- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Iš Lietuvos automobilių sporto funkcionierių dažnai girdime jau klišėmis tapusias frazes: reikia rūpintis šalies automobilių sporto ateitimi, investuoti į jaunimą ir pan. Tuo galite įsitikinti ir perskaitę abiejų kandidatų į Lietuvos automobilių federacijos prezidento postą rinkimų programos.
Apie tą patį kalba ir vyresnės kartos sportininkai, tačiau retas ne tik kalba, bet ir daro. Aktyviausiai veikia Kauno technikos kolegijos lenktynių komandos jaunimas. Apie šios komandos, skaičiuojančios jau penktą sezoną, planus kalbame su komandos vadovu Povilu Bonkevičiumi.
– Primiršusiems priminkime idėją. Kaip ir kodėl atsirado lenktynių komanda kolegijoje?
– Yra daug jaunuolių, svajojančių apie vienokią ar kitokią automobilių sporto karjerą. Vieni nori būti lenktynininkais (tokių dalis, matyt, didžiausia), kiti – tobulinti techninius sprendimus, darbuodamiesi su sportine technika, tačiau nežino, nuo ko pradėti. Tad ši komanda – platforma tiems, kurie nori dalyvauti, būti komandos dalimi ir patys kurti tą komandą. Komanda jos nariams nėra tik hobis ar būrelis, komanda – gyvenimo būdas, noras siekti tikslų, kurti, mokytis ir lenktyniauti. Visus darbus – nuo lenktynių organizavimo iki konstravimo ar technikos priežiūros – atliekame patys. Džiugu, kad turime partnerių, yra žmonių, kurie padeda šią idėją paversti realybe. Ir džiugu, kad po penkerių metų galime pasakyti, jog neretai studijos Kauno technikos kolegijoje pasirenkamos dėl to, kad studentas galėtų tapti mūsų komandos dalimi.
– Kokias užduotis sau keliate?
– Mūsų tikslas – įlieti naujos energijos į Lietuvos automobilių sportą. Išgirdus klausimą, kokias užduotis sau keliame, galvoje skamba žodis "efektyvumas", kuris atsiranda dėl gero komandinio darbo siekiant bendro tikslo, tad pagrindinė užduotis – darbuotis komandoje, įveikiant iššūkius, su kuriais tenka susidurti. Tokia užduotis yra pagrindinė. Bet yra ir daug mažyčių... Kiekvienose lenktynėse stengiamės įgyvendinti planą ar užduotį kuo geriau, pasimokyti iš svetimų ir asmeninių patirčių. Ne visada eiga klostosi taip, kaip norėtume, tačiau sėkmes ir nesėkmes priimame kaip neįkainojamą patirtį, kuri mus moko tam tikrų dalykų.
– Kokie šio sezono tikslai?
– Praėjusį sezoną neturėjome jokių konkrečių tikslų, buvo svarbu ir įdomu automobilių sporte įgyvendinti kuo daugiau iš idėjų kilusių projektų. Iš viso to labai daug ko išmokome, iš arti pamatėme ir automobilių sporto virtuvę.
Šiemet jau turime konkrečių siekių. Pirmasis – finišuoti jubiliejinėse 1006 kilometrų lenktynėse su mūsų pačių modifikuotu "VW Golf V GTI by KTK" automobiliu. Antrasis tikslas – siekti geriausio rezultato Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato BMW 2500 klasėje. Prie šios idėjos įgyvendinimo prisideda ir mūsų partneris, nors gal labiau tiktų sakyti komandos bičiulis Edvardas Grabliauskas iš "Kartlando" komandos. Kartu esame sumąstę tikrai nuostabių dalykų.
Kalbėti apie kažkokį konkretų rezultatą kol kas labai sunku. Mes suprantame, kad viskas priklauso nuo mūsų pačių, kiek darysime – tiek ir turėsime, tačiau taip pat suprantame, kad lengva nebus, kylame laipteliu aukštyn į profesionalų automobilių sportą. O tai mums bus dar ganėtinai nauja patirtis, kartu ir nauji iššūkiai.
Sėkmę trasoje lemia ne tik vairuotojo sugebėjimai, bet ir komandinis darbas, tačiau tai neretai pamirštame.
– Komandos socialinių tinklų sekėjai mato, kad garaže atsirado daug kregždžių. Kam ruošiatės?
