- Enrika Striogaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pasirinkimai: pleneruose G.Zubrio mokiniai tapo iš natūros – aplinkoje kiekvienas apčiuopia jam svarbias detales, šviesos ar atspalvių žaismą.
-
Tapybos pamokose – naujos gyvenimo spalvos
-
Tapybos pamokose – naujos gyvenimo spalvos
-
Tapybos pamokose – naujos gyvenimo spalvos
-
Tapybos pamokose – naujos gyvenimo spalvos
-
Tapybos pamokose – naujos gyvenimo spalvos
-
Tapybos pamokose – naujos gyvenimo spalvos
Vasara alsuojančių paveikslų parodą galima pamatyti unikalioje Sporto muziejaus erdvėje Kauno senamiestyje, kur eksponuojami Gintaro Zubrio dailės studijos narių tapybos darbai.
Ieškantiems dailės
Kaunietis tapytojas G.Zubrys dailės studiją turi jau 19 metų, o ją įkūrė siekdamas padėti profesionaliai pasiruošti į dailę ketinantiems pasukti jaunuoliams, tačiau į ją ėmė rinktis ir suaugusieji – norintys išmokti tapyti, neretai vaikystėje mėgę dailę arba net lankę dailės mokyklą, būrelį, bet vėliau pamiršę, atidėję savo pomėgį geresniems laikams. Žinia, jeigu tai būna tikra, tas laikas anksčiau ar vėliau ateina, žmonės ima ieškoti mokytojo arba bent padrąsinimo, patarimo. Kita vertus, tai puiki psichologinė terapija, kai darbai, rūpesčiai lieka kažkur už durų, o prieš akis – popieriaus lapas, drobė, spalvos ir svarbiausia – kūrybinė ugnis, išsisakymo galimybė, panirimas į kitą – spalvų, plastikos, kompozicijos pasaulį.
Atėjęs į studiją žmogus neretai sutrinka – tarsi nieko nemoka, o jei ir mokėjo kažką, tai neatsimena, todėl profesionalaus dailininko pagalba, esminiai teoriniai pradmenys atveria kelią į tapybos pasaulį. G.Zubrys, atėjusius į jo studiją žmones, pirmiausiai ir supažindina su akademiniais pagrindais, piešimu, proporcijomis, kompozicija, kad žmogus nepasirinktų lengvesnio kelio – tapyti, kaip išeina, o turėtų galimybę įkūnyti tai, ką nori, kas jam svarbu, kas leidžia išsisakyti, turėtų žinių ir ugdytų sugebėjimus.
"Ateina žmogus ir mėgina nutapyti ar piešti natiurmortą, – pasakoja G.Zubrys, – ir neretai pirmiausia vaizduoja stalą, o juk natiurmorte ne jis svarbiausias, apskritai, dailininkas – o studijoje jais tuo metu tampa visi – savotiškai formuoja paveikslo žiūros tašką ir taip, kad pats žiūrovas to nelabai ir supranta."
Saulėtos akimirkos
Išmokus esminių pagrindų, prasiplečia ir tapybos suvokimas, išprusęs žiūrovas visada mato ir užčiuopia daugiau, taip pat turi galimybių įkūnyti savo pačių idėjas. Einant vis toliau, atsiranda įvairios praktikos poreikis, plenerai tampa beveik būtini, nes juose ne tik tapoma iš natūros (G.Zubrys ypač nepataria tapyti iš nuotraukų, kas šiandien labai populiaru), bet pirmiausiai – ta natūra suvaldoma. Juk nenutapysi visko, ką matai, to ir nereikia, nėra lengva išsirinkti vaizdą, kuris svarbus ir jį vienaip ar kitaip perkelti į drobę.
Ir nors parodoje dominuoja realistinės manieros paveikslai, tačiau taip pat yra abstrakcijų. "Dažnai galvojama, kad abstrakciją sukurti lengva, bet taip nėra, – pastebi ir savo mokinius perspėja G.Zubrys. – Abstrakcija – ne tai, kas išėjo tepant ar taškant dažus, o kas buvo pamatyta ir abstrahuota. Tik vėliau, gerai įvaldžius abstrakciją, galima ir taškyti, ir leisti sau daugiau, yra puikių pavyzdžių, bet tai jau meistrų darbai."
Neretai būna liūdna, kai matai išties itin talentingą mokinį. Tačiau, deja, jis nepasirenka dailės, nueina į sritį, kurioje pragyventi lengviau.
Taigi šios vasaros plenere "Klumpės malūne" prie Dubysos dalyvavo šešiolika dailininkių, tačiau dvi iš jų neišdrįso savo darbų eksponuoti, argumentuodamos, kad dar reikia palaukti ir bendrame parodos kontekste atrodytų silpnai. Tačiau būtent jos liudijo didžiulę menininko atsakomybę prieš žiūrovą, o tai, greičiausiai, yra viena svarbiausių kūrėjo savybių.
Sporto muziejuje veikiančioje tapybos darbų parodoje vasara dar atrodo apčiuopiama, alsuoja į veidą, ją nuoširdžiai, savitai drobėje užfiksavo Viltė Vaitkevičiūtė, Dalia Vaitkevičienė, Roberta Dičkutė, Inga Monkevičienė, Rimantė Daniulienė, Vanda Kaminskienė, Aušra Liorančaitė-Žukauskienė, Gabrielė Čibiraitė, Gražina Ruževičienė, Audra Fiserienė Toleikytė, Birutė Bernotienė-Vall, Izabelė Genytė, Gustė Vekrikaitė, Zita Zubrienė. Beje, paskutinė paminėta parodos autorė – G.Zubrio mama, dailės studiją pradėjusi lankyti prieš porą metų.
