Startuoliai gali iš pagrindų pakeisti draudimo sektorių

Lietuvoje ir kitose Europos šalyse įsigaliojus naujoms direktyvoms dėl draudimo platinimo, atsivėrė galimybė ne tik taikyti technologines inovacijas, bet ir ateiti į rinką naujiems žaidėjams. Kol kas stebima tik šios konkurencinės kovos pradžia, tačiau draudimui keliantis į internetą, netrukus šiame sektoriuje galime sulaukti didelių pokyčių.

Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, matome tipinį atvejį: imant būsto paskolą, banko darbuotojas būtinai pasiūlys paskolos gavėjo draudimą nelaimės, neįgalumo ar mirties atveju. Kitaip tariant, įvykus nelaimei, būsto paskolą padengs draudimas. Todėl beveik visame žemyne turime rinką, kurioje didžiausi šio produkto – rizikos draudimo – platintojai yra bankai.

Su labai panašia situacija susiduria ir tokios šalys, kaip Prancūzija, Nyderlandai, Vokietija, Italija, Ispanija, o taip pat ir Rytų Europos šalys. Taigi, bankai naudojasi labai privilegijuotu ryšiu su klientais. Sakytum, lyg ir viskas gerai: bankas ne tik suteikia paskolą, bet ir pataria įsigyti jos apsaugą. Vis dėlto, kyla klausimas: ar tokiu būdu klientas tikrai gauna geriausią pasiūlymą?

Vedina šios logikos, Europos Sąjunga sudarė sąlygas padidinti konkurenciją ir įsileisti naujus žaidėjus į rinką. Įvairios kompanijos pasirenka skirtingus aspektus, kuriuos siekia padaryti patrauklesniais, patogesniais ar pigesniais. Dažniausiai tai būna paprasti ir labai konkretūs aspektai – parduoti kompleksinius produktus internetu be galinčio juos paaiškinti žmogaus gali būti labai sudėtinga. Lietuvos ir „Switch4sure“ atveju, klientui sutikus pasidalinti tam tikra informacija iš jau sudarytos sutarties, jam pasiūlomos alternatyvios sutarties sąlygos, kitaip tariant, geresnė kaina.

Panašių atvejų galime rasti ir kitose Europos šalyse, kur taip pat dominuoja paprastos, dažnai tik internetu siūlomos paslaugos. Tai gali būti ne tik platinimas, bet ir administracinių procesų supaprastinimas, lengvesnis paraiškų dėl išmokų pateikimas ir t.t.

Reiktų paminėti, kad kalbant apie startuolius, situaciją turėtume vertinti realistiškai. Taip, pasaulyje jau esama pavyzdžių, o jų neabejotinai bus ir daugiau, kuriuos drąsiai galime vadinti sėkmingais, tačiau tai kol kas nėra didžiulė, rinkas supurtanti sėkmė. Vis dėlto, su privilegija, kurią šiuo atveju turi bankai, konkuruoti sudėtinga. Todėl visi startuoliai sprendžia tą patį klausimą: kaip patraukti kliento dėmesį ir užmegzti kontaktą? Tai yra marketinginė problema, kurią išspręsti nėra paprasta, ypač siekiant pasiūlyti patrauklesnę kainą.

Tačiau visuomenės įpročiai keičiasi, o tam tikri įrankiai tampa vis plačiau naudojami, todėl startuoliai, visą procesą perkėlę į internetą, turi daug potencialo. Pavyzdžiui, Olandijoje jau dabar maždaug pusė civilinės atsakomybės draudimo sutarčių yra sudaroma internetu. Taip, šis draudimas yra privalomas, todėl tiesmukai lyginti jo su kitais draudimo produktais negalima, visgi tendencija yra aiški. Ir technologines inovacijas taikantys startuoliai čia turės didelį pranašumą prieš tradiciniais būdais dirbančias įmones.

Nors pati draudimo rinka ir jos plėtra pirmiausia priklauso nuo makroekonominių aspektų, startuoliai tikrai gali padaryti draudimo produktus patrauklesnius ir lengviau prieinamus. Ne viena nauja įmonė pasirenka dirbti tik internete, taip sumažindamos administracinius, platinimo kaštus, sutrumpindamos laiką, per kurį klientas gauna pasiūlymą ir pasirašo sutartį. 

