Jau juntami švenčių padariniai: gyventojai klausimais apie COVID-19 užplūdo skambučių centrą

  • Teksto dydis:

Koronavirusas nesiliauja plisti, o ypač situacija pasikeitė po švenčių – gyventojai skambučiais užplūdo skambučių centrą. Kiek skambučių sulaukiama, LNK pasakojo karštosios linijos 1808 koordinatorė Agnė Oradauskaitė.

Per dieną – ir 13 tūkst. skambučių

„Ypač padidėjusio srauto sulaukėme pirmadienį. Nuo sausio 1 d. per tris dienas sulaukėme 17 tūkst. skambučių, o per pirmadienį jų buvo sulaukta 13 tūkst. Didelių skaičių nebuvo tarpšventiniame laikotarpyje. Matyt, žmonės, praėjus laisvoms ir šventinėms dienoms, turi daug klausimų dėl įvairiausių situacijų“, – sakė A. Oradauskaitė.

Vis dėlto ji negalėjo tikinti, kad dėl tokio skambučių antplūdžio kaltas padidėjęs žmonių tarpusavio kontaktavimas, bendravimas per šventes.

„Dėl kontakto nėra sulaukiama ypač daug skambučių, labiau dėl besikeičiančių situacijų ir teisės aktų galiojimo. Kadangi šie atsiranda vis nauji arba yra pakeitimų, tai žmonės dėl jų skambina ir tikslinasi. Dažniausiai yra klausiama dėl serologinių tyrimų, kokie ir kam jie bus, taip pat dėl vaikų galimybių pasų. Žmonės tikrai skambina dėl jaučiamų simptomų ir registruojasi PGR tyrimams. Tačiau jų padidėjimo dal kol kas nesulaukėme“, – teigė koordinatorė.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

„Karštoji linija registruoja tik PGR tyrimams, jie yra atliekami tik dėl tam tikrų konkrečių priežasčių. Dėl jų ir sulaukiame skambučių. Pasitaiko, kad vis dar žmonės skambina dėl praeityje atliekamų tyrimų. Deja, tenka juos nuvilti, kad šie tyrimai nebėra atliekami“, – kalbėjo A. Oradauskaitė.

Ji atskleidė, kokiu paros metu skambučių sulaukiama daugiausia.

„Rytinė dienos dalis. Nuo 8 val. žmonės pradeda skambinti. Į vakarą skambučių šiek tiek sumažėja“, – tvirtino pašnekovė.

Pasak jos, paskambinusiems gyventojams netenka ilgai laukti, kol konsultantas atsilieps.

„Šią minutę nėra didelio laukimo laiko, todėl, kad žmogus dar išklauso ir papildomą informaciją, kad būtų taupomas jo pokalbio laikas su operatoriumi“, – tikino A. Oradauskaitė.

Pasitaiko, kad vis dar žmonės skambina dėl praeityje atliekamų tyrimų. Deja, tenka juos nuvilti, kad šie tyrimai nebėra atliekami.

Padidino operatorių skaičių

Anot koordinatorės, eilės atlikti PGR testui didžiausios didžiuosiuose šalies miestuose, bet ir ten laukti tenka daugiausia dvi dienas.

„Elės į mobilius punktus yra stebimos didžiuosiuose miestuose, todėl, kad ten daugiausia žmonių registruojasi atlikti tyrimus. Su mažaisiais miestais kol kas didesnių problemų nematėme. Tikrai nepasakyčiau, kokiuose miestuose yra didžiausios eilės. Visuose galima rasti tyrimą per dieną ar dvi“, – šnekėjo A. Oradauskaitė.

„Kad negali užsiregistruoti į laisvus laikus, priklauso nuo miesto savivaldybės, nes jos koordinuoja mobilių punktų darbą ir organizuoja. Karštoji linija tik užregistruoja į pateiktus laisvus laikus“, – pridūrė ji.

Kaip aiškino A. Oradauskaitė, teigiamų COVID-19 testų rezultatų sulaukia vos 20 proc. testui užsiregistravusiųjų.

„Per paskutinę parą teigiamų atsakymų žmonės buvo sulaukę apie 2 tūkst. Nuo visų registracijų tai yra apie 20 proc.“, – sakė pašnekovė.

„Nuo gegužės mėnesio prasidėjus masinei vakcinacijai, žinoma, ir poreikis aptarnauti skambinančiuosius padidėjo, tad ir operatorių kiekius mes padidinome. Anksčiau jų buvo apie šimtą, o šiuo metu turime apie 300 darbuotojų“, – teigė A. Oradauskaitė.

Esą pasitaiko ir atvejų, kada skambinantieji pataiko ne ten ir skambina nesusijusiais klausimais.

„Dažniausiai su šia bėda susiduriame jau po darbo valandų, po 17 val. vakaro. Tada žmonės į karštąją liniją skambina įvairiausiais klausimais. Tačiau mes džiaugiamės, kad visi pradeda suprasti, kuri institucija už ką yra atsakinga“, – kalbėjo A. Oradauskaitė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

AŠ manau tik taip.

AŠ manau tik taip. portretas
Tegu šoka namuose, ir nesikreipia į gydytojus. Juk jie nieko nebijo. Yra sveiki ir to marmalo nereikia. Tegu ir dusta namuose.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių