Daugelis klaipėdiečių kasdien laužo galvą, kur, grįžus namo po darbų, pastatyti automobilį. Kiemuose trūksta vietų, todėl gyventojai automobilius palieka ten, kur randa laisvos erdvės. Uostamiesčio valdžia kartoja tą patį – gyventojai privalo patys įsirengti aikšteles.
Klimpsta purve
Smiltelės gatvėje esančio 9 namo gyventojai skęsta purve. Šalia namo yra įrengta automobilių stovėjimo aikštelė, tačiau ji per maža.
Vėliausiai iš darbų grįžę gyventojai priversti savo automobilius palikti ant greta namo esančios kalvelės.
Todėl pievelė virto neišbrendama klampyne. Namo gyventojai su siaubu laukia šiltėjančio oro.
„Baisu ir pagalvoti, kas bus, kai išeis įšalas. Jau dabar automobiliai klimpsta, o ką jau ir kalbėti, kaip atrodo gyventojų batai, drabužiai, pati mašina, kol įveiki tą klampynę“, – pasakojo Smiltelės g. 9 name gyvenanti Ieva.
Namą administruojančios bendrovės „Vingio būstas“ direktorė Birutė Jevdokimenko teigė, kad tokie skundai – naujiena.
„Rengėme dešimtis susitikimų su ten gyvenančiais žmonėmis, svarstėme įvairias problemas, tačiau šis klausimas, kad reikėtų praplatinti aikštelę automobiliams, ją įrengiant pievoje, iškeltas nebuvo ir skundų nesulaukėme“, – aiškino B.Jevdokimenko.
Atleidžia nuo mokesčių
Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas patikino, kad ši problema žinoma ir sprendimo variantų yra.
„Egzistuoja teorinė galimybė. Yra numatytos ir teisės, ir lengvatos tokiems veiksmams. Miestas baigiamas suplanuoti detaliaisiais planais, kad nereikėtų visko daryti nuo pradžių pradžios“, – aiškino A.Šulcas.
Norint prie daugiabučio namo įrengti automobilių stovėjimo aikštelę ar ją padidinti, reikia konkrečiam namui priskirti žemės sklypą, sudaryti žemės nuomos sutartį, parengti ir įgyvendinti projektą.
„Prisiskyrusiems žemės sklypus gyventojams nereikia mokėti žemės nuomos mokesčio“, – pabrėžė mero pavaduotojas.
Neprisiima atsakomybės
Klaipėdos savivaldybės Žemėtvarkos skyriaus vedėja Raimonda Gružienė teigė, jog vis daugiau klaipėdiečių ryžtasi imtis veiksmų – prie daugiabučių namų prisiskirti žemės sklypus, kad juose galėtų įsirengti pakankamo dydžio automobilių stovėjimo aikšteles.
„Miesto planavimo dokumentuose pažymėta, kad šiuo metu maždaug 70 proc. Klaipėdos daugiabučių namų gyventojų turi teisę išsipirkti žemę, tačiau tik nedaugelis pasinaudoja šia galimybe“, – pastebėjo R.Gružienė.
Namų, kuriuos administruoja bendrija, gyventojams atlikti tokias procedūras paprasčiau, nes žemės nuomos sutartį pasirašo administratorius. Jei namas nepriklauso bendrijai, tokią sutartį turi pasirašyti vienas iš gyventojų.
„Šioje vietoje įprastai ir sustojama, niekas nenori prisiimti atsakomybės“, – aiškino skyriaus vedėja.
R.Gružienė pabrėžė, kad automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo projektai laikomi prioritetiniais.
Statys daugiaaukštes
Prieš kurį laiką buvo kalbama apie galimybes tankiai gyvenamuose miesto kvartaluose statyti daugiaaukštes stovėjimo aikšteles, tačiau šiuo metu tokios kalbos pritilusios.
A.Šulcas patikino, kad sumanymas niekur nedingo. Tokią aikštelę norėjo įrengti Naujasis turgus, buvo atlikta gyventojų apklausa, ar šie laikytų savo automobilius toje aikštelėje, ir paaiškėjo, kad daugeliui ji nereikalinga.
„Kiekvienas automobilį nori laikyti savo bute, bet butas per mažas, todėl nori bent jau po langais“, – juokavo A.Šulcas.
Tačiau planų neatsisakoma. Viena pirmųjų daugiaaukščių stovėjimo aikštelių turėtų atsirasti prie įvažos į Klaipėdos piliavietę.
Naujausi komentarai