Pereiti į pagrindinį turinį

Po nelaimės – vien mįslės

2010-05-24 23:59
Avarija: palietęs tūpimo taką, lėktuvas tapo nevaldomas, nuslydo į šoną ir nugarmėjo nuo šlaito.
Avarija: palietęs tūpimo taką, lėktuvas tapo nevaldomas, nuslydo į šoną ir nugarmėjo nuo šlaito. / AFP nuotr.

Naujas lėktuvas, modernizuotas tūpimo takas ir patyrę pilotai. Sukrėsti indai negali suvokti, kaip galėjo įvykti didžiausia katastrofa jų šalyje per pastaruosius 14 metų.

Ištrūko iš pragaro

Nelaimės aukomis tapo 159 žmonės. Indas Umeras Farooqas yra vienas iš septynių laimingųjų, kuriems pavyko išgyventi.

"Kai lėktuvas palietė žemę, sprogo ratas, ir lėktuvas šonu nuslydo link miško, – ligoninėje pasakojo vyras, kuris patyrė kojų, rankų ir veido nudegimus. – Po kelių sekundžių išgirdau sprogimą, saloną užpildė dūmai. Lėktuvas perskilo, pro dūmus pamačiau medžius ir iššokau iš ten. Prieš mane buvo dar vienas keleivis, kuris bandė iššokti iš lėktuvo. Jis buvo įsipainiojęs į laidus. Bandydamas jam padėti nudegiau rankas ir veidą."

Po katastrofos į ligoninę buvo pristatyti aštuoni žmonės, bet medikai nesugebėjo padėti septynmečiui berniukui, jis mirė taip ir neatgavęs sąmonės.

Sudėtingas galvosūkis

Indijos pigių skrydžių bendrovės "Air India Express" lėktuvas "Boeing-737" skrido iš Dubajaus į Pietų Indijos Mangaloro miestą. Palietęs tūpimo taką, jis tapo nevaldomas, nuslydo į šoną ir nugarmėjo nuo šlaito. Orlaivis subyrėjo į dalis ir užsidegė, sveika liko tik jo uodega.

Katastrofos vietoje gelbėtojai rado lėktuvo juodąją dėžę. Ji nuvežta į Naująjį Delį, ten bus iššifruota. Daugelis neįsivaizduoja, kaip galėjo nutikti ši tragedija. Lėktuvas buvo pagamintas 2008 m. Dar prieš dvejus metus buvo pailgintas oro uosto tūpimo takas. Pareigūnai teigė, kad oro sąlygos buvo palankios, nors katastrofos liudininkai pranešė apie nestiprų lietų.

Orlaivį pilotavo patyrę pilotai, kuriems jau ne kartą teko tūpti šiame oro uoste. Jokio pavojaus signalo dispečeriai iš jų negavo.

Vis dėlto ekspertai kol kas linkę manyti, kad nelaimė įvyko dėl pilotų klaidos. Pasak jų, šalia Mangaloro esančiame oro uoste tūpti labai sudėtinga, nes jis pastatytas ant kalvos, tūpimo takai siauri ir supami stačių šlaitų.

Artimųjų sielvartas

Oro uoste laukę keleivių artimieji ir draugai negalėjo liautis raudoję. Tarp jų buvo indas Samiras Sheikhas, jis per katastrofą prarado 16 savo giminaičių – žmoną, du vaikus, dėdę ir dar 12 savo giminės narių. Visi jie skrido į Indiją dalyvauti kito giminaičio laidotuvėse.

Aukų artimieji per oro uosto garsiakalbius buvo raginami duoti DNR mėginius, kurie padės nustatyti žuvusiųjų tapatybę.

Indijos žiniasklaida pranešė, kad šiuo reisu iš Dubajaus neišskrido devyni žmonės, įtraukti į keleivių sąrašą. Dėl nežinomų priežasčių jie neįlipo į lėktuvą, ir tai išgelbėjo jiems gyvybę.

Katastrofų istorija

Pigių skrydžių bendrovė "Air India Express" buvo įkurta prieš penkerius metus, jos lėktuvas sudužo pirmą kartą. Pastarąjį dešimtmetį Indijos lėktuvai skraidė gana saugiai, o plečiantis ekonomikai oro naudojimasis oro linijomis sparčiai augo. Pastaroji stambi nelaimė įvyko 2000 m. liepą, kai oro bendrovės "Alliance Air" lėktuvas "Boeing 737-200" įsirėžė į gyvenamąjį rajoną antrą kartą mėgindamas nutūpti Patnos oro uoste Indijos rytuose. Tuomet žuvo 50 žmonių.

Dar skaudesnė oro nelaimė Indijoje įvyko 1996 m. Netolo Naujojo Delio ore susidūrus dviem keleiviniams lėktuvams žuvo 349 žmonės.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų