Kinija svarsto galimybę nutiesti geležinkelį tarp Tibeto ir Nepalo, taip pat galbūt iškasti tunelį po Everesto kalnu, ketvirtadienį paskelbė valstybinė žiniasklaida, Pekinui stiprinant ryšius su šalimi, kurią jo varžovė Indija laiko neatsiejama savo įtakos zonos dalimi.
Šiuo metu Činghajaus–Tibeto geležinkelio magistralė jau jungia Kinijos regionus su Tibeto regiono sostine Lhasa, o tą liniją pratęsti iki šalies sienos jau yra planuojama „Nepalo prašymu“, rašo dienraštis „China Daily“, kuriame cituojamas vienas Kinijos inžinerijos akademijos ekspertas.
Šis projektas turėtų būti įgyvendintas iki 2020 metų, laikraštis citavo vieną Tibeto pareigūną.
Kinijos užsienio reikalų ministras Wang Yi (Vang I) pernai gruodį lankėsi Katmandu ir, kaip praneša Nepalo žiniasklaida, sakė, kad geležinkelio linija gali būti pratęsta iki Nepalo sostinės arba dar toliau – tokiu atveju ji gali tapti itin svarbia Kinijos jungtimi su didžiule Indijos rinka.
Įgyvendinant tokį projektą gali būti iškastas tunelis po Everesto kalnu, rašo „China Daily“.
„Ta linija tikriausiai eitų po Džomolungma, todėl darbininkams tektų iškasti labai ilgus tunelius“, – laikraščiui sakė ekspertas Wang Mengshu (Vang Mengšu), vartodamas tibetietišką Everesto pavadinimą.
Pasak jo, dėl itin raižyto Himalajų reljefo ir didžiulių aukščio pokyčių traukiniai geležinkeliu į Katmandu tikriausiai važinėtų ne didesniu negu 120 km per valandą greičiu.
Šis pasiūlymas pabrėžia Kinijos įtaką tai neturtingai Himalajų valstybei, kurioje Pekinas jau ne vienerius metus padeda tiesti kelius ir investuoja milijardus dolerių į hidroenergetiką bei telekomunikacijas.
Nepale, kuriame stūkso aštuonios iš 14 aukštesnių negu 8 km viršukalnių, taip pat lankosi vis daugiau kinų turistų.
Didėjantis Pekino vaidmuo kelia nerimą Deliui, susirūpinusiam, kad Kinija, jau dabar palaikanti glaudžius ryšius su Pakistanu, taip pat stiprina ekonominį bendradarbiavimą su Šri Lanka, Maldyvais ir Nepalu, vykdydama sąmoningą strategiją palenkti į savo pusę iki šiol Indijos įtakos zonai priklausiusias valstybes.
Indijos premjeras Narendra Modi (Narendra Modis) ėmėsi akivaizdžių atsakomųjų veiksmų, praeitų metų pabaigoje pažadėjęs, kad Pietų Azijos didžiausia ekonomika finansuos virtinę regioninių projektų ir atvers savo rinką eksportui iš kaimyninių šalių.
Tačiau Indijai sunku varžytis su Kinijos finansine galia.
Kinijos planus išplėsti geležinkelių tinklą Tibete taip pat kritikuoja žmogaus teisių organizacijos, tarp jų Tarptautinė kampanija už Tibetą, kuri perspėjo, jog tokie projektai sukels „pavojingų padarinių regiono saugumui ir trapiai ekosistemai aukščiausiame ir didžiausiame pasaulyje plokščiakalnyje“.
Naujausi komentarai