Karinių krovinių tranzitui – žalia šviesa

Vakar Klaipėdoje susisiekimo ministras Eligijus Masiulis JAV kariuomenės pervežimų pajėgų TRANSCOM vadovą generolą Williamą Fraserį supažindino su mūsų šalies galimybėmis priimti JAV kariuomenės krovinius, vežamus į Afganistaną ir atgal.

Pasiruošę priimti daugiau

E.Masiulis po susitikimo sakė su generolu kalbėjęs apie didesnes Klaipėdos uosto ir Lietuvos geležinkelių galimybes. Esą NATO konteinerių, siunčiamų į Afganistaną, taip pat iš Afganistano per Klaipėdą, skaičius auga.

"Manau, šitas vizitas tikrai bus naudingas dėl to, kad krovinių srautas didėtų. Klaipėda ir Lietuvos transporto sistema yra pasiruošusi priimti kur kas daugiau konteinerių. O tai duos naudos ir Lietuvos ekonomikai", – teigė ministras.

E.Masiulis tikino, kad amerikiečių keliamos sąlygos labai paprastos, Lietuva turi užtikrinti kokybę, greitį, konkurencingas kainas ir krovinių saugumą.

"Mums labai svarbu krovinių gabenimas iš Afganistano, kad jie sėkmingai pasiektų JAV. Tai, ką pamačiau Klaipėdoje, man paliko gerą įspūdį", – kalbėjo W.Frazeris.

Generolo ir ministro susitikime dalyvavo JAV ambasadorė Lietuvoje Anne E.Derse bei uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas.

Suderėjo po susitikimo JAV

Pirmieji JAV kariuomenės kroviniai, vežami į Afganistaną, Lietuvą pasiekė 2010 m. gruodį. Jų gabenimas suintensyvėjo šiemet po E.Masiulio vizito į TRANSCOM būstinę.

Pirmą šių metų pusmetį per Klaipėdos jūrų uostą pervežti 3456 JAV kariuomenės konteineriai – triskart daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu metu.

Ieškoma galimybių JAV kariuomenės krovinius gabenti ir per Lietuvos oro uostus. "Kalbant apie aviacijos krovinius, Palangos oro uosto sistema nepritaikyta dideliems lėktuvams, čia gali leistis tik mažesni. Šiaulių oro uostas galės priimti didesnius lėktuvus", – teigė E.Masiulis.

Rado alternatyvą

JAV krovinius, skirtus ISAF (Tarptautinės saugumo pagalbos pajėgos), anksčiau veždavo pietiniu susisiekimo maršrutu per Pakistaną, tačiau atsiradus pirmiesiems nesklandumams, JAV pradėjo ieškoti alternatyvių gabenimo koridorių.

Pasirinktas šiaurinis pervežimo kelias per Uzbekistaną, Kazachstaną, Rusiją ir Baltijos jūrą. Lietuva pradžioje buvo aplenkiama, nes nebuvo susitarimo su Baltarusija, kad būtų galima vežti ISAF nekarinius krovinius per jos teritoriją.

Bet 2010 m. pabaigoje pasirašytas susitarimas su Baltarusija ir tų pačių metų gruodį į Klaipėdos uostą buvo atsiųstą pirmoji ISAF JAV pajėgoms Afganistane skirtų krovinių partija.

Lietuva taip pat derasi, kad daugiau krovinių būtų vežama ir iš Afganistano grįžtančiais traukiniais. Per Klaipėdos uostą iš Afganistano šiemet pervežti 76 konteineriai JAV krovinių, kurie buvo gabenami per Kirgiziją keliais, paskui geležinkeliais.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių