Pereiti į pagrindinį turinį

Sprendžiama stambiagabaričių padangų utilizavimo problema

2010-01-13 19:35
Sprendžiama stambiagabaričių padangų utilizavimo problema
Sprendžiama stambiagabaričių padangų utilizavimo problema / Andriaus Ufarto (BFL) nuotr.

Aplinkos ministerijoje lankėsi  bendrovės “Akmenės cementas” generalinis direktorius Artūras Zaremba. Jis susitiko su aplinkos viceministru Aleksandru Spruogiu ir ministerijos atliekų tvarkymo specialistais.

A. Zaremba pasakojo apie galimybę panaudoti kaip kurą panaudoti nestandartinių dydžių padangas, kurių tvarkymo problema šalyje, pasak jo, įgyja grėsmingą mastą. Bendrovė sutinka ir toliau nemokamai priimti iš savivaldybių gaunamas įprastas padangas, o stambių gabaritų padangas sutvarkytų už susitarimo būdu nustatytą mokestį.

A Zarembos teigimu, savivaldybės, žemės ūkio ir kitos bendrovės jaučia didelį tokių paslaugų poreikį.

Viceministras A. Spruogis patikino, kad Aplinkos ministerija sveikina bet kokias privačias iniciatyvas atliekų tvarkymo srityje, visokeriopai remia veiklas, nukreiptas į valstybinio strateginio atliekų tvarkymo plano užduočių vykdymą.

Anot ministerijos Atliekų tvarkymo paslaugų skyriaus vedėjos Ramintos Radavičienės, padangų problema egzistuoja nuo pat Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo. Kasmet pavasarinių talkų metu iš pamiškių ir atokesnių vietų surenkami kalnai senų padangų. Nemažai jų sukaupia įvairios įmonės.

R. Radavičienės žodžiais, rodos, pajėgumai tvarkyti padangas yra, surinkimo paslaugą savivaldybės organizuoja. Kita vertus, padangos yra transporto priemonių eksploatavimo atliekos, kurios pagal savo pobūdį nepriskirtinos komunalinėms atliekoms.

R. Radavičienės teigimu, senų padangų surinkimo galimybės šiuo metu yra kelios. Juridiniai asmenys turi samdyti pagal sutartį įmonę, kuri jas išvežtų. Gyventojai gali nemokamai pristatyti padangas į didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Automobilių servisai turi pareigą priimti iš atvažiavusių klientų padangas, bet neprivalo to daryti už dyką.

Atsižvelgiant į tai, kad padangos - apmokestinamieji gaminiai, kurių atliekų tvarkymo kaštus pagal principą „teršėjas moka“ turi padengti padangas į vidaus rinką tiekiantys gamintojai ir importuotojai, šiuo metu yra derinamas Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimo projektas, kad padangų platintojai būtų priversti priimti jas iš pirkėjų nemokamai, tokį pat kiekį ir tokios pat rūšies, kokį ir pardavė. Pastarieji turėtų pareigą priimtas padangų atliekas perduoti atliekų tvarkytojui.

Lietuvoje yra tik kelios įmonės, kurios perdirba naudotas padangas. Viena iš jų - bendrovė “Akmenės cementas”, kuris jau keleri metai, pagal sutartį su Aplinkos ministerija, nemokamai surenka iš savivaldybių padangų atliekas ir jas panaudoja kaip alternatyvųjį kurą. Transporto išlaidas dengia savivaldybės.

Tačiau stambių gabaritų padangų utilizavimo problema išlieka, nes joms smulkinti reikalinga speciali įranga, kurios neturi atliekų tvarkytojai. Dabar tokią įrangą, pasak A. Zarembos, “Akmenės cementas” turi galimybę išsinuomoti. Tuomet bendrovė galėtų perdirbti visas šalyje susikaupiančias stambių gabaritų padangas.

Planuojama, jog dėl stambiagabaričių padangų utilizavimo bus skelbiamas konkursas. A. Spruogio žodžiais, šiame sektoriuje Aplinkos  ministerija mato problema ir prireikus yra nusiteikusi paremti šių atliekų, kurių tvarkymas yra problematiškas, perdirbėjus, kol gamintojo atsakomybė tvarkant šį atliekų srautą neveikia kaip turėtų.

Pirmą kartą konkursą stambiagabaričių padangų, sukauptų savivaldybėse, tvarkymui Aplinkos ministerija skelbė 2007 metais. Tačiau, tiekėjui neatitikus minimalių kvalifikacinių reikalavimų, pasiūlymas atmestas. Pakartotinai konkursas buvo skelbtas tais pačiais metais, tačiau tuomet negautas nė vienas pasiūlymas.

Trečią kartą pasiūlymus pateikė dvi bendrovės, bet siūlytos kainos, nors ir neviršijo sąmatoje skirtų lėšų, buvo nepagrįstai didelės ir ministerijai nepriimtinos. Todėl pateikti pasiūlymai buvo dar kartą atmesti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų