Technologijų milžinės plačiai naudojama naršyklė „Chrome“ šį mėnesį pradės alternatyvos savo įprastai sekimo praktikai bandymus. Ji, manoma, gali pagerinti privatumą internete, tuo pat metu leidžiant reklamuotojams pateikti aktualias vartotojams žinutes.
„Mes norime pabrėžti, kad kai bus atsisakyta trečiųjų šalių slapukų, mes nekursime alternatyvių identifikatorių, skirtų sekti individus jiems naršant internete, jų taip pat nenaudosime savo produktuose“, – tinklaraščio įraše sakė „Google“ reklamų privatumo ir patikimumo užtikrinimo produktų vadovas Davidas Temkinas.
„Pažanga (duomenų) kaupimo, anonimizavimo, įrenginio procesų ir kitų privatumo apsaugojimo technologijų srityse suteikia galimybę pakeisti individualius identifikatorius“, – sakė D. Temkinas.
Šio žingsnio bendrovė imasi netylant kritikai dėl vartotojų privatumo ir dėl sugriežtėjusio privatumo tikrinimo bei siekiant apsaugoti žmogaus teises į asmens duomenis.
Didėjant slapukų sekimo baimei, išaugo parama interneto teisių įstatymams, tokiem kaip Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) Europoje.
D. Temkinas apibūdino naująją „Google“ sistemą kaip „apsaugančią privatumą..., tačiau tuo pat metu duodančią rezultatų reklamuotojams ir leidėjams“.
„Safari“ ir „Firefox“ naršyklės jau kurį laiką yra atsisakusios trečiųjų šalių slapukų, tačiau juos vis dar naudoja populiariausia pasaulyje naršyklė „Google Chrome“.
„Chrome“ pernai sudarė 63 proc. pasaulio naršyklių rinkos, rodo tinklalapio „StatCounter“ duomenys.
Praėjusį mėnesį „Google“ pristatė rezultatus testų, kuriuos atliko su alternatyva slapukams FLoC, ar „Federated Learning of Cohorts“, kuri identifikuoja grupes žmonių, turinčių bendrus interesus, nesekant asmeninės vartotojo veiklos.
Kai kuris verslas priešinasi šiems „Google“ planams, teigdamas, kad tai įstums daugiau reklamuotojų į bendrovės vadinamąjį „aptvertą sodą“.
Naujausi komentarai