Kelias taps platesnis
Tilžės gatvės rekonstrukcija vyks etapais. Darbus šioje arterijoje organizuos dvi institucijos.
Už Tilžės gatvės dalį nuo Jakų žiedinės sankryžos iki geležinkelio pervažos atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija. Šis arterijos ruožas yra valstybinės reikšmės rajoninis kelias.
Lietuvos automobilių kelių direkcija jau pasirašė sutartį su įmone "Lemminkainen Lietuva", kuri laimėjo konkursą ir rekonstruos minėtą Tilžės gatvės dalį. Atnaujinti apie dviejų kilometrų ilgio šios arterijos ruožą atsieis per 1,7 mln. eurų.
Įmonės "Lemminkainen Lietuva" statybos direktoriaus pavaduotojas Izidorius Brasas informavo, kad bus atlikta šio kelio rekonstrukcija. Žadama pakeisti visą dangą, jos konstrukcijas, kur reikia, sutvirtinti sankasą, įrengti vandens nutekėjimo sistemą, drenažus, pralaidas.
Po rekonstrukcijos kelio juostų skaičius nesikeis – išliks dvi, tačiau jos bus platesnės. Papildomos eismo juostos atsiras sankryžose, ties posūkiais, taip pat bus įrengtos įvažos autobusams į stoteles.
I.Brasas pabrėžė, kad po rekonstrukcijos kelias taps saugesnis. Šioje Tilžės gatvės dalyje taip pat bus paklotas pėsčiųjų ir dviračių takas.
Pagal sutartį šio kelio ruožo rekonstrukcija turėtų trukti iki kitų metų liepos 19 d.
Vertino keturis variantus
Kaip bus organizuojamas eismas, kol vyks minėtos Tilžės gatvės dalies rekonstrukcija, buvo pristatyta Saugaus eismo komisijai. Darbo projektą rengusios įmonės "Kelprojektas" projekto vadovas Viačeslavas Zbrujevas teigė, kad svarstomi keturi variantai.
Pagal pirmąjį buvo galvota, kol vyks darbai, leisti eismą abiem kelio eismo juostomis. Tačiau, įvertinus kelio plotį, paaiškėjo, kad tokios galimybės nėra.
Antrajame variante buvo numatyta minėta Tilžės gatvės dalimi palikti dviejų krypčių eismą, reguliuojant šviesoforui. Tačiau V.Zbrujevo teigimu, tada reikėtų derintis prie geležinkelio pervažos.
"Pagal šį variantą transporto stovėjimo trukmė šiame ruože būtų apie 12 min. Susidarytų didžiulės automobilių eilės Jakų ir Tilžės gatvės žiedinėse sankryžose. Tad šis variantas buvo atmestas", – kalbėjo projekto vadovas.
Truks kur kas trumpiau
Pagal trečiąjį variantą svarstyta, kol vyks darbai, Tilžės gatvės dalyje nuo Jakų žiedinės sankryžos iki geležinkelio pervažos leisti transporto eismą viena kryptimi į miestą ar iš jo.
V.Zbrujevas patikino, kad tokiu atveju darbus reikėtų skirstyti į du etapus – visiškai įrengti vieną, o tada kitą kelio pusę. Darbai truktų visą sutarties terminą – iki kitų metų liepos 19 d.
Ketvirtajame variante buvo numatyta uždaryti eismą visame remontuojamame ruože. Nurodoma, kad vairuotojai šią gatvės dalį galėtų apvažiuoti per Baltijos prospektą ir Šilutės plentą.
V.Zbrujevas pabrėžė, kad tokiu atveju pagrindiniai darbai būtų baigti kur kas greičiau – per tris mėnesius. Be to, šis variantas saugesnis – sumažėja eismo įvykių tikimybė.
"Į pramonines teritorijas, kurios yra gatvės dalyje, rangovai leistų patekti per rekonstruojamą kelią", – tikino projekto vadovas.
Uždarys po mėnesio?
Pasak I.Braso, ieškota paties geriausio varianto ir rangovams, ir važiuojantiesiems keliu.
