Teigiama, kad siekdamos kuo tiksliau nutaikyti internetinę reklamą į potencialų jos vartotoją, tarptautinės kompanijos renka itin daug detalios informacijos apie vartotojus, įskaitant ir tokius duomenis, kaip lytinė orientacija, sveikatos būklė ir religiniai įsitikinimai.
Airijoje veikianti nevyriausybinė organizacija „Airijos pilietinių laisvių taryba“ teigia, kad „Google“ renka reklamdaviams naudingą asmeninę informaciją ir dalijasi ja su suinteresuotomis kompanijomis. Apie padažnėjusius vartotojų nusiskundimus pranešė ir asmens duomenų apsauga besirūpinančios ES žinybos.
„Google“, kaip ir kitos iš reklamos uždirbančios bendrovės, teigė, kad sustiprino asmens duomenų apsaugą jau prieš porą metų, tačiau airių žmogaus teisių gynėjai tvirtina, kad realiai situacija beveik visiškai nepasikeitė.
Viena prioritetinių teisių gynėjų užduočių šiandien yra kiek įmanoma apriboti rinkimą tokios asmeninės informacijos, kuri padėtų paveikti žmonių nuomonę politinių rinkimų kampanijose.
Pavyzdžiui, aktyvistų teigimu, visame pasaulyje asmeninius duomenis renkanti kompanija „OnAudience“ panaudojo šiuos duomenis, nutaikydama reklamą į gėjų teises palaikančius asmenis per paskutinius Lenkijos Seimo rinkimus.
Jų teigimu, Airijos vyriausybinės institucijos jau pražiopsojo „didžiausią istorijoje duomenų nutekėjimą“ ir dabar turėtų imtis taisyti padėtį. Airijoje registruoti daugelis technologijų gigantų, įskaitant „Google“ ir „Facebook“, todėl, aktyvistų nuomone, būtent Dublinas privalo tapti pionieriumi kovoje prieš skaitmeninę savivalę.
Savo ruožtu, „Google“ atkerta, kad yra įdiegusi saugiklių sistemą, padedančią apsaugoti vartotojų duomenis.
„Mes neleidžiame reklamdaviams naudotis jautria asmenine informacija ir nesidaliname su jais jautria asmenine informacija, naršymų istorijomis ir paskyromis“, – pareiškė „Google“ atstovas Alexas McPhilipsas.
Naujausi komentarai