Kolegijų studijų programos - tobulintinos
Aukštojo neuniversitetinio mokslo įstaigos susirūpino, ar jų ruošiamų specialistų profesinė kompetencija atitinka darbo rinkos poreikius.
Pirmąją slaugos, socialinio darbo bei kineziterapijos studijų programų absolventų laidą šiemet išleidžiančio Klaipėdos kolegijos Sveikatos fakulteto vadovai nusprendė pasidomėti, kaip buvę studentai ir būsimieji darbdaviai vertina jaunų specialistų pasiruošimą dirbti su sergančiais žmonėmis.
Atlikus tyrimą, kuriame dalyvavo 206 minėtų specialybių studentai, 20 sveikatos priežiūros ir socialinės rūpybos įstaigų vadovų, paaiškėjo, kad studijų programų sudarytojų, studentų bei darbdavių suvokimas apie tai, kokių teorinių ir praktinių įgūdžių reikia šiose srityse dirbsiantiems jaunuoliams, gerokai skiriasi.
Nors potencialūs darbdaviai absolventų profesinę kompetenciją įvertino aukštais balais „8“ ir „9“, tik kiek daugiau nei pusė būsimųjų kineziterapeutų, 75 proc. slaugytojų ir apie 70 proc. socialinių darbuotojų mano, kad Klaipėdos kolegijos Sveikatos fakulteto įgytų žinių profesinei veiklai tikrai pakaktų.
Reitinguodami sėkmingą konkuravimą darbo rinkoje padedančias užtikrinti žinias ir įgūdžius absolventai pirmenybę suteikė užsienio kalbų mokėjimui, kompiuteriniam raštingumui ir gebėjimui spręsti konfliktus. Sveikatos priežiūros ir socialinės rūpybos įstaigų vadovams svarbiausia – puikių bendravimo įgūdžių, teorinių bei praktinių žinių turintys, savarankiški, darbštūs ir punktualūs darbuotojai.
Potencialių darbdavių nuomone, socialinio darbo, kineziterapijos ir slaugos programų studentams reikėtų įgyti daugiau praktinių įgūdžių ir teorinių žinių, kaip bendrauti su pacientais ir jų šeimų nariais, propaguoti sveiką gyvenimo būdą, suteikti pirmąją medicininę pagalbą, dirbti komandoje, vertinti savo atsakomybės lygį.
Naujausi komentarai