Kam rekomenduojamas vitaminas D?

  • Teksto dydis:

Su vitamino D trūkumu ar net stygiumi susiduria didžioji dalis Lietuvos gyventojų. Specialistai vienbalsiai tvirtina: vien saulės ar maisto produktų, kurie yra šio vitamino šaltiniai, nepakanka. Kam vaistininkai rekomenduoja pasirūpinti vitamino D atsargomis?

Uždaruose biuruose dirbantiems žmonėms. Vaistininkė Jovita Aleknienė juokauja, kad vitaminą D dar galima pavadinti darboholikų vitaminu. „Jeigu žmogus mėgsta užsisėdėti biure ar net ir savaitgalius leidžia prie kompiuterio, bet nevartoja šio vitamino papildomai – labai mažai šansų, kad jo organizmui netrūksta vitamino D“, – pastebi vaistininkė. Nuolat uždarose erdvėse laiką leidžiančių žmonių organizmas net per savaitės ar poros savaičių atostogas šiltuosiuose kraštuose neturi galimybės pasigaminti reikiamos vitamino D dozės.

Šis, dar vadinamas saulės, vitaminas svarbus bendrai organizmo veiklai, imuninei sistemai, todėl, sergant lėtinėmis ligomis, jis taip pat svarbu

Sergantiems lėtinėmis ligomis. Vitamino D trūkumas turi įtakos daugelio lėtinių ligų eigai – pastebi vaistininkė. Anot jos, žmonės sergantys lėtinėmis ligomis, atėję į vaistinę ligai kontroliuoti reikalingų vaistų dažnai pagalvoja ir apie vitaminą D. „Šis, dar vadinamas saulės, vitaminas svarbus bendrai organizmo veiklai, imuninei sistemai, todėl, sergant lėtinėmis ligomis, jis taip pat yra svarbus“, – paaiškina J.Aleknienė.

Dažnai peršąlantiems. Dažnai kankinantis peršalimas, virusinės ligos neretai įspėja apie sumažėjusi organizmo atsparumą. Viena iš vitamino D funkcijų – imuninės sistemos palaikymas, tad vis prikimbančios ligos gali įspėti apie jo trūkumą. Vaistininkė pasakoja, kad COVID-19 pandemijos metu daugiau klientų rūpinosi, kad organizmui netrūktų vitamino D, jį vartojo ir persirgę koronavirusu, ir tai tikrai sveikintina, nes palaikyti imuninę sistemą – viena iš šio vitamino funkcijų, jo nereikėtų pamiršti ir artėjant rudeniui.

Kūdikių tėveliams. Vitaminas D yra vienas pirmųjų vitaminų, kurį rekomenduojama vartoti visiems naujagimiams. „Gauti šio vitamino kūdikiams praktiškai neįmanoma – juos rekomenduojama saugoti nuo tiesioginių saulės spindulių, tad organizmas neturi galimybės jo pasigaminti“, – sako vaistininkė.

Tiems, kurie skundžiasi, kad neturi jėgų. Vitamino D trūkumą neretai išduoda ir sumažėjęs aktyvumas, motyvacija. Kaip teigia vaistininkė, jeigu klientai užsimena, kad jiems, net ir pakankamai miegojus, sunku keltis, trūksta jėgų, pirmiausia jų paklausia, ar vartoja vitamino D preparatus.

Išblyškusiems. Vaistininkė J.Aleknienė sako, kad kartais netgi vizualiai galima nuspėti, jog klientui trūksta vitamino D. Neretai net ir šiltuoju sezonu išblyškę, mažai laiko gryname ore leidžiantys žmonės užsimena ir apie kitus jaučiamus vitamino D trūkumą išduodančius simptomus.

Susiduriantiems su slogia nuotaika. Ypač žiemą, kai daugiau laiko trunka tamsusi paros metas ar už lango dažnai lyja, galima išgirsti, kad daugiau žmonių skundžiasi slogia ar depresyvia nuotaika. Pasak J.Aleknienės, vitaminas D teigiamai veikia mūsų nuotaiką, gerina nusiteikimą ir motyvaciją, todėl prasta nuotaika gali būti įspėjantis signalas, kad organizmui trūksta šio vitamino.

Vitaminas D yra tirpus riebaluose, todėl yra įsisavinamas vartojant kartu su jais, pavyzdžiui, kanapių, juodųjų ikrų ar pirmojo spaudimo alyvuogių aliejumi.

Vis dėlto reikėtų pasirūpinti, kad organizmui ne tik netrūktų vitamino D, bet užtektų ir kitų reikalingų medžiagų, todėl reikėtų skirti pakankamai laiko fiziniam aktyvumui, sveikai ir subalansuotai mitybai, rekomenduojama kasdien leisti laiką gryname ore, o pastebėjus nerimą keliančių simptomus, atlikti kraujo tyrimus ar pasikonsultuoti su gydytoju ir vaistininku.


Šiame straipsnyje: vitaminas Dvitamino D trūkumas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Skirta d

Skirta d portretas
Ne dėl skrandžio rūgštingumo. O dėl vaistų jam mažinti nepasisavinami vitaminai.

d

d portretas
dar reikia zinoti ar organizmas gali pasisavinti vitaminus kam didelis skrandzio rugstingumas kam skydliauke blogai dirba gerk negeres vitaminu nepades
VISI KOMENTARAI 2
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių