Pereiti į pagrindinį turinį

Ar jūsų kuras tikrai švarus? 50 proc. dyzelinio kuro neatitinka švaros reikalavimų

2013-09-16 08:29
Dujos, dyzelinas ar benzinas?
Dujos, dyzelinas ar benzinas? / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Švarus kuras – vienas iš pagrindinių reikalavimų, siekiant apsaugoti kuro sistemą nuo teršalų ir prailginti transporto priemonės eksploatacijos laiką.

Kuro filtravimas ypatingai svarbus procesas dėl kelių priežasčių, teigia UAB „Adampolis“ atsarginių dalių pardavimų vadovas Mindaugas Kučinovas. Vidaus degimo varikliuose kuras be savo pagrindinės funkcijos, atlieka dar kelias labai svarbias funkcijas: aušinimas – kuras cirkuliuodamas kuro įpurškimo sistemos kanalais absorbuoja nepageidaujamą šilumos perteklių; tepimas – cirkuliuodamas kuras tepa kuro tiekimo ir įpurškimo siurblių judančias dalis; valymas – cirkuliuodamas kuras surenka kuro sistemoje atsirandančius teršalus, kuriuos surenka kuro filtras, o vėliau jie pašalinami keičiant filtrą.

Pagrindiniai kuro teršalai – ne tik nuosėdos

Įprasta manyti, kad kuro filtrai labiausiai reikalingi, kad išvalyti kuro sistemą nuo nešvarumų ir nuosėdų. Pagrindines teršalų rūšys:

a) Vanduo – dažniausiai pasitaikanti problema. Vandens į kurą gali patekti kuro pylimo proceso metu – dėl kondensacijos, susidariusios kuro laikymo rezervuare, arba dėl prastos priežiūros. Vandens patekimo į kurą pasekmės gali būti ypač rimtos – sugadinti kuro purkštukai, atsiradusi korozija, sumažėjęs kuro tepalingumas, dėl to anksčiau laiko susidėvėję siurbliai ir purkštukai;

b) Nešvarumai ir nuosėdos – patekę į kuro sistemą užkemša filtrą ir pagreitina kuro sistemos dėvėjimąsi;

c) Organinės kilmės teršalai – asfalto dalelės ir parafininis vaškas gali užkimšti sietelius, filtrus ar net žarnas.

Gamintojai investuoja į pažangias kuro valdymo sistemas

Didieji filtrų gamintojai atliko tyrimus ir paaiškėjo, kad net 50% visos pasaulinės dyzelinio kuro pasiūlos neatitinka OEM švaros (ISO 4406 18/16/13, 2500 dalelių/1 ml/@4μm) kuro švaros standarto reikalavimų.

Kure aptinkamos didesnės nei 4 mikronų dalelės kelia intensyvų kuro sistemų dėvėjimąsi. Palyginimui, žmogaus plauko skersmuo yra nuo 50 iki 70 mikronų, o mažiausia dalelė, kurią žmogaus akis gali užfiksuoti be jokių papildomų priemonių – 40 mikronų.

Amerikiečių kompanija „Cummins Filtration”, siekdama atitikti aukščiausius reikalavimus ir tuo pačiu užtikrinti sąlygas smulkesniam filtravimui, pasiūlė naujų “Fleetguard” kuro filtrų asortimentą su specialiomis medžiagomis:

• Kuro filtravimo medžiagos – celiuliozė, sintetinė medžiaga ir “StrataPore”.

• Vandens atskyrimo iš kuro medžiagos – apdorota celiuliozė ir “StrataPore”.

Efektyviam kuro filtravimui – ne tik filtrai

Pasak atsarginių dalių specialisto, pagrindiniai „Fleetguard“ kuro filtrai yra dviejų tipų:

• Kuro/vandens separaciniai filtrai (FS) – atskiria vandenį nuo kuro ir pašalina stambius teršalus;

• Kuro filtrai (FF) – pašalina iš kuro smulkesnes teršalų daleles.

Tiesa, reikėtų atkreipti dėmesį, kad gamintojai siūlo ir papildomas priemones, siekiant efektyvesnio kuro išfiltravimo. Tai kuro sieteliai, kuro procesoriai, vandens atskyrimo iš kuro moduliniai filtrai, lėto pralaidumo tepalingumą didinantys kuro filtrai, kuro šildytuvai, vandens jutikliai ir blokavimo indikatoriai.

„Fleetguard“ filtrai, skirti Mercedes Benz, Volvo, Renault, DAF, MAN gamintojų sunkvežimiams, autobusams, statybinei ir žemės ūkio technikai, pramonei.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų