Laukiama jachtų ir burlaivių antplūdžio Pereiti į pagrindinį turinį

Laukiama jachtų ir burlaivių antplūdžio

2004-09-15 09:00

Naujas sezonas

Laukiama jachtų ir burlaivių antplūdžio

Kitų metų Jūros šventėje Klaipėdos uoste bus gausu jachtų ir burinių laivų. Liepos 19-22 dienomis Klaipėdoje vyks vienas iš “NORD/LB Baltic Sprint Cup” regatos etapų. Planuojama, kad atplauks apie 60 prabangių jūrinių jachtų. Liepos 21-25 dienomis vyks vienas iš „Baltic Sail“ etapų ir Klaipėdoje apsilankys apie 10 didžiųjų burlaivių ir apie 20 juos lydinčių jachtų. Vakar Klaipėdos miesto savivaldybėje surengtas pirmasis įvairių žinybų atstovų susitikimas, kur svarstyta, kaip vienu metu reikės priimti tokį didelį kiekį pramoginių laivų.

Apsvarstytos keturios galimos tų laivų priėmimo vietos. Burlaiviai būtų švartuojami prie kruizinių laivų terminalo krantinių. Todėl Jūros šventės dienomis turės būti atšauktas kruizinių laivų atplaukimas į Klaipėdos uostą. Jachtoms švartuoti tinkamos vietos yra jachtklube Smiltynėje, kur iki kitų metų vasaros reikia išvalyti akvatoriją, Pilies uostelyje. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos dispečerinė yra parengusi ir maždaug 100 jachtų švartavimo Danės upėje tarp Biržos ir Pilies tiltų schemą. Tačiau savaitgalį ir net naktimis daryta schema kažkur nukišta į savivaldybės tarnautojų stalčius ir ją dar reikės surasti. Prieš švartuojant laivus Danės upėje, dar teks išmatuoti, ar ten yra tinkamas gylis, ar neužteršta upė daiktais, kurie sugadintų jachtų korpusus. Iškils problema, prie ko Danėje rišti laivus, nes švartavimo knechtų prie krantinių nėra, o numatytas Danės krantinių rekonstrukcijos projektas iki kitų metų vasaros nebus įgyvendintas.

Iki kitų metų vasaros teks išspręsti ir daugybę ūkinių bei buitinių problemų. Pavyzdžiui, kur atplaukusių jachtų ir burlaivių įguloms nusiprausti po dušu, kur rasti padorų tualetą, kaip krantinėje prisijungti prie elektros tinklo, nes ne prie visų krantinių yra elektros kolonėlės. Gana didelė problema ir tai, kur atplaukusioms jachtoms ir burlaiviams prisipildyti kuro. Dabar Klaipėdos uoste jachtas laikantys buriuotojai kurą įvairioje taroje gabenasi iš degalinių. Svečiams, juo labiau prestižinių regatų dalyviams nepaaiškinsi, kad kuro reikia važiuoti kelis kilometrus į miestą. Vakarų Europos šalyse jachtų uostuose paprastai yra benzino kolonėlės, apie ką Klaipėdoje galima tik svajoti.

Kitais metais vykstantis jachtų ir burlaivių antplūdis parodys, kaip Klaipėdos uostas pasirengęs priimti pramoginius laivus. Nuo to priklausys jų tolimesni vizitai į uostamiestį. Tai supranta ir renginio organizatoriai, kurie nori pasirodyti kuo geriau, nors patirties priimti Klaipėdoje tokį kiekį pramoginių laivų nėra. Vakar vykusiame pasitarime nuspręsta sudaryti abiejų regatų priėmimo organizacinę grupę, į kurią įeitų savivaldybės, viešosios įstaigos „Jūros šventė“, Uosto direkcijos Kapitono tarnybos, „Klaipėdos laivų remonto“ bendrovės, jachtklubo, Lietuvos buriuotojų sąjungos atstovai. Taip pat bus svarstoma, kaip abi regatas įtraukti į bendrą Jūros šventės renginių programą. “NORD/LB Baltic Sprint Cup” regatos organizatoriai pageidauja, kad Klaipėdoje vyktų iškilminga regatos etapo nuo Rygos iki Klaipėdos apdovanojimo ceremonija. Didžiųjų burlaivių įgulos pageidautų, kad Lietuvoje būtų surasta turtingų žmonių, kurie norėtų burlaiviais išplaukti į pramoginius pasiplaukiojimus po jūrą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų