Rugsėjo 11-12 d. į galerijų dienų programą įsilies ir Klaipėdos kultūros fabrike (Bangų g. 5A) vyksianti netradicinė mados paroda „Who are you? Kas tu esi?“. Jos lankytojai išvys jaunų ir jau pripažintų mados ženklų ekspoziciją bei ją lydinčią kūrybinių kolekcijų parodą. Intensyvaus dviejų dienų renginio metu smalsaujantieji bus kviečiami ir į mados ženklų pristatymus, susitikimus ir diskusijas su dizaineriais bei intriguojančią naujovę – trumpametražių mados filmų peržiūrą. Ši paroda – pirmasis šiemečio vakarų Lietuvoje didžiausio tarptautinio mados festivalio „IKRA mada“ žingsnis.
Dėmesys edukacijai
Kasmet tobulėjanti mados šventė šįkart išaugino ir švietėjišką iniciatyvą, edukacinį projektą „IKRA mada – Tavo mieste“. Jau vykusi Palangoje, dviem dienoms sustosianti Klaipėdoje, kaskart kiek kisdama paroda rugsėjo ir spalio mėnesiais aplankys dar keturis regiono miestus: Šilutę, Gargždus, Plungę bei Kretingą.
Parodos rengėjai tiki, kad mada domimasi ne tik didžiuosiuose šalies miestuose, nors pagrindiniai su mada susiję įvykiai skleidžiasi būtent juose. Į regioną keliaujanti mados paroda sudarys sąlygas kiekvienam norinčiam iš arčiau susipažinti su lietuviais mados kūrėjais: ne tik įvertinti jų kuriamus produktus, bet ir pažinti juos pačius iš arčiau, sužinoti, kokios idėjos įkvepia ar pasmalsauti apie kūrybinės veiklos užkaborius.
Mini mados festivalį menanti paroda – plačiajai auditorijai skirtas edukacinis renginys. Tuo tarpu lapkričio pradžioje, 5-8 dienomis, Nidoje vyks į tobulėti norinčius profesionalus orientuoti intensyvūs keturių dienų trukmės mados ženklų vystymo ir vadybos mokymai „IKRA mada stovykla“. Ši stovykla – naujovė ne tik festivalio, bet ir viso lietuviško mados pasaulio kontekste, „iki šiol Lietuvoje net aukštosiose mokyklose nebuvo rimtų mados vadybos programų (dabar jos jau kuriamos, net Klaipėdoje atsirado mados rinkodaros studijos)“, susitelkimo į edukaciją priežastis aiškino festivalio kūrybos vadovė Asta Labžentytė.
Anot jos, žinių trūkumas šioje srityje yra didžiulis, tad festivalio rengėjai tiki, kad stovykla yra puikus formatas intensyviam mokymuisi. Su pradedančiais, ar jau į kūrybinį ir gamybinį procesą įsitraukusiais dizaineriais šioje stovykloje savo srities teorinėmis ir praktinėmis žiniomis dalinsis profesionalai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos bei Vokietijos.
Kvietimas pažinti save
Penktadienį ir šeštadienį vyksiančios parodos pavadinimas „Who are you? Kas tu esi“ supažindina su šiemečio „IKRA mada“ festivalio tema. Jo organizatoriai šiemet inicijuoja su tapatybės ir identiteto tema mados industrijos kontekste susijusią klausimų seriją. Tie klausimai bus retoriškai keliami tiek renginių lankytojams, tiek jų dalyviams, skatinant vis daugiau dėmesio kreipti į funkcinę ir simbolinę vartojamų prekių ir įvaizdžių reikšmę. Anot festivalio prodiuserės ir sumanytojos, Jurgos Sutkutės: „persisotinę ir persivartoję masinės mados žmonės ilgainiui pavargo ir pradeda ieškoti “savęs”, savo identiteto madoje. Drauge ieškoma naujų mados industrijoje aktyvių ženklų, kuriančių ir diktuojančių savą ideologiją, išskirtinumą ir kryptingai dirbančių dėl tokių ieškotojų”.
Su identitetų susiję klausimai kilo ir svarstant apie paties festivalio tapatybę, išskirtinumą, „apsibrėžėme, kad „IKRA mada“ yra tarptautinis mados festivalis, kurio pagrindinis tikslas yra dviem kryptimis nukreipta edukacija. Siekiame ugdyti mados vartotojus, skatinti gilesnį mados industrijos suvokimą, aprangos kultūros vystymąsi ir tobulėjimą. Mums taip pat labai svarbu palaikyti talentingus Lietuvos ir kitų Baltijos šalių kūrėjus, sudaryti jiems sąlygas susitikti su vartotojais, išgirsti jų nuomonę, savo kailiu patirti, kas yra mados pristatymai, darbas su modeliais, fotografais, žurnalistais, vaizdo, garso ir choreografijos režisieriais“ pasakojo A. Labžentytė.
Tobulėjantis festivalis
Jau ketvirtus metus skaičiuojanti „IKRA mada“ – vienintelis tokio pobūdžio renginys vakarų Lietuvoje. Festivalis kasmet auga ne tik dalyvių, lankytojų, bet ir renginių skaičiumi, trukme. Šiemet lapkričio 20-22 dienomis vyksiantis finalinis „IKRA mada“ renginys bus ypatingas specialiai festivaliui kuruojamu mados filmų programa, mados paroda, paskaitomis, tarptautiniu mados šou, atidžiai atrinktų mados kūrėjų dizaino muge. Į mados vartotojų ir mados kūrėjų edukaciją jėgas sutelkę festivalio rengėjai tikisi, kad nuosekliu darbu pavyks padėti pamatus gilesniam mados pasaulio pažinimui. A. Labžentytė atkreipė dėmesį, kad kol kas mūsų šalyje mados kultūra ir tradicijos nėra gilios kaip kad Prancūzijoje, Italijoje ar Anglijoje, „visa tai, ko neturime turime įgyti, pasivyti ir pralenkti. Dėl to edukacija ir yra svarbiausia. Turime išmokti protingai kurti, protingai vartoti ir tapti konkurencingais mados žaidėjais – tiek kūrėjais, tiek geidžiamais išsilavinusiais vartotojais“.
Mados parodos žemėlapis
„Who are you? Kas tu esi?“ – geras mados edukacijos pavyzdys. Lankytojai susipažins su mados ženklų geneze ir produktais. Penktadienį 18 valandą vyks parodos atidarymas ir susitikimas su ženklų „FUMparFUM“, „DD Workshop“, „Salanida“ atstovais.
Šeštadienį 18 valandą visi kviečiami į diskusiją „Mada. Identitetas ir tapatybė“ su festivalio „IKRA mada“ kūrybine komanda. Abu parodos vakarus 19.30-20.30 val. vyks trumpametražių mados filmų peržiūra, bus skaitomi pranešimai. O abi parodos dienas bus galima susipažinti su mados ženklų „LT - Identity | Baltai“, „BIS A BIS“, „FUMparFUM / created by Aistis Mickevičius“, „Naked Bruce“, „DD workshop“, Agnės Kišonaitės „AgneArt“, „Salanida“, „Bambero“ ekspozicija. Šeštadienį „Who are you? Kas tu esi?“ duris atvers nuo 12 valandos.
Parodos lankymas – nemokamas.
Naujausi komentarai