- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Avarijų priežastimis tampa ne tik vairuotojų išsiblaškymas, vairavimo kultūros stoka, bet ir vairuojant avima netinkama avalynė, pastebi bendrovės „ERGO Lietuva“ atstovai.
Draudikai įspėja, kad atšilus orams, išauga šlepetes, aukštakulnius avinčių ar net basakojų vairuotojų sukeliamų eismo įvykių skaičius.
Pasak draudimo bendrovės Žalų administravimo skyriaus vadovo Nerijaus Giedraičio, aukštakulniai ir šlepetės – pavojingiausia vairuotojų avalynė.
„Yra tekę registruoti eismo įvykių, kilusių, kai vairuotojui nuo kojos nuslydo šlepetė ir jis nebegalėjo nei suvaldyti, nei sustabdyti automobilio. Vairavimas avint batus su aukšta pakulne taip pat pavojingas. Kulniukas gali sutrukdyti tinkamai nuspausti pedalą, nuslysti nuo jo, taip pat užstrigti tarp pedalų ar po juo. Kulniukui įstrigus po greičio pedalu, vairuotojai sudėtinga padaryti bet ką – tiek nukelti koją nuo pedalo, tiek jį spustelti. Tačiau bene baisiausias scenarijus gali susiklostyti, kuomet nulūžęs kulniukas įstringa po stabdžių pedalu“, – pasakoja draudimo ekspertas.
N. Giedraitis atkreipia dėmesį, kad vairuotojai pasiryžta vairuoti netgi basomis. Tai itin pavojinga, kai kuriose šalyse netgi uždrausta.
„ERGO Lietuva“ per pirmus šių metų mėnesius registravo 5,9 tūkst. eismo įvykių – 15 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
„Eismo įvykio metu vidutiniškai patiriama 2 tūkst. litų siekianti žala. Tikslios statistikos, kiek eismo įvykių sukelia šlepetes avintys vairuotojai, nėra, tačiau žalas registruojantys ekspertai atkreipia dėmesį, kad vasarą jų pasitaiko ženkliai daugiau“, – teigia N. Giedraitis.
Jis pastebi, kad vairuotojų su šlepetėmis eismo įvykių pasekmės būna įvairios – pasitaiko susidūrimo su kitais automobiliais, atsitrenkimo į kelio ženklus, stulpus atvejų, netinkama avalyne avintys vairuotojai nesuvaldę automobilio taip pat nuvažiuoja nuo kelio. Dėl netinkamo apavo vairuotojas gali patirti tiek keliasdešimt litų, tiek keliasdešimt tūkstančių litų siekiančią žalą.
Prie kitų pavojingų vairuotojų įpročių, nevertinant tokios pašalinės veiklos vairuojant kaip valgymas, kalbėjimas telefonu ir pan., galima būtų priskirti netaisyklingai laikomas kojas ant pedalų, netaisyklingą rankų poziciją ant vairo bei vairavimą gulint arba atsirėmus į vairą.
„Įprotis netaisyklingai laikyti kojas ant pedalų turi įtakos, ar lemiamu momentu vietoj stabdžių nebus paspaustas greičio pedalas. Pedalus sumaišę vairuotojai atsitrenkia į kitus automobilius ar net pastatus. Pastebime, kad pedalus neretai sumaišo automobilį su automatine pavarų dėže pradedantys vairuoti vairuotojai, taip pat tokio pobūdžio įvykius sukelia vairuotojai turintys mažą vairavimo patirtį. Tuo tarpu netaisyklinga sėdėsena arba netaisyklingas vairo laikymas užkerta kelią tinkamai bei laiku reaguoti į besikeičiančias aplinkybes. Jeigu vairuotojas sėdi per arti vairo, jam tampa ne tik sunkiau valdyti automobilį, bet ir kyla didesnė grėsmė saugumui dėl pernelyg arti esančios saugos pagalvės“, – pasakoja N. Giedraitis.
Jis primena, kad sėdėsena prie vairo visų pirma turi būti patogi. Padėjus kojas ant pedalų reikėtų patikrinti, ar galite be pastangų juos paspausti iki galo.
Optimalus atstumas iki vairo tampa tuomet, kai atsilošus ir ištiesus rankas, vairo viršutinę dalį pavyksta pasiekti riešu. Rankos turėtų būti kiek sulenktos. Taisyklinga rankų pozicija ant vairo atitinka 9 ir 3 valandą laikrodyje. Reguliuojant sėdynės aukštį, reikėtų įvertinti, ar galimybė daugiau matyti aukštai sėdint nevaržo judesių laisvės – ji šiuo atveju svarbesnė.
„Taisyklinga sėdėsena ne tik nevargina vairuotojo, bet ir suteikia galimybę greitai reaguoti į pasikeitusias aplinkybes. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad vairuoti saugiausia su neslystančia bei patogia, judesių nevaržančia avalyne. Ji, kitaip nei šlepetės, turėtų būti prigludusi ir laikyti visą pėdą. Jeigu mėgstate vaikščioti su aukštakulniais ar šlepetėmis, automobilyje verta laikyti vairavimui tinkamų batų porą, kurią būtų galima vairuojant apsiauti“, – pataria N. Giedraitis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ugniagesiai 214 kartų vyko šalinti nuvirtusių medžių, tūkstančiai žmonių liko be elektros1
Per dvi pastarąsias paras ugniagesiai 214 kartų vyko šalinti ant važiuojamosios kelio dalies užvirtusių medžių. ...
-
Jonavos rajone rasti vyro palaikai1
Antradienį Jonavos rajone aptikti vyro palaikai. ...
-
Širvintų rajone per gaisrą žuvo vyras
Per gaisrą Širvintų rajone antradienį žuvo žmogus. ...
-
Per gaisrą Širvintų rajone žuvo žmogus
Vėlų antradienio vakarą Širvintų rajone kilo gaisras. ...
-
Ugniagesiai per parą pašalino 120 nuvirtusių medžių, iškrito rekordinis kiekis kritulių1
Ugniagesiai gelbėtojai per parą vyko šalinti 120 nuo stipraus vėjo ir sniego virtusių medžių, iššūkių kėlė ir pastarosiomis dienomis iškritęs neįprastai gausus šiuo metų laiku sniegas. ...
-
Vyriausybė planuoja skirti 445 tūkst. eurų Viršuliškių daugiabučio gaisro padariniams šalinti1
Vyriausybė planuoja skirti per 445 tūkst. eurų Viršuliškių daugiabučio gaisro padarinių šalinimui bei žalos atlyginimui. ...
-
PAGD: griežtinamos atliekų pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės1
Atsižvelgus į pastaruoju metu atliekų tvarkymo vietose kilusius gaisrus, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD) griežtina pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo ir laikymo taisyklės. ...
-
Pakaunės įmonėje – gaisras: viskas baigėsi dar palyginus laimingai4
Kaune rajone antradienio naktį kilo gaisras įmonės „Nordėja“ gamyklinėse patalpose, pranešė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD). ...
-
Kazlų Rūdos ir Kaišiadorių rajonuose automobiliams nulėkus į griovį, sužaloti du žmonės
Kazlų Rūdos ir Kaišiadorių rajonuose pirmadienį automobiliams nulėkus į griovį, sužaloti du žmonės, pranešė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD). ...
-
Jonavos rajone po dezinfekcijos blogai pasijuto ir į gydymo įstaigą išvežta moteris su kūdikiu
Jonavos rajone, daugiabutyje, pirmadienį po viename iš butų atliktos dezinfekcijos blogai pasijuto ir į gydymo įstaigą išvežti moteris su kūdikiu, pranešė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas (PAGD). ...