Pereiti į pagrindinį turinį

Kodėl sunku smegenyse „sutalpinti“ informaciją?

2011-07-20 12:41
Kodėl sunku smegenyse „sutalpinti“ informaciją?
Kodėl sunku smegenyse „sutalpinti“ informaciją? / York Archaeological Trust nuotr.

Mokymosi procesas – nelengvas dalykas. Ypatingai, kuomet tenka išmokti keletą naujų dalykų per itin trumpą laiką.

Rodosi, kad smegenyse visai naujai informacijai sutalpinti tiesiog stinga vietos ir ką tik, rodos, puikiai išmokta informacija išstumiama.

Iš tikrųjų, mokslininkai ištyrė, kad išmokti du naujus dalykus, ypatingai vieną po kito, yra 
sudėtinga. „Nature Neuroscience“ publikuotas tiriamasis darbas atskleidžia, jog bandant įsiminti du skirtingo tipo informacijos kiekius vieną po kito, antrasis informacijos blokas sutrikdo smegenų gebėjimą išlaikyti pirmiau išmoktą informaciją.
Siekiant tai įrodyti, Harvardo profesorius Edwardas Robertsonas su savo kolegomis atliko tiriamąjį eksperimentą su 120 savanorių studentų, kuriems buvo pateiktos 2 tipų su atmintimi susijusios užduotys.

Pirmausia savanorių buvo prašyta įsiminti tam tikrų žodžių sąrašą. Kita užduotis buvo tam tikro, savanoriams nežinomo takto išmokimas pabarbenti pirštais. Nors su pirmąja užduotimi tiriamieji pradžioje susidorojo puikiai, tačiau atlikus antrąją užduotį, jie pamiršo didžiąją dalį nesneniai išmoktų žodžių, rašo msn.com.

„Tai gali reikšti tik tai, kad smegenys paprasčiausiai negali išlaikyti tiek informacijos vienu metu“, – aiškina Harvardo medicinos mokykloje dėstantis neurologijos profesorius E. Robertsonas.

Antrąkart atlikdamas šį eksperimentą, profesorius naudojo priešais savanorio galvą dedamą megnetinį įrenginį, tiekiantį elektros impulsus smegenis.

Esant šiai stimuliacijai, žmonės abi užduotis atliko puikiai – prisiminė žodžius ir išmoko barbenti pirštais taktą, lyg būtų šias uždutis atlikę atskirai, neiškart. Įdomu paminėt tai, kad stimuliacija neturi įtakos atminčiai, kuomet atliekama tik viena užduotis vienu metu.

Taigi stimuliacija tik padeda išvengti sutrikdymo efekto, pasireškiančio užduotis atliekant veiną po kitos.

Šis tyrimas praktiškai naudingas tuo, kad dar kartą įrodo, jog norint išmokti du skirtingus dalykus, būtina mokymosi proceso metu daryti pertrauką. Remiantis kitu E. Robertsono tyrimu galima teigti, kad pakanka dviejų valandų trukmės pauzės.

Taigi, aktyviai mokantis naujų dalykų, nepamirškime leisti savo smegenims bent pora valandėlių pailsėti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų