Dievui – žmogaus auka

Belaisvių aukojimo aprašymų savo kronikoje pateikia Petras Dusburgietis.

Teigiama, kad po sėkmingo antpuolio 1261 m. prie Pokarvių notangai nusprendė paaukoti dievams vieną nelaisvėn paimtų kryžiuočių.

Burtai abu kartus krito kilmingam ir turtingam Magdeburgo vyrui Hirtzhalsui, kuris buvo pririštas prie savo žirgo ir sudegintas.

Panašiai, tos pačios kronikos duomenimis, į nelaisvę paimtas kryžiuotis buvo paaukotas dievams ir Žemaitijoje.

1320 m. laimėtas mūšis prie Medininkų. Kronikoje rašoma: "Jie kaip auką savo dievams sudegino brolį Gerardą, pravarde Rudė, Sembos fogtą, apvilktą šarvais ir užsodintą ant savo kovos žirgo."

Įteisino eutanaziją

Kodėl pagonių dievams dažniausiai buvo aukojami kitatikiai?

Galima sakyti, kad prūsai savo religijoje buvo įteisinę eutanaziją.

"Todėl, kad niekas kitas negali įžengti į šventą kraštą, nešdamas kitą tikėjimą. Aiškiai įtvirtinama religija ir taip užkertamas kelias importuoti kokį nors Dievą. Todėl kryžiuočiai ir buvo labai priešiškai sutikti. Visgi aiškėjo dar viena aukos forma – pasiaukojimas. Simono Grunau kronikoje rašoma: jei kas nors pasiligojo ar sunkiai apsirgo, jis pats gali pasirinkti, ar jam iškeliauti pas maloninguosius dievus susideginus. Galima sakyti, kad prūsai savo religijoje buvo įteisinę eutanaziją", – aiškino R.Balsys.

Abejojama, kad toks pasiaukojimo aktas galėtų būti vertinamas kaip auka Dievui.

Tokie sprendimai, tikėtina, buvo paremti praktišku mąstymu – jei žmogus yra našta kitiems, jis pats gali rinktis išėjimą iš šio pasaulio.

Nupirko vaiką ir paaukojo

Dar viena gyvybių aukos forma – šventyklų ir pilių statybų metu aukoti žmonės.

"Tam, kad šventykla stovėtų amžinai, aukojamas žmogaus kraujas. Minima, net aukojamas vaikas, kuris buvo nupirktas iš vienišos motinos. Tačiau ilgainiui žmogaus auka buvo keičiama gyvūninės kilmės auka", – tikino R.Balsys.

Tai, kad kronikose minimi faktai turi realių pagrindų, byloja ir tautosakinės legendos.

Pavyzdžiui, padavime apie Pagelažių kaimo Juodąjį tiltą sakoma, kad neįstengiant užpilti raisto, per kurį buvo statomas tiltas, vienam darbininkui prisisapnavo, "kad reikia ton vieton įmesti tris dūšias: žmogaus, šunies ir gaidžio".

Statybų pašventinimo aukas keitė okultinių akmenų panaudojimas.

"Grįžtant prie lietuvių folkloro pavyzdžių apie žmonių, jaunavedžių, vaiko aukojimą keltina dar viena hipotezė. Visoje Lietuvos teritorijoje būta nepaprastų akmenų, atsiradusių, pasak padavimų, užkeikus, prakeikus dukteris ar sūnus, kurie rengėsi ištekėti, vesti be tėvų sutikimo, ar pavertus akmenimis visus vestuvininkus. Nemenka tikimybė, jog tokių akmenų suskaldymas ir panaudojimas mūrijant naują bažnyčią ar dvaro pastatą galėjo lemti siužetų apie įmūrytus žmones atsiradimą. Tokią hipotezę bent iš dalies paremtų Kristburgo vienuolyno sienoje įmūryta viena garsiųjų "prūsų bobų", – teigė R.Balsys.



NAUJAUSI KOMENTARAI

petras

petras portretas
tai krikščionybė degini taip pat gyvus žmones.....

G.

G. portretas
Yra gyvybiškai būtina gaivinti mūsų prigimtinę darnos pasaulėžiūrą bei papročius. Ir vyti lauk šitą nabašniko ant kryžiaus kultą, kuris šmeižia mūsų tikrąjį tikėjimą, ilgą laiką puoselėtą ir saugotą. Okupanto įbruktas kultas mums svetimas, jis čia nugulė kaip koks skuduras, kuriuo prisidengus buvo užgrobiamos mūsų žemės, pavergiama valdžia ir žmonės, naikinamos mūsų kaip genties, tautos šaknys, kas tęsiasi iki pat šiandienos... Parsidavėliai išverstaskutiai ir jų šeimininkai - lauk iš Lietuvos!

