Pereiti į pagrindinį turinį

Naršyklės „Firefox“ ir „Chrome“ tampa žaidimų platformomis

2011-11-28 14:40
Naršyklės „Firefox“ ir „Chrome“ tampa žaidimų platformomis
Naršyklės „Firefox“ ir „Chrome“ tampa žaidimų platformomis

Interneto puslapiai nuolat tobulėja, o su HTML5 technologijų „Canvas“, „WebGL“ ir kitų pasirodymu žaidimai naršyklėse tampa realybe. Tačiau žaidimams reikalinga ne tik grafika. Būtent dėl to galima pamatyti daug demonstracijų su „WebGL“ ir „Canvas“ galimybėmis, tačiau realių žaidimų sąlyginai mažai. Vis tik didėjant naršyklių galimybėms, tokių žaidimų tik gausės.

Pavyzdžiui, Mozilla kuria grafinį varikliuką, kurio pagrindą sudaro „WebGL“, o taip pat eilė kitų komponentų, tokie kaip API vairalazdėms bei API pelės kursoriaus pakeitimui. Visa tai perspektyvoje programinės įrangos kūrėjams leis sukurti kokybišką aplinką, ir kas svarbiausia, puikius žaidimuose naudojamus valdymo įrankius, kurie leistų, pavyzdžiui, automobilių simuliatoriuose ar pirmojo asmens šaudyklėse, panaudoti daug tikslesnius įvesties metodus. Visa tai yra „Mozilla“ projekto "Paladin dalis, kuris skirtas web orientuotų žaidimų (tame tarpe ir Firefox naršyklėje) karkaso kūrimui.

Kompanija Google taip pat neatsilieka ir kai kur net lenkdama grafikus juda minėtoje srityje. Pavyzdžiui, vienoje iš paskutinių Chrome testinių rinkinių atsirado galimybė slėpti pelės kursorių, esant pilno ekrano režimui. Tai leis programinės įrangos kūrėjams sukurti, pavyzdžiui, įprastas pirmojo asmens šaudykles. Nors šis funkcionalumas dar pakankamai ribotas, tačiau tai jau yra žingsnis į priekį.

Žinoma, tai yra tik ankstyvoji vystymosi stadija, nors Chrome ir Firefox šioje srityje yra bene toliausiai pažengusios naršyklės. Beje, naršyklė Opera 12 taip pat gaus WebGL palaikymą, tačiau pastaroji versija yra tik alfa stadijoje.

Ekspertų teigimu, naršyklių pritaikymas žaidimams vyksta pakankamai greitai, taip kad galima manyti, jog jau 2012 metais žaidimai naršyklėse galės sudaryti rimtą konkurenciją dabartiniams įprastiems kompiuteriams žaidimams. Nors WebGL dar teks užkariauti rinką, šiuo metu jau yra Adobe Flash 11 su aparatiniu 3D grafikos paspartinimu. Apie Flash technologijos galimybes jau ne kartą kalbėjo (ir netgi demonstravo) ir žaidimų industrijos dalyviai, kaip, pavyzdžiui, Epic Games.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų