Ketvirtadienį Klaipėdoje startavęs „Kultūrpolio“ projektas „Estetika VS Informacija“ penktadienį Parodų rūmuose išsiskleis šiuolaikinio Rusijos meno paroda.
Atviras, ekspresyvus, novatoriškas
Iki lapkričio vidurio „Kultūrpolio“ parodų rūmuose veiksianti ekspozicija supažindins su žymiais Rusijos šiuolaikinio meno kūrėjais ir jų darbais.
Parodoje – 16 autorių. Tai ir jaunosios kartos menininkai, išgarsėję kūrybinėmis provokacijomis bei meniniu chuliganizmu, buvę “Radek” grupės nariai Valerijus Čtakas bei Davidas Ter-Oganianas, ir konceptualiosios tapybos kūrėja Alisa Ioffe, tai pat šių autorių guru, žymiausias Rusijos akcionizmo pradininkas, šiuolaikinio meno teoretikas Anatolijus Osmolovskis, „Maskvos formų ir figūrų teatro“ vadovas, interaktyvių instaliacijų kūrėjas Aleksandras Pepeliajevas, „Maskvos konceptualizmo“ atstovas Jurijus Albertas, mokslą ir meną sintezuojanti grupė „Kur bėga šunys“, šiemečio 67-ojo Venecijos kino festivalio specialiosios programos dalyviai grupė „Provmyza“ bei 2005-ųjų Venecijos meno bienalės dalyvis folkpankų meno grupės „Mėlynos nosys“ narys Dmitrijus Bulnyginas.
„Kalbėdami apie Lietuvos identitetą, kultūros eksportą, Lietuvą neretai įvardijame kaip šalį tarp Rytų ir Vakarų. Neatsitiktinai „Kultūrpolis“ pristato vieno svarbiausių Rytų atstovo – Rusijos meną. Šios kontroversiškos šalies menas yra atviras, ekspresyvus bei novatoriškas, o Vakarų patirtys neištrina rusiškojo identiteto kodų“, – teigė šio projekto ir Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro „Kultūrpolis“ vadovas Ignas Kazakevičius.
Jo žodžiais, pirmoji projekto „Estetika VS Informacija“ paroda – tai atsakymas į klausimą, kodėl Vakarų pasauliui įdomus Rusijos menas.
Estetikos kova prieš informaciją
O projekto ir jo parodos pavadinimas bei pati ekspozicija sufleruoja mintį, kad šiuolaikinis menas vis labiau virsta informaciniu, reklaminiu, mados „kuruojamu” objektu.
I.Kazakevičius ir kitas projekto kuratorius Konstantinas Bochorovas iš Rusijos atkreipia dėmesį į augančią visuomenės priklausomybę nuo informacijos, kuri iškreipia įprastas estetines kategorijas. Todėl sąvoką „estetikos kova prieš informaciją“ projektas siūlo traktuoti, kaip meno reakciją į šią problemą ir galimus jos sprendimų būdus. Estetika ir informacija šiuo atveju tėra lygiaverčiai suvokimo ekvivalentai ir meno vertinimo kriterijai. Paroda „Estetika VS Informacija“ konceptualizuoja vieno išraiškos formato virtimą kitu menininkų instaliacijose, objektuose, videodarbuose, performansuose, tapyboje ir fotografijoje.
Jau ketvirtadienį visi norintys pajusti šiuolaikinio Rusijos meno pulsą skubėjo į Baroti galeriją susitikti su Venecijos, San Paulo, Stambulo, „Dokumentos“ ir kitose prestižiškiausiose pasaulio bienalėse Rusijos meną pristačiusiu šios parodos kuratoriumi Konstantinu Bochorovu bei kitais svečiais – projekto menininkais, stebėjo trumpus jų kūrybos pristatymus, klausinėjo ir diskutavo.
Ten pat garsus rusų fotografas Igoris Muchinas skaitė paskaitą apie formaliuosius fotografijos principus, kuriais remiasi savo kūryboje. I.Muchinas (g. 1961) fotografo karjerą pradėjo buvusioje Tarybų Sąjungoje, išgarsėjo fotografuodamas „perestroikos“ laikotarpio roko muzikantus ir pelnė fotografo intelektualo, gerai išmanančio fotografijos tradiciją ir gebančio žiūrovą provokuoti kūrybiniam dialogui, vardą. Jo meninė kalba – tai gyvo reportažo ir klasikinės formos sintezė.
Vartys žurnalą ir diskutuos
Pažintį su Rusijos šiuolaikiniu menu ir jo tendencijomis penktadienį po vernisažo pratęs bene žymiausias Rusijos šiuolaikinio meno teoretikas, praeityje išgarsėjęs skandalingomis meno akcijomis Raudonojoje aikštėje, Anatolijus Osmolovskis. Jis pristatys naują, šių metų rugsėjį Maskvos meno rinkoje pasirodžiusį meno kritikos žurnalą „Bazė“ ir jame aptariamus aktualius šiuolaikinio meno aspektus. „Bazės“ kūrėjų nuomone, tai pirmasis šiuolaikinio meno žurnalas, tyrinėjantis priežastis, kurios verčia žmones vieną ar kitą meno kūrinį laikyti estetiškai patraukliais. Anot leidėjų, žurnalo „Bazė“ tikslas – kalbėti apie meno kūrinio „sėkmės“, aktualumo, vertės kriterijus, apie meninio eksperimento ir meno kūrinio „atvirumo“ publikai svarbą.
Šeštadienį projektą papildys apskritojo stalo diskusijos, kuriose Lietuvos ir Rusijos kuratoriai, menotyrininkai ir menininkai kalbėsis apie šiuolaikinio Rusijos meno ypatybes, meno terorizmą ir cenzūrą, regionalizmą ir Maskvos bienalės kontekstą, taip pat apie tai, kodėl Vakarams patinka Rusijos menas.
Parodos laikotarpiu KKKC parodų rūmuose vyks kūrybiniai savaitgaliai šeimoms, kiekvieną trečiadienį bus rengiamos edukacinės ekskursijos moksleiviams. Jų metu bus galima išsamiau susipažinti su Rusijos šiuolaikinio meno scenos aktualijomis bei parodos autorių kūryba. Ekskursijas ves projekto kuratorius I.Kazakevičius.
Rusijos meno renginiai Kalipėdoje
Penktadienį 17 val. „Kultūrpolio parodų rūmuose (Aukštoji g. 1) – projekto „Estetika VS Informacija“ parodos atidarymas. Paroda veiks iki lapkričio 14 d.
Penktadienį 18 val. Baroti galerijoje (Aukštoji g. 1) A.Osmolovskis pristatys šiemet Maskvoje pradėtą leisti meno kritikos žurnalą „Bazė“.
Šeštadienį 12 val. Baroti galerijoje – apskrito stalo diskusijos.
Spalio 13; 20, 27, lapkričio 3 ir 10 d. 18 val. – edukacinės ekskursijos po ekspoziciją moksleiviams. Būtina išankstinė registracija: 8 (46) 410 054, mob. 8 603 20 271, [email protected].
Spalio 23, 30 d., lapkričio 6, 13 d. 12 val. „Kultūrpolio“ parodų rūmuose – kūrybiniai savaitgaliai šeimoms. Būtina išankstinė registracija: 8 (46) 410 054, mob. 8 603 20 271, [email protected].
Naujausi komentarai