„YouTube Exclusive“: aplink pasaulį per 66 valandas Pereiti į pagrindinį turinį

„YouTube Exclusive“: aplink pasaulį per 66 valandas

2010-05-26 15:19
„YouTube Exclusive“: aplink pasaulį per 66 valandas
„YouTube Exclusive“: aplink pasaulį per 66 valandas / Kadras iš video

Svenas Heroldas sumanė dar kartą pasauliui parodyti dokumentinę juostą apie skrydį aplink pasaulį „Lufthansa Cargo“ lėktuvu, trunkantį mažiau nei tris paras.

Krovininis lėktuvas „Lufthansa Cargo MD-11F“, kodiniu pavadinimu LH8400 – vienintelis reguliarus reisinis skrydis, kuris prasideda ir baigiasi Vokietijos mieste Frankfurte prie Maino, ir trunka 66 valandas. Po paskutinio tarpinio nusileidimo Jungtiniuose Arabų Emyratuose, reisui skiriamas naujas kodas LH8401. 

Tris kartus per savaitę krovininis kompanijos lėktuvas skrenda į Vakarus, o grįžta iš Rytų pusės, nusileisdamas Čikagoje (JAV), Honolulu (Havajai), Oklande (Naujoji Zelandija), Melburne (Australija), Penange (Malaizija), Lahore (Pakistanas) ir Sharja (Jungtiniai Arabų Emyratai).

LH8400 – toks vienintelis. Pakrovimus lydi nusileidimai – ir viskas apskaičiuota minutės tikslumu. Kad toks skrydis įvyktų, „Lufthansai“ prireikia net 7 komandų. Kiekviena jų – po 2 pilotus – skraido 15 dienų, kol galiausiai Frankfurte prie Maino savo kojomis „paliečia“ gimtąją žemę. Filme rodomi visi išankstiniai pasiruošimo ir užkulisiniai darbai, taip reikalingi skrydžio sėkmei.

Palydovių šiame reise nėra – pilotams tenka ne tik ruošti kavą, rūpintis maistų, bet ir patiems atkimšti tualetą. Po kiekvieno nusileidimo pilotams skiriamos 2 laisvos dienos. Ką jie veikia? Miega, alaus pagurkšnoja, bet pirmas dalykas, kurį padaro sugrįžę – pabučiuoja draugę.

Tarp gabenamų krovinių – ne tik arkliai ir „Maybach“, brangiausi serijiniai automobiliai, bet ir chirurginiai instrumentai, deimantai, vaisiai, futbolo kamuoliai, turbinos, kompiuterių detalės bei gyvos egzotiškos žuvys.

Filmo autorius skrydį lydėjo 3 paras visus 40 tūkst. km, per visas laiko juostas ir klimato zonas, perkūnijų ir audrų frontus. Jis patyrė, ką reiškia kilti ir leistis lėktuvu, gabenančiu 90 tonų krovinį, svoriu prilygstantį 900 „statistinių“ keleivių.

Kilimo nutraukimas (Rejected Take-Off)  iš pakrovimo vietos, lėktuvui didžiulė svorio jėga galėtų sukelti ypač pavojingą situaciją. „Pilno“ lėktuvo nusileidimas iš pilotų pareikalauja daug pastangų – kadangi ekstremaliai pailgėja stabdymo kelias, bet kokiu oru reikia tiksliai „nusitaikyti“ į nusileidimo taką.

Šis „Lufthansa Cargo“ projektas – logistikos iššūkis. Kiekvienoje „tarpstotėje“ už vairo sėda vis kita komanda. Skirtingose vietose perkraunami ir visiškai skirtingi kroviniai, dažniausiai – su laiko stoka: gyvūnai, pavojingos medžiagos, greitai gendantys produktai. Tad kiekviena diena čia skirtinga.

Reportaže parodyta, kaip pilotai susidoroja su visomis iškylančiomis problemomis ir kaip vietos krovos specialistai rūpinasi, kad kroviniai būtų laiku pristatyti. O ir miestams, kuriuose tenka nutūpti, vokiška tvarka darbe vis dar lieka egzotika.

Šį dokumentinį televizijos filmą 2003 m. Pirmajam nacionaliniam Vokietijos kanalui ARD 1 (Arbeitsgemeinschaft der öffentlich-rechtlichen Rundfunkanstalten der Bundesrepublik Deutschland) režisavo S. Heroldas, padedant operatoriui Wolfgangui Raithui ir redaktoriui Joergui Schoemmelui. Su pirmuoju autorius apsistojo Lahore (Pakistanas), kur iš penkių praleistų dienų bemiegės buvo trys. Redagavimo darbai su antruoju vyko per alinantį karštį Vokietijoje, visas dvi savaites ir beveik be miego.

Nuo to laiko 30 minučių trukmės „juosta“ Europoje transliuota daugiau nei 100 kartų įvairiais tinklais, o paskutinį kartą – šių metų kovą per regioninį „Pietvakarių Vokietijos radijo televiziją“ SWR (Südwestrundfunk). Vokišką versiją „YouTube“ galerijoje peržiūrėjo apie 500 tūkst. lankytojų. Dabar S. Heroldas siūlo iki šiol dar niekad nerodytą anglišką jos variantą.

S. Heroldas jau įsikūrė „YouTube“, turi tinklaraštį, o artimiausiu metu ims veikti ir jo svetainė svenherold.com.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra