Pereiti į pagrindinį turinį

„Dezintegracija 333“ tebevyksta

2009-11-12 22:53
„Dezintegracija 333“ tebevyksta
„Dezintegracija 333“ tebevyksta / Organizatorių nuotr.

Dar spalio viduryje Klaipėdoje prasidėjęs videomeno ir alternatyvių kino formų festivalis „Dezintegracija 333“ tęsiasi, bet jau artėja prie pabaigos. Uostamiestyje aušta priešpaskutinis šiemečio renginio savaitgalis.

Penktadienį festivalyje bus galima pamatyti šiemet surinktą jau antrąją „Ore kino įvykio“ programą „Dekonstrukcijos“. Jos sudarytojai siekė kiek įmanoma nuosekliau apžvelgti alternatyvios videokultūros pėdsakus Lietuvoje ir į vieną rinktinę suspausti esmingiausius jos bruožus. Vienas pagrindinių idėjinių „Ore kino įvykio“ sansėjų Romas Zabarauskas teigė, kad „Ore kino įvykis“ dekonstruoja lietuvišką socialinę ir kultūrinę aplinką. Šiemetę programą klaipėdiečiams pristatys Ore portalo vyriausioji redaktorė Viktorija Rusinaitė.

Pasibaigus videoseansui koncertuos uostamiesčio grupė „Delyro“.

Rytoj „Dezintegracijoje 333“ - svečias. Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto doktorantas Andrius Grigorjevas skaitys pranešimą apie garso ir vaizdo „santuoką“ kine. Audiovizualiniais ir vaizdažodiniais diskursais besidomintis Andrius apsiėmė patyrinėti sritį, kuri pas mus sulaukia ne tiek jau ir daug dėmesio. Klausiate, kodėl?, Andrius atsakė: „Domiuosi tuo todėl, kad šnekėti apie atskirus patirties kanalus yra lengva ir paranku, bet kai pereiname prie sinestezinių patirčių aprašymo, įstringame subjektyvių patirčių liūne. Jas sunku apčiuopti ar rišliai artikuliuoti. Man įdomu tai, kas vyksta tarp informacijos, pasiekiančios mus skirtingais kanalais, ir kokia gramatika vadovaudamiesi tuos kanalus suvokiame“. Jo pranešime bus pasakojama apie garso atsiradimą kine ir garso bei vaizdo santykių raidą. Bus apžvelgta, kaip keitėsi muzikos stilistika, panaudojimas ir funkcijos, kaip muzika transformuoja įtaigių dailės darbų prasmes filmuose, kai vizualiniai kūriniai yra iš pažiūros lengvai reprodukuojami ir jungiami su muzikos garsais. Paklaustas, kokia pagrindinė pranešimo žinia, Andrius akcentavo garsą: „Siekiu atskleisti tuos ribinius atvejus, kai garsas kine yra dominantė pertvarkanti vaizdo kalbą, manipuliuojanti ir perkoduojanti vaizdą. Siekiu išsiaiškinti, ką reiškia garsas šiuolaikiniame kine, kokios jos panaudojimo galimybės yra dabar tyrinėjamos eksperimentiniame kine“.

Andrius ir jo pranešimas ypatingi dar ir dėl to, kad tai nėra tik grynai teorinė akademinė ekvilibristika. Tie, kurie savo ausis ir protus mėgsta lepinti netradiciniais muzikiniais projektais, pranešėją atpažins iš tvirtą gerbėjų ratelį turėjusio .D.S.. projekto, kuriame postrokas derėjo su grafikos darbais. Laikui einant pasauliai griūva, tad .D.S.. nebėra. Andrius ne kartą yra skundęsis pavadinimo ar žanro primetamais rėmais. Tad antroje šeštadieninės „Dezintegracijos 333“ programos dalyje skambės intriguojančios instrumentinės laboratorijos rezultatai, sinchroniškai derinami su videomedžiaga. Laboratorijos pajėgos: Andrius (gitara, ex-.D.S..), Jurgis (bosinė gitara, ex-.D.S..), Justas (būgnai), Vladas (būgnai/elektronika, „Avaspo“).

Videofilmų kūrėjus ir publiką į „Dezintegraciją“ trečiąsyk šiemet subūrė Meno kūrėjų sąjunga, vadovaujama klaipėdiečio fotomenininko, Lietuvos fotomenininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus pirmininko Dariaus Vaičekausko.

Šį savaitgalį festivalis persikraustys į uostamiesčio „Prieplaukos“ klubą (Žvejų g. 8), kur sinefilai laukiami lapkričio 13 ir 14 dienomis 19 val. Bilietai - po 10 litų, į abu renginius - 15 litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų