Latvijos vežėjų asociacijos „Latvijas auto“ prezidentas Valdis Trezinis pasidalino mintimis apie Rusijos Federalinės muitinės (FTM) tarnybos sprendimą nuo kitos savaitės vidurio įvesti naują tranzito sistemą.
Kaip Jūs vertinate Rusijos FMT vadovo sprendimą keisti TIR sistemos taikymo sąlygas?
Rusija priėmė vienašališką sprendimą. Šiai dienai mes neturime jokio oficialaus dokumento, tik laišką, kuris informuoja apie pasikeitimus.
Latvija negavo jokių teisinių dokumentų apie tai, kad keičiasi TIR Konvencijos naudojimas Rusijoje.
Šiuo metu pasienyje vyksta seminarai, kuriuose dalyvaujame. Kol kas aiškumo nedaug. Rusijos pusė pateikia naujas garantijų formas: palyda, užstatas, laidavimas, bet mums neaišku kaip tai veiks. Žinoma yra tam tikros procedūros, kurios Rusijoje buvo ir iki šiol, bet ar naujoji tvarka sugebės užtikrinti tokį krovinių srautą, kurį užtikrina TIR Konvencija? Kaip tai įtakos kitas pervežimo procedūras? Ant popieriaus viskas lyg ir yra, bet kaip viskas veiks iš tikro? Ar tam pasiruošęs Rusijos verslas ir patys muitininkai?
Kokių veiksmų imasi „Latvijas Auto“?
Išsiuntėme užklausas į FTM ir IRU. Savo nuomones pateikė ir teisininkai, su kuriais taip pat konsultavomės. FTM iki šiol atsakymų neatsiuntė. Dalyvaujame įvairiuose susitikimuose. Kol kas jokių naujų žinių iš Rusijos pusės nėra. Problemų pasienyje, manau, bus.
Naujas garantijas teiks „Rostek“ ir draudimo kompanija „Arsenal“. Abejoju ar jie sugebės aptarnauti didžiulį krovinių srautą. Patys rusai sako, kad jie iš TIR sistemos neišstoja, tačiau iki šiol neaišku ar reikės pildyti ir TIR knygeles, ir nacionalinę garantiją? TIR sistema nenumato papildomų garantijų. Klausimų yra, atsakymų – ne. Susitikimuose su muitinės pareigūnais taip ir negavome tikslių atsakymų.
Situacija visiškai neaiški ir jai nepasiruošta. Alternatyvos labai sudėtingos ir nesuvokiamos vežėjams. Gavėjams, manau, irgi kyla klausimų.
Lietuvoje jau kalbama apie tai, kaip reikės vežti krovinius pagal naujas taisykles. Kokia situacija Latvijoje?
Turime keletą variantų, kuriuos siūlysim vežėjams, bet jie sudėtingi. Jie yra susiję su nacionaline garantine sistema . Tai kainuos brangiau ir kaip jau minėjau, neaišku kaip Rusijos muitinė priiminės krovinius.
Ar brangs pervežimai?
Manau kad taip. Šiuo metu TIR knygelę galima nusipirkti už 50 JAV dolerių. Naudojant brokerių garantijas, manau viskas bus 5 – 6 kartus brangiau. Šį skirtumą iš esmės turėtų padengti gavėjas. Ar Rusijos krovinių gavėjai yra pasiruošę tokioms išlaidoms šiuo metu?
Naujausi komentarai