Aliejinę tapybą pakeitė kompiuterinė
Žemaitijos dailininkų sąjungos galerijoje (Žvejų g. 1/2) iki birželio 20-osios eksponuojama dailininko Tomo Karkalo kompiuterinės tapybos paroda.
Anksčiau tapęs aliejiniais dažais ant drobės, dabar neįprastą meninės raiškos formą pasirinkęs kūrėjas nesigaili. Pasak T.Karkalo, kompiuterinio meno gerbėjai jam kartais teigia, kad sunku net suvokti, kaip sukurti kai kurie paveikslai.
Galerijoje eksponuojami ir senesni, ir nauji darbai. Paklaustas apie kompiuterinio meno privalumus prieš tradicinį, T.Karkalas nelinkęs apibendrinti: „Viskas turi pliusų ir minusų. Kiekviena technika galima nusipiginti, pradėti štampuoti. Ir ant drobės per 15 minučių galima nutapyti vieną tokį darbą, kokius pardavinėja turguje“. Anot dailininko, viskas priklauso tik nuo paties kūrėjo.
Galerijos sienas puošiantys abstraktūs vaizdiniai neturi pavadinimų. Dailininkas akcentuoja žodžio jėgą ir nėra linkęs lengvabūdiškai klijuoti vienokių ar kitokių pavadinimų: „Pavadinimas – pakankamai pretenzingas dalykas. Net šiaip kalbant vieni vartoja vienokį žodį, o kiti – kitokį. Kiekvienas žodis turi vis kitą
prasminį atspalvį. Kai konkretesnė tema, gal ir galima įvardinti. O šiuo atveju pateikiamas dienoraštis, mėginimas suvokti savo esmę. Parašyti „Vaivorykštės spalvos“ ar dar kažką panašaus nesinori. Nes žmogus žiūrėdamas į paveikslą iškart ieškos to, kas nusakyta pavadinime.“
Prieš tai Žemaitijos dailininkų sąjungos galerijoje veikė debiutinė korėjietės Svetlanos Ten Gorenko aliejinės tapybos paroda, kurioje dominavo peizažai ir natiurmortai. Ryškios spalvos ir gyvybingi, drobėje judantys kaktusai, aguonos, orchidėjos išdavė ne tokią santūrią kaip lietuviškoji dvasią.
Abi tapybos parodas sujungė kartu demonstruojamos Jono Virbausko skulptūros.
Naujausi komentarai