– Mes kartais juokaujame, kad pas mus susisuko kregždžių lizdas. Vienos pas mus atvažiavo atsinaujinti ir į kelius po restauravimo grįžti kuo geresnės būklės, kitos bus transformuojamos į trasos monstrus, kurie varžysis trasose ir padės savo savininkams užlipti ant apdovanojimų pakylos. Šiaip ar taip, rūpinamės visais pas mus atvažiavusiais automobiliais. Gal tik sutapimas, o gal kainos ir kokybės santykis lėmė, kad pastaruoju metu dažniausiai rūpinamės kregždėmis. Visgi sentimentų šiems modeliams turbūt jaučia didžioji dalis benzingalvių Lietuvoje. Pati komanda šiuo metu turi keturis E36 modelio automobilius, iš jų du laukia ekstremalių permainų variklio skyriuje, ir ne tik. Jų pokyčius stengsimės pateikti visiems komandos sekėjams, o vėliau, juos baigus ir įpusėjus sezonui, gal net išlydėsime į kelionę po Europą.
– Praėjusiame sezone dalyvavote ir ralyje. Šiame, atrodo, nevažiuosite, kodėl?
– Ralis – sportas, kur geriausiai pažįstame sportinių automobilių vairuotojus. Net šturmanai dažnai negauna pelnyto dėmesio. Aišku, sėkmę trasoje lemia ne tik vairuotojo sugebėjimai, bet ir komandinis darbas, tačiau tai neretai pamirštame. Mes, kaip komanda, norime būti ten, kur svarbus kiekvienas komandos narys, o tam geriausiai tinka ilgų nuotolių varžybos, todėl stengiamės koncentruotis į jas. Taip pat, kai automobilių sportą apčiuopiame paviršutiniškai, kokią sporto discipliną rinktis, nėra didelio skirtumo, tačiau, kai norime didinti komandos kompetenciją, turime rinktis, kur norime tobulėti, nes visko neišmoksime ir visur geri nebūsime, todėl nusprendėme likti prie žiedinių lenktynių. Tokį sprendimą lėmė ir įgyta patirtis bei artėjantys projektai.
Neturime gausaus biudžeto ir pašėlusiai greito automobilio, tačiau galime pasigirti jauna, motyvuota ir tikslo link užtikrintai einančia komanda. Jų visų indėlis puikiai atsiskleidžia endurance varžybose, kur svarbi kiekviena detalė. Tą bandysime atskleisti ir greitai pasirodysiančiame dokumentiniame filme apie komandos iššūkius 2018 metų sezone.
Na, o ralis mums patinka. Jis įdomus tiek technikams, tiek komandos medijos grupei. Turime nemažai komandos draugų, kuriems padėjome praėjusiais sezonais, tikrai norėtume tą draugystę išsaugoti. Kas žino, gal nuo vingiuotų ralio dopų visai nenusisuksime.
– Jūsų įvardytos žiedinės lenktynės taip pat nėra paprasčiausia automobilių sporto disciplina, jau nekalbant apie ilgo nuotolio varžybas.
– Šiais metais Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate pasirodys BMW 325 klasė, tikimės, kad tai bus labai įdomios ir konkurencingos varžybos, kuriose komandai bus įdomu važiuoti. Turime automobilius, turime žinių, kaip juos paruošti, todėl, manome, bus įdomu. Ilgų distancijų lenktynėse galime sau parodyti, kaip dirbame komandoje, kad galutinę vietą lentelėje lemia ne tik vairuotojo sugebėjimai. Praeitą sezoną ir šią žiemą aktyviai dirbome su "Kartlandas racing" kartingų komanda, kuriai padėjome prižiūrėti techninę dalį. Tad reziumuojant būtų logiška siekti rezultato ir tobulėti ten, kur jau turime patirties.
– Kokį automobilį ruošiate žiedinėms lenktynėms?
– Šiuo metu žiedinėms lenktynėms turime du automobilius: vairuotojų mažąja mirties kapsule pramintą "Honda CRX" ir nuo pat pradžios lenktynių trasoms ruoštą "VW Golf GTI". Honda, nors ir pelniusi daug pergalių, jau yra morališkai pasenusi. Ar ji važiuos šį sezoną – dar neaišku. Visai komandai ji yra labai brangi. Galbūt ji dar atgims ir pasiūlys kažką naujo, tačiau kol kas nieko nežadame. Na, o "VW Golf" jau spėjo įrodyti, kad turi potencialo, tad šiuo metu atliksime važiuoklės, išorės ir kitus papildomus patobulinimus, reikalingus komandos debiutui 1006 kilometrų lenktynėse ir galbūt pavieniuose Šiaurės Europos (NEZ) žiedinių lenktynių etapuose.
Šiais metais žiedinių lenktynių bolidų asortimentą papildysime "BMW E36" automobiliu, su kuriuo sieksime rezultato "BMW 325" klasėje žiedinių lenktynių sezone. Automobilį patys ruošiame nuo pagrindų, su šio projekto dalyviais esame užsibrėžę tikslą, kuris skamba maždaug taip: 2 mėnesiai nuo nulio iki važiuojančio automobilio trasoje, tad balandžio 13-ąją jis suks ratus Nemuno žiede. "Ring Challenge" Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato I etapas – gegužės 18-ąją. Iš viso laukia 4 etapai. Tad iki pasimatymo trasoje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Las Vegaso ringe – pergalė, Rio de Žaneire – pamoka1
Lietuvių akistatos su varžovais anapus Atlanto susiklostė skirtingai: boksininkas Eimantas Stanionis apgynė pasaulio čempiono titulą, o mišrių kovos menų atstovė Ernesta Kareckaitė nesėkmingai debiutavo UFC („Ultimate Fighting Champions...
-
58-oji „Gintarinė pora“ pranoko šokėjų ir žiūrovų lūkesčius1
Sekmadienio vakarą sausakimšoje Kauno „Žalgirio“ arenoje baigėsi 58-osios tarptautinės sportinių šokių varžybos „Gintarinė pora“. Abi savaitgalio dienas vykusio vieno iš giliausias tradicijas turinčių &sca...
-
Po dvejų metų pertraukos pergalingai sugrįžęs E. Stanionis apgynė WBA čempiono diržą19
Daugiau nei dvejus metus bokso alkį jautęs Eimantas Stanionis (15-0-0, 9 nokautai) šiąnakt Las Vegase (JAV) pergalingai sugrįžo į profesionalų ringą, skelbia Lietuvos bokso federacija. ...
-
Lietuviams lemiamo žingsnio link aukso žengti nepavyko: po atkaklios kovos triumfavo Ukraina8
Lietuvos vyrų ledo ritulio rinktinė „2024 IIHF pasaulio ledo ritulio čempionato I diviziono, B grupės“ turnyre iškovojo sidabro medalius. ...
-
„Gintarinė pora“ – neblėstanti tradicija4
Gegužės pirmasis savaitgalis Lietuvoje neatsiejamas nuo tradicinių tarptautinių sportinių šokių varžybų „Gintarinė pora“ ir koncerto, skiriamo Motinos dienai. ...
-
Finalas – vėl be Kauno rankininkų
Lietuvos rankinio lygos čempionato pusfinalio slenkstį pirmas peržengė Klaipėdos „Dragūnas“. ...
-
Žingsnis link žaidynių: boksininkė A. Starovoitova ruošiasi svarbiausiam karjeros etapui18
Lietuvos boksininkei ir bokso trenerei Anai Starovoitovai, neseniai Belgrade vykusiame Europos bokso čempionate iškovojusiai bronzos medalį, ilsėtis nėra laiko. Sportininkė rengiasi bene svarbiausiam karjeros etapui savo gyvenime – atrankai ...
-
Lietuvos vyrų ledo ritulio rinktinė lemiamame mače kausis iš širdies
Lietuvos vyrų ledo ritulio rinktinė, laimėjusi keturias iš eilės pasaulio čempionato I diviziono B grupės rungtynes, trokšta, kad paskutinis – penktas – akordas būtų skambiausias. ...
-
Priešingose barikadų pusėse dėl aukso kovos buvę komandos draugai2
Lietuvos ir Ukrainos ledo ritulininkai praeityje ne kartą buvo surėmę pečius bendroms akistatoms. ...
-
Jubiliejinis „Moterų ralis“: pergalę lėmė atkaklumas
Dešimtą kartą Lietuvoje surengtą „Moterų ralį“, kuriame dalyvavo 196 ekipažai, laimėjo panevėžietės. ...