Kaip tik todėl šiuo metu viena didžiausių grėsmių draudimo kompanijoms, yra didžiosios korporacijos, kurios veikia internete, kaip „Amazon“ ar „Google“. Jei draudimą, susiejant jį su vartotojo interesais ir planais, bus galima pasiūlyti ir įsigyti taip pat paprastai, kaip knygą ar filmą, tradicinėms draudimo bendrovėms gali reikėti iš pagrindų keisti verslo modelį. Galiausiai, kas nutiks, jei jos pradės bendradarbiauti su draudikais arba net įkurs nuosavą draudimo kompaniją? Kol kas atsakymų į šiuos klausimus neturi niekas, tačiau netolimoje ateityje šiame sektoriuje galime pamatyti labai įdomių dalykų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

  • Strateginė migla
    Strateginė migla

    Agresija prieš kaimynus, tarptautinės teisės ignoravimu Maskva išvadavo Vakarų sąjungininkus nuo vidinio poreikio laikytis tam tikro komunikacijos etiketo. Auklėjimas laisvojo pasaulio atstovams trukdo nusileisti iki Rusijos nebeprezidento D...

  • E. Lucasas: pavėluotas JAV pagalbos paketas Ukrainai turėtų išsklaidyti niūrią nuotaiką
    E. Lucasas: pavėluotas JAV pagalbos paketas Ukrainai turėtų išsklaidyti niūrią nuotaiką

    Skleidžiasi pavasaris. Nusilpę Ukrainos gynėjai gaus dalį jiems reikalingos amunicijos. Nukentėję Ukrainos miestai turėtų gauti daugiau oro gynybos priemonių. JAV politinė sistema pagaliau, vėluodama pusę metų, pasiekė rezultatą, kurio norėjo d...

  • Willkommen in Litauen
    Willkommen in Litauen

    Vos Vyriausybė ir „Rheinmetall“ pasirašė ketinimų protokolą dėl amunicijos gamyklos Lietuvoje, jau tą pačią dieną ėmė tyliai mutuoti nepasitenkinimo erzelis. Kadangi gamyklą planuojama statyti ant Sveikatos mokslų universiteto v...

    17
  • Kur eina karavanas?
    Kur eina karavanas?

    Dar neišsivadėjo keturių komunarų aura Ramybės parke – jau iš peties triūsia naujo paminklo statytojai. Nors sakoma, kad dovanotam arkliui į dantis nežiūrima, kauniečiai išdrįso: ne visi entuziastingai sutinka verslininko i...

    16
  • Autoritarinis populizmas: kur slypi pavojai?
    Autoritarinis populizmas: kur slypi pavojai?

    1950-aisiais parama populistinėms jėgoms svyravo ties 10 proc., 2023 m. išaugo beveik iki 27 proc., rodo švedų analitinio centro TIMBRO ir Europos laisvosios rinkos analitinių centrų tinklo EPICENTER parengtas Autoritarinio populizmo indeksa...

    11
  • Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?
    Ar prezidento vadovaujama Valstybės gynimo taryba nieko nebereiškia?

    Lietuvą pasiekė puiki žinia – Vokietijos gynybos pramonės gigantas ,,Rheinmetall AG‘‘ planuoja statyti Lietuvoje amunicijos gamyklą. Tai ne tik geros ir ilgalaikės darbo vietos viename iš Lietuvos regionų, Lietuvos eksporto didi...

    5
  • Žiurkėnas mumyse
    Žiurkėnas mumyse

    Reikia saugoti savo kailiuką, nes gyvename kosminės įtampos laikais. Todėl svarbu ne gynyba, o mityba. Visavertė. Tokia yra mūsų, žiurkėnų, ambicija. Misime iki susivėmimo ir gal išvengsime susinaikinimo. ...

    8
  • Po Sibirą – be vadovo
    Po Sibirą – be vadovo

    Įpusėjus 1911-ųjų vasarai, Josifas Visarionovičius Džiugašvilis (1878–1953) persikėlė į Vologdos miestą, mat caro valdžia jam čia leido pagyventi porą mėnesių. Vologdoje jis trumpam buvo užmezgęs romaną su paaugle Pelagėja Onufr...

    3
  • Kur dingo rinkimų kampanija?
    Kur dingo rinkimų kampanija?

    Gerai kažkas pastebėjo, kad pas mus nevyksta jokia rinkimų į šalies prezidentus kampanija. Praėjusią savaitę jau buvo paskelbti visi oficialūs kandidatai, tarp kurių yra milijonierių, tačiau nematyti nei plakatų, nei skelbimų su vieš...

    9
  • Ugnis ir vanduo
    Ugnis ir vanduo

    Pastarąsias dienas pasaulyje kažkaip nevaldomai įsišėlo ugnis ir vanduo – dvi iš keturių stichijų ar pradinių elementų, sukūrusių Žemę ir sudarančių jos egzistencijos pagrindą. Bent jau taip mąstyta Antikoje. ...

    1
Daugiau straipsnių