„Viktorija“ kelia aistras

Viešbučio "Viktorija" statytojų užmojai klientų automobiliais nusėti aplinkines gatves sukėlė vietos gyventojų pasipiktinimą. Statytojai aiškina kompensuosią nepatogumus ir automobilių stovėjimo aikšteles įrengsią savo lėšomis, tačiau niekas negali garantuoti, jog visos jos nebus pažymėtos specialiomis, tik viešbučio klientams skirtomis lentelėmis.

Dėl projekto – klausimai

Vieni miestiečiai nuoširdžiai laukia šio istorinio pastato atgimimo, kitiems ši kaimynystė – lyg ašaka po kaklu.

"Aš jau įsivaizduoju, kas čia bus – mašinų spūstys, ištampyti vairuotojų nervai ir visuotinis nepasitenkinimas. Kiek teko matyti projektinius pasiūlymus, kyla klausimas, kodėl viešbutis automobilių stovėjimo vietas kuria miestiečių sąskaita? Gyvenu S.Šimkaus gatvėje. Mūsų kieme telpa gal tik devyni automobiliai, mažiausiai penkis kaimynai laiko gatvėje. O kas dėsis, kai visa S.Šimkaus gatvė bus nutupdyta viešbučio klientų mašinomis?" – redakcijai piktinosi gyventojas Laimonas.

Aš jau įsivaizduoju, kas čia bus – mašinų spūstys, ištampyti vairuotojų nervai ir visuotinis nepasitenkinimas.

Vyras lenkia pirštus, vardydamas, kas, jo manymu, laukia miestiečių, abipus Vytauto ir S.Šimkaus gatvių įrengus rezervuotas vietas.

"Šalia veikia muzikos mokykla ir jaunimo centras. S.Šimkaus ir Vytauto gatvėse yra vienpusis eismas. Išvažiuoti iš namų rytais užtrunka dėl stoviniuojančių tėvų automobilių. Klaipėdiečiai atveža, o po pietų pasiima savo vaikus iš šių įstaigų. Vytauto gatve į Herkaus Manto gatvę įsukti taip pat labai sudėtinga. O dar įsivaizduokime, jog S.Šimkaus gatvelės dalyje, vadinamojoje ausyje, stovės autobusai, kurie tuo metu laipins keleivius. Laukia visiškas paralyžius. O jei reikės gaisrininkų automobiliui įvažiuoti?" – klausimus bėrė vyras.

Kur dės 103 mašinas?

Iš tiesų projektiniuose viešbučio "Viktorija" rekonstrukcijos pasiūlymuose rašoma, kad projektuojami du pagrindiniai įėjimai į viešbutį. Centrinis bus iš Naujojo Sodo gatvės, kitas – iš Vytauto gatvės.

Pastato centre yra numatomas vestibiulis, į jį būtų patenkama pro abu įėjimus. Pastato pirmame aukšte suplanuota kavinė-baras, restoranas ir konferencijų salės. Penktame aukšte projektuojamas nedidelis restoranas ir pokylių salė.

Pastato kiemelyje niekas automobilių nesiruošia statyti. Jis bus dengtas, čia žadama įkurti naują, prabangią viešbučio erdvę.

Pagal normatyvus, minimalus automobilių stovėjimo vietų skaičius skaičiuojamas remiantis tam tikra formule. Viešbutyje bus 106 kambariai, dviem kambariams numatoma viena automobilio vieta. Vadinasi, vien viešbučiui reikia 53 vietų.

Atsižvelgiant į kavinių ir restoranų lankytojų poreikius, viena vieta automobiliui skaičiuojama nuo 15 kv. m salės ploto. Išeitų, kad viešbučio restorano svečiams dar reikėtų 29 vietų automobiliams. Pagal skaičiavimus, konferencijų salės lankytojams privalu įrengti dar 18 vietų.

Kadangi čia planuojama ir parduotuvė, jos klientams turės būti numatytos trys automobilių vietos.

Iš viso šiam objektui reikės 103 automobilių stovėjimo vietų.

Leido išsipirkti

Įspūdingą pastatą valdo įmonė "Klaipėdos Viktorija", kuri priklauso tarybos nario Arūno Tumos valdomai kompanijai "Kamineros grupė".

A.Tuma yra ir dabartinės miesto tarybos narys.

Šių metų balandžio 12 d. dar anos kadencijos miesto taryba patvirtino Kompensavimo už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas tvarkos aprašą, kurio viename skyrių nurodyta, kokia tvarka vystytojai gali pasinaudoti miesto žeme.

"Viktorijos" viešbučio teritorija priskiriama vadinamajai antrajai zonai, kuriai nustatomas 0,5 automobilių stovėjimo vietų koeficientas. Išeitų, kad, remiantis formule 103 x 0,5 = 51,5, rekonstruojamam pastatui yra reikalingos 52 automobilių stovėjimo vietos.

Paprasčiau tariant, viešbučiui leistina sumažinti reikalaujamų vietų skaičių.

Statytojas įsipareigoja Klaipėdos miesto savivaldybei sumokėti kompensaciją pinigais už neįrengtas automobilių stovėjimo vietas.

"Viena vieta automobiliui įkainojama 1,5 tūkst. eurų. Visa suma yra 75 tūkst. eurų. Tokį sprendimą taryba rengė dėl senamiesčio ir istorinės miesto dalies atgaivinimo planų. Iš tiesų vietų automobiliams trūksta. Su "Viktorijos" viešbutį valdančia įmone 2014 m. buvo pasirašyta sutartis, kurioje jiems numatyta galimybė dalį automobilių vietų įsirengti gretimose gatvėse. Kai jie nuspręs vystyti viešbutį, turės koreguoti arba pasirašyti naujus sutarties punktus. Jie tiesiog netelpa, vietų mašinoms neužtenka. Juk buvo kalba apie požeminę aikštelę po Atgimimo aikšte. Tačiau projektas nejuda iš vietos. Pasirašydami naują sutartį, jie turės numatyti, kur bus papildomos vietos automobiliams", – tikino Klaipėdos savivaldybės Statybos ir infrastruktūros įgyvendinimo poskyrio vedėja Vaida Lendraitienė.

Vejos vietoje – mašinos?

Viešbučiui suplanuota ir autobusų sustojimo vietos.

"Kaip suprantu, tokios vietos bus numatytos ant šaligatvio S.Šimkaus gatvėje, prie viešbučio pastato. Tokios pat vietos suplanuotos ir plačiame šaligatvyje nuo Naujojo Sodo gatvės pusės. Jie dar norėtų pertvarkyti esamas automobilių vietas Vytauto gatvėje. Automobiliai būtų statomi ir prie viešbučio pastato, dar norima vietų ir kitapus Vytauto gatvės. Bet aš nežinau, kaip čia bus, ten yra kitų namų ir parduotuvėlių. Naujai jie norėtų įrengti vietas ties "Vanilės namais", ant kampo. Bet ten lyg naujai medžius pasodino? Čia preliminarus planas buvo", – stebėjosi V.Lendraitienė.

Projektuotojai norėtų įrengti vietas mašinoms panaikinant veją prie J.Karoso muzikos mokyklos. Užasfaltavus ją išeitų 10 vietų.

"I.Šakalienės gėlynams bus "chana", – juokavo Klaipėdos savivaldybės Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyriaus vedėjas Gediminas Pocius.

I.Šakalienės gėlynams bus "chana".

"Čia turėta galvoje ta pieva prie J.Karoso muzikos mokyklos? Reikia žiūrėti į detalųjį planą. Gal ten numatyta tokia galimybė? Nesu įsigilinęs, bet visas miestas, vaizdžiai tariant, nuklotas detaliaisiais planais. O vietų automobiliams trūko ir trūks. Tai – tiesa", – tarstelėjo G.Pocius.

