Pereiti į pagrindinį turinį

Tirpsta gausus buvęs „Limarko“ laivynas

2013-04-12 10:05
Tirpsta gausus buvęs „Limarko“ laivynas
Tirpsta gausus buvęs „Limarko“ laivynas / DMN archyvo nuotr.

„Limarko“ laivininkystės kompanija ketina parduoti dar vieną bendrovei priklausantį laivą. Per metus kompanijos laivynas sumažėjo keturiais laivais. Išparduoti laivus esą verčia skolos bankams.

Kompaniją spaudžia skolos

Laivų-šaldytuvų laivyną valdanti „Limarko“ laivininkystės kompanija derasi su bankais dėl skolų grąžinimo atidėjimo. Bendrovės vadovas Vytautas Lygnugaris pripažino, jog siekdama grąžinti skolas šiemet kompanija parduos dar vieną laivą.

„Prieš akcininkų susirinkimą mes pateikėme informaciją, kokie yra planai. Laivyba toliau išgyvena sudėtingus laikus. Ta situacija nėra labai maloni, bet nėra nieko ir tragiško“, – teigė V.Lygnugaris.

„Limarko“ laivininkystės kompaniją auditavusi įmonė nurodė, jog 2012 metų pabaigoje bendrovės trumpalaikiai įsipareigojimai jos trumpalaikį turtą viršijo 125 mln. litų. Užpernai šis skirtumas buvo 64 mln. litų.

Pagrindinę trumpalaikių įsipareigojimų dalį sudaro paskolos bankams. Jų suma siekia 123,5 mln. litų, todėl artimiausiu metu tikimasi pasiekti susitarimą su bankais.

Prieš metus kompanija trims bankams įkeitė jai priklausančias akcijas, užtikrinant įmonės prievolių vykdymą.

„Limarko“ laivininkystės kompanijos nuostoliai pernai siekė 33 mln. litų, ketvirtadaliu mažiau nei 2011 metais.

Sumažėjo laivų ir darbuotojų

Šiuo metu „Limarko“ laivininkystės kompanija iš viso valdo 7 laivus: 4 laivus-refrižeratorius ir 3 konteinervežius.

2013 m. kovo 31 d. kompanijoje dirbo 244 darbuotojai, iš kurių 227 – laivyne, 17 – administracijoje.

Lygiai prieš metus bendrovėje dar buvo 11 laivų, dirbo apie 350 žmonių, o ne taip seniai „Limarko“ laivininkystės kompanija valdė 17 laivų.

Per metus bendrovė pardavė net 4 laivus.

„Juk laivai nėra amžini. Kaip ir automobiliai. Viskas dyla. Mes laivus perkame ir parduodame, tai yra natūralus procesas. Šiandien tokia situacija, kad rinkos nėra palankios laivams-refrižeratoriams“, – lygiai prieš 12 mėnesių dienraščiui „Klaipėda“ tvirtino V.Lygnugaris, kai bendrovė pardavinėjo laivą „Marsas“.

Situacija negerėja

Teigiama, kad situacija laivybos rinkoje ėmė smukti 2009 metais ir lig šiol tai tęsiasi. Didžiulis pablogėjimas įvyko 2011 m. rudenį, kai užplūdo antroji pasaulinės ekonomikos nuosmukio banga.

Pasak V.Lygnugario, stebuklą padaryti nelengva, tam reikia turėti milžinišką rezervą, nuo 2008 metų iki dabar tas rezervas senka. Todėl esą ir parduoda po vieną kitą laivą, kad pasidengtų skolas.

„Vykdėme laivyno atnaujinimo programą, pirkdavome naujus laivus, tikėdamiesi senesnius parduoti, bet rinkoje labai nukrito kaina. Turbūt per pastaruosius 30 metų nėra buvę tokių dalykų“, – laivyno padėtį aiškino V.Lygnugaris.

Pasaulyje nuo 2007 metų bankrutavo nemažai laivybos bendrovių, išbandymo neatlaikė ir vienas didžiausių laivų šaldytuvų operatorių – amerikiečių kompanija „Eastwind“, registruota Niujorke, kuri turėjo 60 laivų. Tų pavyzdžių yra ir daugiau.

„Kol kas nematau didelės stabilizacijos, kažkokie segmentai gal ir išgyvena geresnes dienas, bet laivų pasaulyje kaip buvo per daug pristatyta, taip ir išlieka. Jų statyba dramatiškai sumažėjo, bet statant didelius laivus investuojami pertekliniai pinigai su ta viltimi, kad tas reikalas kada nors pajudės“, – teigė V.Lygnugaris.

Jūrose su Lietuvos vėliava plaukiojančių laivų taip pat mažiau. Lietuviškas laivynas per 10 metų sumažėjo beveik 50 proc.

2003 metų duomenimis, Lietuvos jūrų registre buvo 202 laivai. 2011 m. – jau tik 140. 2012 m. vasario 1 dieną liko 119 laivų su lietuviška vėliava.

O 2013 balandžio 1 d. duomenimis, su trispalve plaukiojo vos 113 laivų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų