Jau kitą savaitgalį – lapkričio 20–22 dienomis uostamiestis taps Lietuvos mados epicentru. Kultūros fabrike trijų dienų programą išskleis ketvirtus metus uostamiestyje rengiamas vienintelis Vakarų Lietuvoje tarptautinis mados festivalis „IKRA mada“. Pagrindinis jo akcentas šiemet – edukacija, o tema – mada ir identitetas.
Vilioja įspūdinga programa
Festivalio programa koncentruota ir talpina visą spektrą renginių – nuo įspūdingo mados kolekcijų pristatymo iki mados ekspertų diskusijos, nuo trumpametražių mados filmų seansų iki mados parodų, nuo dizaino mugės iki asmeninių kvepalų dirbtuvių. Nuolat augančio festivalio sumanytoja ir prodiuserė Jurga Sutkutė tvirtino, kad kasmet jaučiamas pozityvus grįžtamasis ryšys įkvepia stiprinti ir plėsti renginį: „Jaučiame, kad einame teisinga linkme ir kad to reikia Klaipėdos kraštui. Norime decentralizuoti lietuvišką mados pasaulį ir tvirtiname, kad Klaipėda yra mados uostas“.
Pagrindinis šiemečio „IKRA mados“ festivalio išskirtinumas – dviem kryptimis nukreipta edukacija. „Siekiame ugdyti mados vartotojus, skatinti gilesnį mados industrijos suvokimą, aprangos kultūros vystymąsi ir tobulėjimą. Mums taip pat labai svarbu palaikyti talentingus Lietuvos ir kitų Baltijos šalių kūrėjus, sudaryti jiems sąlygas susitikti su vartotojais bei savo kailiu patirti, kas yra mados pristatymai, darbas su modeliais, fotografais, žurnalistais, vaizdo, garso ir choreografijos režisieriais“, – teigė festivalio „IKRA mada“ kūrybos vadovė Asta Labžentytė.
Aktualu, gyva, įtaigu
Šiais metais festivalyje bus pristatomos 12 mados kolekcijų, kurias kūrė dizaineriai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Vokietijos ir Naujosios Zelandijos.
Rengėjai didžiuojasi, kad kai kurios iš šių kolekcijų į Klaipėdą atkeliaus tiesiai nuo Niujorko ir Rygos mados savaičių podiumų. Tai – ženklas mados smaguriams, kad festivaliu čiuopiamas aktualus ir gyvas mados pulsas.
A.Labžentytė pabrėžė, kad šiemet nemažas dėmesys bus skirtas įtaigiam kolekcijų pristatymui. Režisūriniais sprendimais, muzika, apšvietimu ir vizualizacijomis rūpinsis patyrę ir savo srityje žinomi specialistai.
Mados kūrėjus ir jos vartotojus festivalio erdvėse sujungs dizaino mugė (shop-room). O panorusieji galės apžiūrėti ir įsigyti net ant podiumo kolekcijas pristačiusių dizainerių drabužių ir aksesuarų, nes viso festivalio metu Kultūros fabrike veiks mados galerija (show room).
Rodys filmus ir diskutuos
Viena iš ypatingų festivalio naujienų – pirmą kartą Lietuvoje rengiamas tarptautinis trumpametražių mados filmų konkursas-mini festivalis. Jo programoje bus demonstruojami kūrėjų iš įvairių Baltijos šalių darbai, primenantys, kad mada yra neatsiejama meno ir kultūros dalis. To neleis pamiršti ir dvi mados parodos – dizainerės Linos Elmentaitės mados fotografijos ir kostiumai bei menininkės ir modelio Gia Ram tapyba ir piešiniai.
Giliau paanalizuoti mados reiškinius kvies ekspertų (mados psichologų, teoretikų ir kritikų) diskusija „Mada ir identitetas“. Joje bus svarstoma kaip ir kiek mados instrumentai (apranga, aksesuarai, tendencijos, grožio priemonės) padeda ar trukdo asmeniui konstruoti savo tapatybės ir identiteto raišką. Dar vienas gilinimosi takas atsivers apsilankius naujausios socialinių mokslų daktaro Eugenijaus Skerstono mados psichologijos knygos „Vyras ir veidrodis: psichologinė dvikova“ pristatyme. Joje keliamas klausimas, kas yra madingas vyras, ir lydima į jo paieškas praėjusių laikų dendžių ir džentelmenų galerijoje bei šiandienos Lietuvos gatvėse.
Festivalio renginių, išskyrus mados kolekcijų pristatymą ir filmų peržiūrą, lankymas bus nemokamas.
Naujausi komentarai