Algimantas

Algimantas portretas
Pamedėnų vadą Pipiną teutonai -- krikščionys nužudė -- irgi perpjovę pilvą ir, prikalę ištrauktas žarnas prie ąžuolo kamieno ---vijo didvyrį apie tą ąžuolą. O pati žmonių - žvėrių krikščionių agresija -- buvo išvien žudymo tikslams rengiama. Jokios kultūros ir civilizacijos pažangos ji nenešė. O šitai Astai Aleksiejūnaitei derėjo, prieš tokį didelį straipsnį kurpiant -- bentjau P.Dusburgo kroniką, išverstą į lietuvių kalbą, persiskaityti. O, be to -- dar ir K.Donelaičio metus, kad suprastų geriau, nuo kokios voliečių -- krikščionių " kultūros" ir "pažangos" mūsų protėviai gynėsi. Be viso ko yra ganėtinai keista, kad Klaipėdos universiteto dėstytojas lietuvių (baltų) religiją vadina pagonybe. Negi nežino, kad pagonybė -- tai tiesioginių kontaktų ir santykių su dievais ieškojimo praktika.. Lietuvių religijoje tai buvo draudžiama.
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

  • Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas
    Lietuvos jūrų muziejuje prasideda 45-asis sezonas

    Lietuvos jūrų muziejus pradeda 45-ąjį sezoną, dirbdamas ne tik savaitgaliais, o nuo trečiadienio iki sekmadienio. ...

  • Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda
    Skulptūrų parke inkilai patys neatsiranda

    Skulptūrų parkas, pritraukiantis vis daugiau lankytojų, sulaukia ir pastabų. Antai kažkas teigė pastebėjęs, esą parke gerokai sumažėję inkilų, o kai kurie likę – aplūžę ir nebetinkami sparnuočiams gyventi. ...

    2
  • Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma
    Kiemams Klaipėdoje tvarkyti – solidi suma

    Susisiekimo ministerija šiemet Klaipėdos miesto gatvių, kiemų ir juose esančių automobilių stovėjimo aikštelių bei dviračių ir pėsčiųjų takų atnaujinimui ir remontui skyrė milijonus eurų. Trečdalis šios sumos numatyta dau...

    3
  • Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos
    Turto pardavimo aukcionų datos nežinomos

    Praėjus daugiau nei pusmečiui nuo tada, kai Turto bankas paskelbė parduosiantys buvusio kino teatro „Jūratė ir Kastytis“ pastatus, esančius Taikos prospekte, bei du namus Herkaus Manto gatvėje, Klaipėdoje, lig šiol dar neparengti j...

  • Melnragėje pasigesta informacinio stendo
    Melnragėje pasigesta informacinio stendo

    Ties įėjimu į pagrindinį Melnragės paplūdimį, Odesos promenados prieigose, pasigesta informacinio stendo, kuris buvo įrengtas vos prieš pusketvirtų metų. Paaiškėjo, jog lenta buvo nuimta atnaujinimui. ...

    3
  • „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos
    „Regitros“ paslaugos buvo neprieinamos

    Savaitės pradžioje daugybė vairuotojų negalėjo prisijungti prie „Regitros“ vairuotojų portalo. Vėliau pasirodė pranešimas, kuriuo patvirtinta žinia apie sutrikimą ir atsiprašymas už nepatogumus. ...

  • Įsiutino įžūlumas: taromatą pavertė šiukšlynu
    Įsiutino įžūlumas: taromatą pavertė šiukšlynu

    Vienoje Klaipėdos rajone esančioje parduotuvėje veikiantis taromatas keisto piliečio pastangomis virto šiukšlynu. Net ir ne kartą viešai gėdintas gyventojas vis tiek velka šiukšles iš savo namų ir krauna į keli...

    6
  • Klemiškės autobusų stotelėje – išdaužtas stiklas: dar vienas paauglių vandalizmo atvejis?
    Klemiškės autobusų stotelėje – išdaužtas stiklas: dar vienas paauglių vandalizmo atvejis?

    Kažkas išdaužė Klemiškės autobusų stotelės paviljono stiklą. Manoma, kad tai – dar vienas paauglių vandalizmo atvejis. Kol kas bendruomenės nariai niekur dėl to nesikreipė, tačiau jaučiasi nesaugūs, kadangi panašūs įv...

    3
  • Klaipėdos centre elgetaujanti moteris baudžiama nebus?
    Klaipėdos centre elgetaujanti moteris baudžiama nebus?

    Herkaus Manto gatvėje dažnai pastebima elgetaujanti moteris, veikiausiai benamė. Klaipėdiečiai ją matė dar žiemą, tiesiog sėdinčią ant šalto grindinio prie vieno restorano, o šalia jos – dubenėlį, į kurį praeiviai įmesdavo ...

    13
  • Varžytuvės dėl darbo Klaipėdos rinkimų komisijose
    Varžytuvės dėl darbo Klaipėdos rinkimų komisijose

    Iki Lietuvos prezidento rinkimų pirmojo turo likus mėnesiui, pageidaujančiųjų dirbti rinkimų komisijose daugiau nei reikia. Nors Klaipėdoje rinkimų apylinkių komisijų komandos – per puspenkto šimto žmonių – jau suformuotos, kasdi...

    5
Daugiau straipsnių