Pereiti į pagrindinį turinį

R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus

2010-08-16 17:44
R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus R.Adomavičius: sąvartynų biodujos galbūt leistų atpiginti viešojo transporto bilietus

Viešojo transporto parką atnaujinti užsimojusi Vilniaus savivaldybė toliau tęsia autobusų bandymus. Į sostinės gatves išriedėjo Prancūzijoje pagamintas, gamtinėmis dujomis varomas autobusas „Irisbus Citeli“.

Į gamtinėmis dujomis varomus autobusus savivaldybė dairosi neatsitiktinai. Vyriausybė nusprendė skiri 80 mln. litų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų penkių didžiųjų šalies miestų transporto parkams atnaujinti. Šios lėšos galėtų būti panaudotos ekologiškomis laikomoms transporto priemonėms įsigyti.

„Pagal šią priemonę galima įsigyti gamtinėmis dujomis arba elektra varomas transporto priemones, taip pat autobusus su hibridiniais varikliais. Iš ES fondų būtų dengiama apie 85 proc. pirkinių vertės, savivaldybei reikėtų pridėti tik 15 proc. lėšų. Ekonominiu požiūriu, tai labai geras variantas, juo nepasinaudoti būtų nedovanotina“, - sakė bendrovės „Vilniaus autobusai“ direktorius Gintaras Nakutis.

Sostinės vicemeras Romas Adomavičius teigė, kad į gamtinėmis dujomis savivaldybės žvilgsnis krypsta ir dėl planų viešajam miesto transportui naudoti sąvartynuose išgaunamas biodujas. Anot jo, pradėjus naudoti biodujas, kurios yra pigesnės už tradicines gamtines dujas, savivaldybei nereikėtų branginti viešojo transporto bilietų.

„Kubinis metras biodujų yra maždaug litu pigesnis už gamtines dujas. Tikimės, kad įgyvendinus šį planą, viešojo transporto bilietų nereikės branginti, o gal rasime galimybių kainas net pamažinti“, - svarstė R.Adomavičius.

Vilniuje šiuo metu važinėja apie 100 gamtinėmis dujomis varomų autobusų. Jie būtų pritaikyti biodujoms ir važinėtų per centrinę miesto dalį besidriekiančiais maršrutais. Tiesa, visi jie yra senesni nei 15 metų, todėl „Vilniaus autobusai“ norėtų juos pakeisti naujesniais.

„Norėtume įsigyti daug. Dabar vidutinis mūsų autobusų amžius yra apie 12,5 metų. Kituose Europos miestuose vidutinis amžius – 6-8 metai. Reikėtų atnaujinti apie 100 autobusų, tačiau tai nerealu. Nuolat atnaujinant mūsų parką per metus reikėtų pakeisti apie 30 autobusų“, - skaičiavo G.Nakutis.

R.Adomavičius sako, kad savivaldybė svarsto artimiausiu metu įsigyti 50 naujų autobusų ir tiek pat troleibusų. Vienos viešojo transporto priemonės kaina siekia nuo 700 tūkst. iki 1 mln. litų.

Pastaruoju metu Vilniaus savivaldybė sostinės gatvėse nuolat bando naujas viešojo transporto priemones. Vilniečiai jau galėjo pasivažinėti Baltarusijoje pagamintu troleibusu „Vytautas“, ukrainietišku troleibusu „Bogdan“ ir Čekijoje surinktu dyzeliniu autobusu „Iris Bus Crossway“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų