Uosto bendrovėse
Įvykdytas didžiausias „Vakarų“ užsakymas
Vakarų laivų gamykla Vokietijos kompanijai „Hochtief Construction AG“ perdavė pastatytą unikalią nesavaeigę platformą. Šiandien ją numatoma išplukdyti į Vokietijos Bremenhafeno miestą. Pradžioje platforma bus naudojama didžiulio konteinerių terminalo statyboje. 31 mln. litų vertės “Jack-Up” tipo platformos „Odin“ didžiausias ir sudėtingiausias Vakarų laivų gamyklos projektas, atliktas per itin trumpą 8 mėnesių laikotarpį.
Statyti laivus arba jų korpusus Vakarų gamykla pradėjo prieš penkerius metus. Platforma jau 18-asis laivų statybos projektas. Iki šiol laivai arba jų korpusai statyti tik Norvegijos rinkai. Vakarų laivų gamyklos generalinis direktorius Arnoldas Šileika teigė, kad platforma yra puikus įrodymas vokiečiams, kad Klaipėdoje sugebama vykdyti sudėtingus užsakymus. Ant platformos antstato prikalta lentelė liudija, kad įrenginys pastatytas Vakarų laivų gamykloje. Vokietijos kompanijos „Hochtief Construction AG“ atstovas Alarichas Fizmajeris, kol buvo statoma platforma, gyvenęs Klaipėdoje, patvirtino, kad užsakymas atliktas labai gerai.
46 metrų ilgio ir 30 metrų pločio platforma unikali tuo, kad turi keturias atramas po 62 metrus ilgio. Platformos projekto vadovas Darius Gabalis pripažino, kad sunkiausia buvo sumontuoti šias po 103 tonas sveriančias „kojas“. Jų pagalba platforma gali stovėti įsirėmusi į dugną, kur gylis iki 45 metrų. Seklesnėse vietose ji gali būti iškelta į keliasdešimties metrų aukštį virš vandens. Platforma tinka montuoti tiltams. Kompanija „Hochtief Construction AG“ specializuojasi ne tik uostų įrenginių, bet ir tiltų statybos srityje. Įdomu tai, kad platforma gali būti naudojama esant gana ekstremalioms oro sąlygoms – vėjo greičiui iki 30 metrų per sekundę, bangos aukščiui iki 8 metrų. Platformoje sumontuotas 500 tonų keliamosios galios kranas, taip pat pagalbinis kranas, įrengtos keturios gervės. Platformą aptarnauja trys žmonės. Jos kampuose prie atramų įrengti keturi antstatai, kuriuose sumontuoti „kojų“ nuleidimo ir pakėlimo valdymo mechanizmai ir centras, poilsio kambarys, maisto sandėlis, tualetai ir dušai.
Vakarų laivų gamyklos UAB „Vakarų laivų statykla“ šiuo metu, kaip sakė šios bendrovės direktorius Viačeslavas Čiumakovas, taip pat stato kelto korpusą norvegams ir 42 metrų ilgio bei 9 metrų pločio jūrinę jachtą. Vakar pasirašyti ketinimo protokolai dar dėl dviejų keltų korpusų statybos. Taip pat iki 2005 metų pabaigos numatoma pastatyti ir dar dvi analogiškas jūrines jachtas.
Po restruktūrizacijos, kuri įvyko praėjusių metų pabaigoje, Vakarų laivų gamyklą sudaro 18 atskirų bendrovių. Per 9 šių metų mėnesius gamyklos įmonių grupė pasiekė 92,5 mln. litų apyvartą, arba 60 proc. didesnę nei pernai per tą patį laikotarpį.
Naujausi komentarai