Drauge su profesionalais
Kaunietis dailininkas G.Zubrys yra baigęs Vilniaus dailės akademiją (tapybos specialybę), parodose pradėjęs dalyvauti dar būdamas studentu, ir jau 1995-aisiais jo darbai buvo atrinkti į prestižinę parodą Šiuolaikiniame meno centre Vilniuje: "1995: Lietuvos menas". Tačiau santūrus, nesiafišuojantis menininkas kuria tyliai, padėdamas daugeliui atrasti tapybos pasaulį.
Pavyzdžiui, vienas jo mokinių, gavęs geriausius įvertinimo balus, Anglijoje įstojo į Šefildo universitetą studijuoti architektūros. "Nors neretai būna liūdna, kai matai išties itin talentingą mokinį, – pasidalija mintimis G.Zubrys, – tačiau, deja, jis nepasirenka dailės, nueina į sritį, kurioje pragyventi lengviau."
Pakviesdamas savo dailės studijos narius į plenerą, G.Zubrys stengiasi, kad jame dalyvautų ir profesionalus dailininkas, nes pats jame tapyti nespėja, tarkim, šįkart plenere dalyvavo šešiolika dalyvių ir visiems tapytojas stengėsi padėti, o dalyvaujantis profesionalus menininkas įkvepia ir taip pat pasidalija patarimais. Šių metų plenere "Klumpės malūne" kūrė kaunietis dailininkas Žydrūnas Šlajus, tačiau, jo darbų parodoje pamatyti nepavyks – meistriškai tušu sukurti darbai buvo kaipmat nupirkti. Paroda menininkų dar nelabai atrastoje erdvėje – Sporto muziejaus trečiojo aukšto salėje – primins vasarą, leis pajusti, ką gali dovanoti tapybos pasaulis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žemaičių muziejui „Alka“ toliau vadovaus E. Stonkevičienė
Dabartinė Žemaičių muziejaus „Alka“ direktorė Eva Stonkevičienė laimėjo konkursą šio muziejaus vadovės pareigoms užimti. ...
-
S. Kairys su ESINT vadovu aptarė dirbtinio intelekto ir autorių teisių problematiką1
Kultūros ministras Simonas Kairys su vizito į Lietuvą atvykusiu Europos Sąjungos intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT, angl. EUIPO) vadovu João Negrão Kultūros ministerijoje aptarė aktualias temas, susijusias su dirbtiniu intelektu (DI...
-
Gyvenimo prasmė ir džiaugsmas – knygose: J. Strielkūnui – 85-eri
„Štai eina pakrypuodamas, kažko susirūpinęs (bet gali bemat nusijuokti), ant pilvuko prasiskyrusiais marškiniais, štai gurkšnoja negarsiai pašūkaliodamas su jaunais poetais, išmokusiais jo „Bocherso pla...
-
Buvusioje areštinėje – sovietinės Lietuvos grimasos: nostalgijos kupinas gastronomas17
Duris lankytojams vėl atveria alternatyvios kultūros erdvė buvusioje areštinėje, Vilniuje. Didelio susidomėjimo parodą apie gyvenimą sovietinėje Lietuvoje, kasdienius paprastų žmonių bandymus išgyventi, nepaisant buitį kausčiusio s...
-
4-oji Kauno literatūros savaitė jungs žemynus ir žodžius
Gegužės 8–12 dienomis Kaunas taps literatūros meka – čia jau ketvirtą kartą vyks tarptautinis knygų ir rašytojų festivalis „Kauno literatūros savaitė“. ...
-
Bibliotekos nurašytas knygas galės atiduoti tiems, kam jos reikalingos
Bibliotekos, prieš atiduodamos perdirbti nurašytas knygas, galės neatlygintinai perduoti jas fizinių ar juridinių asmenų nuosavybėn. Ketvirtadienį Seimas priėmė tokią galimybę suteikiančias Kultūros ministerijos parengtas Bibliotekų ...
-
Valdovų rūmuose atidaroma interaktyvi paroda apie 1863–1864 metų sukilimą3
Valdovų rūmų Didžiajame kieme ketvirtadienį atidaroma interaktyvi paroda apie 1863–1864 metų sukilimą. ...
-
„Nerk į teatrą“: interaktyvumas be amžiaus cenzo
Tarptautinis edukacinis festivalis „Nerk į teatrą“ šiemet Nacionaliniame Kauno dramos teatre (NKDT) vyks jau keturioliktą kartą. Jo programoje nuo balandžio 25 d. iki birželio 14 d. – pusšimtis edukacijų, dvi premjeros, a...
-
Pagerbti trys geriausi 2023-iųjų bibliotekininkai, įstaigos sutarė derinti veiksmus
Kultūros ministerijoje antradienį minint Nacionalinę Lietuvos bibliotekų savaitę pagerbti geriausi praėjusių metų šio sektoriaus specialistai, tuo metu bibliotekų asociacijos pasirašė ketinimų protokolą dėl bendradarbiavimo. ...
-
Antrasis S. Dirsytės romanas: aplinkybių sutraiškyta herojė iki pabaigos kovojo už teisę išlikti
„Kai rašai istorinį romaną, išties, gerąja to žodžio prasme, ištinka tam tikras apsėdimas. Atrodo, kuo daugiau domiesi laikotarpiu, apie kurį rašai, tuo aiškiau dėliojasi istorija, o rūke tarsi paskendęs vaizd...