Vizitas
Kazachus domino Klaipėdos uostas
Klaipėdos ir Kazachstano Aktau uostus sieja bendradarbiavimo sutartis. Šių metų pavasarį į šį uostą vyko Klaipėdos uosto direkcijos ir verslininkų delegacija, o vakar su atsakomuoju vizitu Klaipėdoje lankėsi Kazachstano transporto ministerijos Vandens transporto departamento direktorius Berikas Jandykovas ir valstybinės įmonės Aktau tarptautinio jūrų prekybos uosto direktoriaus pavaduotojas ekonomikai Abylajus Isajevas.
Kazachstano atstovai iš švyturio apžiūrėjo rekonstruotą Klaipėdos uosto įplaukimo kanalą, lankėsi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje, uosto bendrovėse: ”Klaipėdos nafta”, Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje (KLASCO), ”Bega”, ”Klaipėdos Smeltė”, ”Klaipėdos terminalo grupė”.
B.Jandykovas teigė, kad Klaipėdoje juos labiausiai domino tai, kaip sutvarkytas uostas, kokios yra galimybės per jį iš Kazachstano gabenti krovinius. Kazachus maloniai nustebino tai, kad Klaipėdos uostas gali krauti tanklaivius iki 100 tūkst. tonų ir sausakrūvius laivus iki 80 tūkst. tonų. Šiuo metu atliekamas 150 kilometrų ilgio Aktau uosto kanalo gilinimas ir bus sudaryta galimybė krauti upės ir jūros tipo laivus iki 12 tūkst. tonų.
Kazachstanas, kaip sakė B.Jandykovas, netrukus ketina pasirašyti dvejus metus su Rusija derintą sutartį dėl Volgos upės ir Dono kanalo naudojimo gabenti kroviniams iš Aktau uosto į Baltijos jūros ir Juodosios jūros regionus. Tai paskatins Aktau uosto plėtrą. Be šio uosto, Kazachstanas prie Kaspijos jūros dar turi Bautino, daugiausiai skirtą gabenti naftai ir jos produktams, Gurjevo uostus.
Kazachstano krovinių srautas į Klaipėdą augo iki 2000 metų, pasiekęs 1,068 mln. t metinę krovą. Vėliau šis srautas gerokai krito ir kito kasmet, nes jam tiesiogiai darė įtakos nepalankūs Rusijos tarifai, kurie gerokai didesni, nei taikomi Kazachstano kroviniams, keliaujantiems į Rusijos uostus. 2003 m. Klaipėdos uoste krauta 921 tūkst. t. Kazachstano krovinių. Pirmąjį šių metų pusmetį Kazachstano krovinių srautas sumažėjo 40 proc. Augo tik juodųjų metalų ir ferolydinių iš Kazachstano krova, kitų krovinių (nafta, grūdai) - krito. Daugiausiai Kazachstano krovinių, kurių daugumą sudaro ferolydiniai, krauna KLASCO. Ji šioje Azijos šalyje yra atidariusi ir savo atstovybę.
Naujausi komentarai