Statytojai taip pat numato automobilių vietų rekonstrukciją teritorijoje ties Puodžių gatve. Čia vietoje išilgai gatvės esančių dešimties vietų norima pastatyti 21 vietą automobiliams, įrengiant jas įstrižai, veikiausiai sumažinant šaligatvius.

Pėsčiųjų takai, šviestuvai turės būti perkelti, o J.Karoso muzikos mokykla nuo viešbučio svečių bus paslėpta 1,6 m aukščio gyvatvore.

Projektiniuose pasiūlymuose minima, kad iš viso bus įrengtos 48 automobilių stovėjimo vietos. Iš jų naujai – 23 ir viena vieta autobusui. Šios vietos būtų naudojamos viešbučio reikmėms.

Vienoje projekto dalyje rašoma, kad viešbučiui reikėtų 100 automobilių stovėjimo vietų, kitoje jau teigiama, kad tik 52. Bet aišku viena – tokiam objektui jų trūks. Tad kur rasti likusias vietas?

Projekte pažymėta, kad likusios 29 automobilių stovėjimui skirtos vietos užsakovo lėšomis bus įrengiamos už sklypo ribų pagal infrastruktūros sutartį su Klaipėdos savivaldybe.

Konkrečią vietą 29 papildomoms vietoms įrengti Klaipėdos savivaldybė nurodys sudarius papildomą susitarimą. Bus rengiamas atskiras projektas automobilių aikštelių įrengimui ir rekonstrukcijai.

Visos įrengiamos ir rekonstruojamos stovėjimo vietos priklausys Klaipėdos miesto savivaldybei.

Pinigai – dar ne viskas

Klaipėdos savivaldybės Architektūros poskyrio vedėjas Marijus Mockus, paklaustas, kaip realiai atrodys viešbučio statytojų lėšomis įrengtos vietos automobiliams, patikino neturintis supratimo.

"Ar jos bus pažymėtos užrašu "Tik viešbučio "Viktorija" klientams"? Nemanau, kad jos bus užrakintos ar grandinėmis atitvertos. Iš esmės viešbučio plotas šiek tiek padidėja, vadinasi, ir būtinų vietų automobiliams turėtų būti daugiau. Kol kas tai teoriniai skaičiavimai – kiek formaliai jiems vietų reikia, kiek realiai reikėtų ir į kokius parametrus jie tilptų. Kiek pamenu, buvo siūloma dalį mašinų laikyti net Pilies gatvėje. Bet įsivaizduokime atvykstantį klientą prabangiu automobiliu, o jam pasiūlo lagaminus temptis Pilies tiltu iki viešbučio? Na, nebent jie turės personalą, kuris nuvairuos klientų automobilius į kažkur esančią aikštelę. Štai dėl to jie ir kamšo tas aikšteles visur, kur tik įmanoma aplinkinėse gatvėse", – nuomonę išsakė M.Mockus.

Projekto vizualizacija.

Kol kas savivaldybės specialistai atidžiai stebi šio projekto rengėjų veiksmus, kai kurie jų pasiūlymai buvo sukritikuoti.

"Bet projektinių pasiūlymų viešinimas visuomenei dar nėra galutinis projektas. Jų norai dar nėra galutinė realybė. Tik atlikę begalę darbų jie gali nešti projektą statybos leidimui gauti. Jei negauni leidimo, nedarai nieko, gauni – statai", – paaiškino specialistas.

M.Mockus taip pat pasvarstė, jog su viešbučio statytojais 2014 m. pasirašyta sutartis kažin ar viską yra numačiusi.

"Dar nėra aišku, kiek realiai tų vietų reikės ir ar ta įvaryta suma atitinka poreikius. Dar nėra aišku, ar A.Tuma turi tiek pinigų, kiek yra galimybių. Net ir pinigai negali išspręsti automobilių vietų trūkumo klausimą. Sutartį reikės papildyti ar koreguoti. O viskas priklausys nuo dabartinio administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio "kietumo" – kiek ir ką jis sugebės išsiderėti su statytojais", – pažymėjo M.Mockus.

