Pereiti į pagrindinį turinį

Kokios paslaptys Baltijos jūroje nuskendo kartu su „An-2“

2015-06-26 03:41

Apie tai, kad katastrofą virš Baltijos jūros gegužės 16 d. patyrusio lėktuvo „An-2“ pilotai galėjo būti apsvaigę nuo alkoholio, buvo kalbėta iš karto po nelaimės, tačiau tuo metu tokios kalbos atrodė kaip nepagrįstas šmeižtas.

A. Mačiulis (kairėje) ir A. Selmistraitis.
A. Mačiulis (kairėje) ir A. Selmistraitis. / "Facebook" nuotr.

Apie tai, kad katastrofą virš Baltijos jūros gegužės 16 d. patyrusio lėktuvo „An-2“ pilotai galėjo būti apsvaigę nuo alkoholio, buvo kalbėta iš karto po nelaimės, tačiau tuo metu tokios kalbos atrodė kaip nepagrįstas šmeižtas. Bet šią informaciją jau patvirtino prokurorai. Gal ikiteisminis tyrimas atskleis ir daugiau „An-2“ avarijos paslapčių arba nemalonių žinių?

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, turėjęs specialiosios komisijos statusą „An-2“ gelbėjimo operacijai bei jos aplinkybėms ištirti, jau baigė darbą, ir jo tyrimo išvadas pavirtino Seimas.

Tačiau nei komiteto, nei Seimo nariai, intensyviai domėjęsi šia nelaime, iki ketvirtadienio kažkodėl nekalbėjo apie tai, kad iškelto iš jūros dugno lėktuvo vieno iš pilotų – Adolfo Mačiulio – kraujyje ekspertai aptiko 0,77 promilės alkoholio.

„To mes neslėpėme. Mūsų tyrimo išvadose, regis, antrame puslapyje, šis faktas nurodytas“, – LRT.lt sakė komiteto vadovas Artūras Paulauskas, ketvirtadienį pateikęs Seimui tyrimo išvadas.

Jis teigė Nyderlandų specialistų filmuotos „An-2“ iškėlimo medžiagos nematęs, bet neslėpė, kad su ja susipažino kai kurie komiteto nariai, tik nenorėjo atsakyti, kas.

„Be to, mums buvo suteikta galimybė susipažinti su ikiteisminio tyrimo medžiaga, kurioje yra visas filmuotos medžiagos aprašas. Jame ir nurodyta, kad lėktuvo viduje užfiksuoti ne tik mineralinio vandens buteliai“, – teigė A. Paulauskas.

Jis tvirtino, jog surinkta komiteto informacija taip pat leidžia daryti išvadas, kad lėktuvą pilotavo ne A. Mačiulis, kurio kraujyje rasta alkoholio, o dingusiu be žinios laikomas Alvydas Selmistraitis.

Paklaustas, kodėl anksčiau nebuvo pateikta informacija, kad A. Mačiulis skrydžio metu buvo išgėręs, A. Paulauskas paaiškino: „Juk esu sakęs, kad lakūnai elgėsi drąsiai. Kuo pasireiškė jų drąsa, nenorėjau viešai kalbėti, nes mūsų komitetas tyrė ne lėktuvo katastrofos priežastis ar aplinkybes, o jo gelbėjimo operaciją bei su ja susijusius reikalus.“

„Esu šokiruotas. Šis faktas visai Lietuvos aviacijai turės įtakos“, – neslėpė susijaudinimo Susisiekimo ministerijos komisijos „An-2“ katastrofos priežastims nustatyti vadovas Bronius Merkys.

Jis teigė matęs visą Nyderlandų ir Lietuvos specialistų filmuotą nuskendusio „An-2“ medžiagą: „Žiūrėdamas ją, nekreipiau dėmesio, ar lėktuve matosi kokie nors buteliai. Man labiau rūpėjo kamerų užfiksuoti lėktuvo įrenginiai bei jų parametrai. Galbūt kažkas buvo rasta tarp asmeninių pilotų daiktų, nes jie buvo iškelti iš lėktuvo. Nežinau, kas pilotavo lėktuvą. Galiu tik daryti prielaidas, kad A. Selmistraitis buvo blaivus, ir būtent jis pilotavo lėktuvą.“

B. Merkys pasakojo, jog jam yra tekę atlikti keturis aviacijos avarijų tyrimus. Vienos iš jų kaltininkas buvo smarkiai išgėręs, bet, laimei, jis skrido parasparniu ir užkliuvo už medžio. Gelbėtojams pavyko tą „drąsuolį“ išgelbėti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų