Klaipėdos miesto savivaldybės administracija baigė įgyvendinti projekto „Jūrinio turizmo infrastruktūros Lietuvoje plėtra - jachtų ir mažųjų laivų prieplaukos Klaipėdos piliavietėje įkūrimas" I etapą.
Jo metu įrengta šiuolaikiška pramoginių laivų prieplauka Klaipėdos pilies fosoje. Pilies uoste rekonstruota senoji krantinė, uostas išplėstas, atkuriant senosios Klaipėdos pilies gynybinio griovio linijas, sumontuota apie 600 metrų plaukiojančių prieplaukų jachtoms ir mažiesiems laivams švartuotis, įrengtos elektros ir vandens tiekimo laivams kolonėlės. Pastatyti 35 nauji šiuolaikiški šviestuvai krantinei apšviesti, sutvarkytos dangos. Bendras įrengtų krantinių ilgis - apie 1200 metrų.
Numatoma, kad atsinaujinusiame Pilies uoste galės dirbti dabartinės Klaipėdos laivų remonto įmonės, įsikūrusios gretimoje teritorijoje, darbuotojai. Vykdydama dar 1994 m. Vyriausybės nutarimą, įmonė savo veiklą turi perorientuoti į paslaugų teikimą ir pramoginių laivų remontą. Planuojama sezono metu sukurti 18 naujų ir išsaugoti apie 60 esamų darbo vietų.
Projekto I etapo metu rekonstruota 700 metrų Danės upės krantinės - nuo upės žiočių iki Pilies tilto. Krantinės apdailintos ypač tvirtu medžiu - ekki. Tai tropikuose augantis medis, kuriam suteikiama 50 metų garantija. Iš šio medžio jau daug metų statomi pramoginių laivų uostai Danijoje ir kitose Europos šalyse. Danės upės krantinėse įrengti laivų švartavimo stulpai (kas 10 metrų).
Antrajame projekto įgyvendinimo etape bus baigtos rekonstruoti Danės krantinės tarp Biržos ir Pilies tiltų, bus įrengtas visų krantinių apšvietimas, sutvarkytos dangos, kaip ir Pilies uoste, numatoma įrengti elektros ir vandens tiekimo laivams kolonėles. Taip pat bus renovuotas kultūros paveldo objektas - pasukamas tiltelis (Grandinių tiltas). Planuojama projekto pabaiga - 2009 m. gegužės mėn.
Klaipėda - jūrinio turizmo centras Lietuvoje. Pasirinkta projekto įgyvendinimo teritorija - senosios Pilies prieplauka ir Danės upės krantinės miesto centre - perspektyvi vieta plėtoti jūrinio turizmo infrastruktūrą. Kasmet į Lietuvą atvyksta apie 30 000 jūros turistų (įskaitant kruizinių laivų turistus). Jie visi atvyksta į teritoriją, kurioje vykdomas krantinių rekonstrukcijos projektas. Ateityje turistų skaičius neabejotinai augs. Krantines siekiama sutvarkyti iki kitų metų vasarą Klaipėdoje vyksiančios Didžiųjų burlaivių regatos.
Pagrindinis projekto tikslas - jūrinio turizmo Lietuvoje plėtra, sukuriant patrauklią aplinką svarbiausioje šalies jūrinio turizmo zonoje.
Projektas yra dalis kompleksinio teritorijos išvystymo plano, kurio pagrindinis tikslas - naujos patrauklios rekreacinės-kultūrinės erdvės sukūrimas, diversifikuoto turistinio produkto plėtra. Klaipėdos senosios pilies teritoriją ir Danės krantines ketinama paversti visos Vakarų Lietuvos turizmo ir pramogų centru su jame atgijusiomis istorinėmis ir archeologinėmis vertybėmis, muziejais, laivininkystės kultūra, jachtų ir mažųjų laivų prieplaukomis, kavinėmis, restoranais, mažais viešbutėliais, žuvų turgumi, senovinėmis dirbtuvėlėmis.
Naujosios prieplaukos statomos kultūros paveldo požiūriu jautrioje teritorijoje - šalia Klaipėdos pilies ir bastionų komplekso. Išlikę pylimai, bastionai ir senovinės pilies liekanos suteikia išskirtinių galimybių siekti dermės tarp kultūrinio ir istorinio paveldo išsaugojimo bei pramogų išvystymo tikslų. Tai pagrindinis projekto iššūkis. Projekto teritorija klasifikuojama kaip vertinga kultūrinio paveldo zona, kur archeologai yra iškasinėję Pilies liekanas ir yra įsteigtas Pilies muziejus.
Projekto I etapas įgyvendintas ES struktūrinių fondų lėšomis (25,829 mln. litų). Klaipėdos miesto savivaldybė projektui skyrė 3 mln. litų.
Priminsime, jog tokia krantinių rekonstrukcija yra nepatenkinti Mažųjų laivų savininkų asociacijos „Pajūrio laivai" nariai. Anot jų, krantinės visiškai nepritaikytos laivams, nes pagal projektą jose galės švartuotis neilgesni kaip 10 metrų laivai. Laivai, kurių ilgis daugiau nei 10 metrų, turės stovėti Danės upėje.
Naujausi komentarai