"Techniškai įmanoma leisti ir vienpusį eismą. Į sutarties laiką tilptume. Tačiau darbai vyktų greičiau, jei eismas būtų visiškai uždarytas. Pagal optimistinį planą darbus baigtume metų pabaigoje, o objektas tinkamu naudoti būtų pripažintas kitų metų pavasarį", – sakė pavaduotojas.
I.Brasas pažymėjo, kad eismas remontuojamoje Tilžės gatvės dalyje būtų uždarytas tik atnaujinant dangą. Kol vyks pasiruošimas ir baigiamieji darbai, to nereikėtų. Užtektų nedidelių apribojimų.
Kada bus uždraustas eismas minėtoje Tilžės gatvės dalyje, priklausys nuo to, kaip vyks pasiruošimo darbai. Juos siekiama užbaigti per mėnesį.
"Jei viskas vyks sėkmingai, eismą reikėtų uždaryti birželio viduryje. Tačiau ne viskas nuo mūsų priklauso. Nežinome, kiek truks derinimai, procedūros. Dabar rengiame darbo projektą, reikia iškelti esamas komunikacijas, apsaugas", – dėstė pavaduotojas.
Tapo situacijos įkaitais
Saugaus eismo komisijos nariai taip pat pritarė ketvirtajam eismo organizavimo variantui.
"Žinoma, norėtume pasiderėti dėl darbų trukmės, kad jie būtų baigti dar greičiau. Tačiau visi žmonės supranta, kad geriau pakentėti mėnesį, du ar tris, o vėliau turėti atnaujintą objektą", – sakė miesto mero pavaduotojas Artūras Šulcas.
Vicemeras taip pat pabrėžė, kad sutartyje su rangovu turi būti labai tiksliai nurodytas įsipareigojimas, kad gatvė bus uždaryta tris mėnesius.
"Būtų idealu, jei šie darbai būtų baigti vasarą, kai mokiniams ir darželinukams atostogos. Tada mažesni transporto srautai", – teigė vicemeras.
Rangovų atstovai pripažino, kad yra situacijos įkaitai. Viskas priklausys nuo to, kaip vyks pasiruošimas darbams, biurokratinės derinimo procedūros.
Savivaldybė ieško rangovų
Likusi Tilžės gatvės dalis priklauso Klaipėdos savivaldybei. Ši ir rūpinsis jos atnaujinimu. Yra paskelbtas konkursas, kas atliks jos rekonstrukcijos darbus. Vokai su dalyvių pasiūlymais bus plėšiami birželio 12-ąją.
"Vertinimas turėtų trukti du ar tris mėnesius. Jei viskas vyks sklandžiai, rugpjūčio pabaigoje ar rugsėjo pradžioje turėtume pasirašyti sutartį su rangovu. Tada pradėsime judėti su darbais", – teigė Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas.
Klaipėdos savivaldybei priklausančios Tilžės gatvės dalies rekonstrukcija vyks dviem etapais, bet darbus atliks tas pats rangovas.
Pirmojo metu bus atnaujinta arterijos dalis nuo geležinkelio pervažos iki Tilžės gatvės žiedinės sankryžos. Bus suremontuota gatvės danga, tinklai, šaligatviai.
Antrojo etapo metu ketinama rekonstruoti žiedinę sankryžą. Ši bus pertvarkyta iš žiedinės į reguliuojamą šviesoforais. Taip pat bus atnaujinta Tilžės gatvės dalis į miesto pusę, šalia esantys Šilutės plento ruožai.
Planuojama, kad darbai truks dvejus ar pustrečių metų. Tai priklausys ir nuo jų finansavimo.
V.Švedas teigė, kad taip pat bus laukiama, kol įmonė "Klaipėdos vanduo" Šilutės plento skiriamojoje žaliojoje juostoje nuties lietaus tinklų kolektorių. Jis drieksis nuo Šilutės plento ir Kauno gatvės sankryžos iki Malūno tvenkinio.
"Kol vandentiekininkai savo darbų nepadarys, tol mes neatnaujinsime žiedinės sankryžos. Kolektorius bus klojamas 3–5 metrų gylyje. Žinoma, dar laiko turime. Kol pasirašysime sutartį, rekonstruosime Tilžės gatvės dalį iki žiedo", – komentavo V.Švedas.
Naujausi komentarai