Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl neveikiančio šviesoforo Stano kreipėsi į Bendrąjį pagalbos centrą: sulaukė netikėto atsakymo

2021-08-05 12:00
DMN inf.

Dainininkas Stanislavas Stavickis-Stano ketvirtadienį pastebėjęs, kad judrioje Vilniaus sankryžoje neveikia šviesoforas, ir paskambinęs į Bendrąjį pagalbos centrą, sulaukė netikėto atsakymo.

Dėl neveikiančio šviesoforo Stano kreipėsi į Bendrąjį pagalbos centrą: sulaukė netikėto atsakymo
Dėl neveikiančio šviesoforo Stano kreipėsi į Bendrąjį pagalbos centrą: sulaukė netikėto atsakymo / A. Ufarto, P. Paleckio/Fotobanko, feisbuko nuotr.

„Skambinkit į šviesoforus“.

Taip man pasakė paskambinus numeriu 112.

Antakalnio–Šilo gatvėje visiškai neveikia šviesoforas. Pati judriausia Antakalnio sankryža. Avarinės situacijos viena po kitos.

Na, aš kaip doras pilietis paskambinau į BPC. Tarp kitko, jie yra 50 metrų nuo šitos sankryžos. Paprašiau, kad atsiustų policijos ekipažą ar panašiai. O BPC (Bendrasis pagalbos centras) man pasakė, kad ne jų reikalas, ne policijos ir t. t. Ir dar liepė skambinti į šviesoforus.

Tai kaip skambinti į šviesoforus?

Reikia Antakalnio šviesoforo numerio“, – ironizavo Stano.

 

 

Portalas kauno.diena.lt dėl situacijos sulaukė komentaro iš Bendrojo pagalbos centro.

„Bendrasis pagalbos centras gana dažnai sulaukia skambučių dėl neveikiančių šviesoforų, nes gyventojai nežino, kas yra atsakingas už jų priežiūrą, ir mano, jog susidūrus su neveikiančiu šviesoforu reikia skambinti numeriu 112. Tai klaidingas įsivaizdavimas.

Pirmiausia norėčiau atkreipti dėmesį, kad pagrindinės Bendrojo pagalbos centro funkcijos – atsakyti į pagalbos skambučius ir priimti pagalbos prašymus bei pagal kompetenciją juos perduoti atitinkamoms skubiosios pagalbos tarnyboms: policijai, priešgaisrinėms gelbėjimo pajėgoms, greitosios medicinos pagalbos tarnybai ir aplinkos apsaugai.

Pagalbos prašymų priėmimo, įvertinimo, pranešimų apie pagalbos poreikį perdavimo tvarką nustato įvairūs teisės aktai, skubiosios pagalbos tarnybų pateikti algoritmai (reagavimo schemos), įvykių klasifikatoriai ir metodinės rekomendacijos.

Neveikiančių šviesoforų klausimas nėra priskirtas nė vienos iš skubiosios pagalbos tarnybų kompetencijai. Priešingai, policijos metodinėse rekomendacijose nurodyta, jog pranešimai dėl sugedusio šviesoforo nelaikomi pagalbos prašymu ir skambinančiajam turi būti siūloma skambintis informaciniu telefono numeriu, t. y. 1588. Paskambinęs minėtu numeriu asmuo gali sužinoti už konkrečioje vietoje esančio šviesoforo priežiūrą atsakingos įmonės telefono numerį ir informuoti ją apie gedimą. O, kol šviesoforas neveikia, vairuotojai turi vadovautis kitais kelio ženklais.

Todėl ir Stanislavo Stavickio aprašytoje situacijoje jam buvo paaiškinta, kad neveikiantis šviesoforas nėra policijos kompetencijos įvykis, ir pasiūlyta kreiptis į šviesoforus prižiūrinčią įmonę. Neišklausius garso įrašo negalime pasakyti, ar jam buvo nurodytas informacinis telefono numeris 1588, ar tiesiog pasiūlyta skambintis į už šviesoforų priežiūrą atsakingą įmonę, šiuo konkrečiu atveju – į Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo centrą“, – teigia Bendrojo pagalbos centro atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų