- Raimundas Celencevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Per šalčius nemažai žmonių taip ir neužsivedė savo automobilių ir, palikę juos laukti atšilimo, išdardėjo į darbą viešuoju transportu.
Diskomforto pojūtis atslūgo, kai akys užkliuvo už degalinėse šviečiančių skaičių. Po Naujųjų metų populiariausio 95 markės benzino kaina keliais šuoliais beveik pasiekė 4 litų ribą, o suskystintų dujų kaina priartėjo prie 2 litų. Kas atsitiko? Gal nafta labai pabrango, gal kokį naftotiekį susprogdino ar naujas karas prasidėjo? Nieko panašaus. Bet priežastis, pasirodo, yra.
Degalinių tinklų atstovai nerausdami tikina, jog po Naujųjų metų degalai smarkiai pabrango dėl to, kad buvo būtina kompensuoti prieš šventes sumažintas degalų kainas. Štai "Lukoil" Baltijos regiono mažmeninės prekybos direktorius Romas Turlinskas tikino, kad iki Naujųjų metų tarp degalinių vyko didelė kainų konkurencija, kuri gerokai atpigino degalus. "Orlen Lietuvos" didmeninių ir degalinių kainų skirtumas buvo pasiekęs neregėtas žemumas. Todėl kainos turėtų didėti, nes kitaip visi dirbsime nuostolingai", – sakė R.Turlinskas. Labai ačiū, p. Turlinskai, kad taip rūpinotės vairuotojais iki Naujųjų metų. Bet kodėl už tai turime susimokėti po Naujųjų? Ar tai nekvepia apgavyste? O gal po Naujųjų metų nebeliko degalinių konkurencijos?
Tačiau dar labiau pyktis ima, kai paaiškėja, kad iki Naujųjų metų degalų kainos ne mažėjo, o, atvirkščiai, didėjo! Spauda skelbia, o degalinių tinklai neneigia, kad 2009 m. gruodžio 16 d. "Lukoil" degalinių litras tinkle 95 markės benzino kainavo nuo 3,58 iki 3,62 lito. Gruodžio 23 d. "Lukoil" degalinėse litras 95 markės benzino jau kainavo 3,68–3,75 lito. Tarp šv. Kalėdų ir Naujųjų metų 95 markės benzino kaina nuolat šiek tiek svyravo (matyt, kai kurioms degalinėms reikėjo žūtbūt įvykdyti apyvartos planą), bet žemiau nenukrito. Tiesa, "Statoil" gruodžio 30 d. litrą 95 markės benzino kai kuriose degalinėse pardavinėjo už 3,82 lito – net keliolika centų brangiau nei konkurentai.
Patyrinėjus šiuos skaičius akivaizdu, kad mistinė degalinių kainų konkurencija turėjo tik vieną kryptį – aukštyn. Jei taip, kodėl po Naujųjų metų vairuotojai turi kompensuoti šią degalinių "konkurencinę kovą"? Klausti beviltiška. Lietuvoje jau ne kartą buvo kilę įtarimų ir pasipiktino bangų, kad vieninteliai, Baltijos šalyse turėdami naftos perdirbimo gamyklą, už degalus mokame brangiausiai, kad degalų kainos degalinėse šoka į viršų ir leidžiasi tarsi nematomam dirigentui mostelėjus batuta. Degalų pardavėjų žaidimus jau keletą metų akylai stebi Konkurencijos taryba, vienas kitą keičiantys susisiekimo ministrai. Stebi ir nieko negali padaryti.
O ir ką čia, žmogau, padarysi, jei benzino litro kaina priklauso nuo pasaulinės naftos produktų kainos, naftos produktų paklausos ir pasiūlos, JAV dolerio kurso, oro sąlygų, arabų šeichų nuotaikos ir daugybės kitų priežasčių, kurių jokia Konkurencijos taryba nesugebės įvertinti. O apie tai, kad būtų įrodytas kartelinis susitarimas, net neverta kalbėti, nes, žiūrėkit, degalų kainos dėl to dar labiau išaugs.
Tad mums belieka viena protesto forma – palikti savo automobilius kiemuose. Tegu sau rūdija. Geriau pėsčiomis vaikščioti, nei būti kvailinamam ir dar už tai susimokėti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kur dingo rinkimų kampanija?8
Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...
-
Ugnis ir vanduo1
Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...
-
Žodžiais dvoko nepridengsi1
Paputojo vienuoliktokų tarpinių patikrinimų jovalas, pakaitinis jo maišytojas garsiai trinktelėjo durimis, palikdamas dvoką uostyti 26 tūkst. gimnazistų, jų tėvams ir mokytojams. ...
-
Jūros liga Trijų jūrų iniciatyvoje
Geležinės uždangos jau seniai nebėra. Tačiau jos šešėlis dar juntamas. Kelių, geležinkelių, oro, energetikos ir kitokios jungtys yra prastesnės toje Europos pusėje, kuri patyrė komunistinį valdymą. Ypač prasta situacija dėl &Scaro...
-
Nevertiname, ką turime, prarandame – verkiame2
Manau, kad kiekvienas žmogus tai galėtų pritaikyti sau, prisimindamas anapilin iškeliavusius artimus žmones ir nepanaudotą laiką bendravimui su širdžiai mielais. Bet šiandien ne apie tai. ...
-
Kai net ir galvai reikia renovacijos8
Atšyla oras, pakyla noras. Visų pirma, ginčytis, piktintis ir leisti žvygauti emocijoms dėl šildymo sezono (ne-)pabaigos. ...
-
Vidaus vartojimas – Lietuvos ekonomikos augimo variklis1
Išankstiniai indikatoriai rodo, kad ekonominis aktyvumas Lietuvoje laipsniškai atsigauna. Vis dėlto, kol daugelis pagrįstai Lietuvos ekonomikos atsigavimą sieja su eksporto ir pramonės rodikliais, vidaus vartojimas tampa ypač svarbiu kompone...
-
Belaukiant kuklesnių palūkanų, mažėja manančiųjų, kad būstas pigs
Pirmą šių metų ketvirtį padaugėjo gyventojų, kurie mano, kad būstas per artimiausius dvylika mėnesių brangs arba jo kaina nesikeis. Prasčiausi gyventojų lūkesčiai dėl būsto kainų buvo lygiai prieš metus. Tai, kad, atsižvelgus į ...
-
Šašo krapštymas6
Virtualios realybės filmą „Angelų takais“, leidžiantį persikelti į M. K Čiurlionio paveikslus, pamatė 300 tūkst. žmonių. Įsitikinę jo terapine galia, filmo kūrėjai nutarė parodyti jį kalėjime. Visų mačiusiųjų įspūdžiai pana...
-
Virtualybės tironija1
Paskutiniajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje kino režisierius, rašytojas Vytautas V. Landsbergis, lankydamasis Niujorke, filmininko ir poeto Jono Meko studijoje, įrašė jųdviejų tarpusavio pašnekesį apie gandus, arba, kaip t...