Dar nėra aišku, kiek realiai tų vietų reikės ir ar ta įvaryta suma atitinka poreikius

Atgimstančio viešbučio statytojų apetitu viešosioms erdvėms gali likti nepatenkinti ir kito viešbučio lankytojai.

Naujojo Sodo gatvėje įsikūrusiuose pastatuose veiklą vykdo daugybė smulkių įmonėlių, advokatų kontorų, paslaugų teikėjų. Jų interesantai dažniausiai stato automobilius S.Šimkaus gatvėje ir kulniuoja pėsčiomis per Naujojo Sodo gatvės perėją.

"Infrastruktūros gerinimo sutartis lyg ir turėtų reikšti, jog infrastruktūra gerėja, bet poreikis juk taip pat didės. Atsidarys šitoks objektas. Aš manyčiau, kad problemų dar yra ir viską reikės aiškintis, reikės skaičiuoti visas vietas", – kalbėjo M.Mockus.

Komentaras:

Bendrovės "Kamineros grupė" vadovas, Klaipėdos miesto tarybos narys

Arūnas Tuma:

Aš nemačiau tų projektinių pasiūlymų, nežinau, kas ten ką viešina. Dvejus ar trejus metus per teismus vargome, kad pavyktų pakeisti paskirtį. Keisis tik aplinkinė erdvė. Mes galvojome savo lėšomis įrengti stovėjimo aikšteles. Buvo idėja daryti požeminę aikštelę pievoje prie tos mokyklos, nežinau, kaip ji ten vadinasi. Būtų tilpusios kelios dešimtys mašinų. Na, bet aš viliuosi, kad atsiras kada nors aikštelė po Atgimimo aikšte. Nors visi čia bandė pripiršti, kad man jos reikia. Visiems aišku, jog vietų automobiliams trūksta. Tai kiek galima laukti? Aš esu už Atgimimo aikštės požeminę aikštelę.

O dėl klausimo, ar naujai įrengtos stovėjimo aikštelės S.Šimkaus ir Vytauto gatvėse bus pažymėtos viešbučio ženklu, – aš nežinau. Bet įsivaizduoju, jog nebus. Aš nežinau, ar tai įstatymiškai įmanoma. Bus sutartis su savivaldybe, nežinau, kiek ji kainuos, šimtą ar du šimtus tūkstančių eurų, tada ir aiškės, ką jie leis mums daryti. Aplink viešbutį gal ir bus tų lentelių, jei leis. Bet nemanau, kad kiek toliau esančias aikšteles reikės ženklinti lentelėmis. Na, pripažinkime, šimto automobilių, kuriems vietų reikalauja įstatymai, kažin ar viešbučiui realiai kada reikės. Bet tokie įstatymai. Todėl ir buvo pasiūlymas Pilies gatvėje laikyti. Bet kas norės pėdinti su lagaminu tokį kelią?

Dėl gyventojų skundų. Viešbutis neveikia, o mašinų aplink jį pilna. Gyventojai mato pavojų. Miesto taryboje penkios kadencijos keitėsi, nėra požeminės aikštelės. Aš galvoju, jog sveikas protas laimės, reikia tos aikštelės Atgimimo aikštėje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Vilnius

Vilnius portretas
Toli važiuoti neteikia. Vilniaus centre įsikūrę viešbučiai jų lankytojams duoda žemėlapius kur pažymėtos mokamos auto aikštelės poros km atstumu... Tai gal geriau koki ploteli sutvarkyt tokiai aikštelei?

jo

jo portretas
runkeliu miestas.Viskas blogai kas bedaroma.

Tikrai

Tikrai portretas
Buduliai nezino ko patys nori.Siausiasi pries pozemines aiksteles,bet nepatenkinti jei parkingai bus prie ju namu.Apsispreskit pagaliau ko norit.
VISI KOMENTARAI 30

Galerijos

Daugiau straipsnių