- anglija.today inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kai per trumpą laiką pasipila skundai dėl vieno ir to paties dalyko, galima numanyti, kad kažkas čia ne taip. Būtent taip ir atsitiko tarp Anglijos lietuvių – kelios tarpusavyje nesusijusios moterys tuo pačiu metu pradėjo skųstis Lietuvoje gerai žinomo plastikos chirurgo darbu ir neva sugadintu gyvenimu. Specialistas tokius skundus vadina koordinuota ataka prieš jį ir primena, kad emocijos neretai pratrūksta po to, kai korekcijos realybėje neatitinka vaizduotėje susikurto lūkesčio.
Prieš kelias savaites portalo ANGLIJA.today redakcija sulaukė laiško su pranešimu apie lietuvių planus kelti bylą už netinkamai atliktą darbą plastikos chirurgui Sauliui Vikšraičiui, moterys prašė pagalbos ieškant daugiau nusivylusiųjų.
Laiško autorė prisistatė ne tik savo, bet kelių žmonių vardu.
Tai galėjo būti tik vienas iš daugelio redakciją pasiekiančių skaitytojų laiškų, tačiau po kelių dienų atkeliavo dar vienas panašaus turinio pranešimas, jo siuntėja patvirtino, kad su pirmojo laiško autore nesusijusi, tačiau tikino žinanti, kad yra daugiau tokių moterų.
Dėl to tapo įdomu – kas atsitiko, kad Jungtinėje Karalystėje gyvenančios lietuvės staiga sukilo prieš vieną ir tą patį chirurgą?
Nesislėpdama apie tai kalbėti sutiko tik viena moteris.
Chirurgui, į kurio pusę skrieja kaltinimai, taip pat žinoma ši nepasitenkinimo banga, jis pateikė savo versiją, kodėl staiga tapo taikiniu.
Bėdos po operacijos
Viena iš moterų, teigiančių, kad plastikos chirurgas nekokybiškai atliko savo darbą – Londone gyvenanti Eva Rotmonaitė.
Jai dar 2009 metais buvo pakoreguota nosies pertvara ir forma, už šią Kaune atliktą operaciją pacientė sumokėjo 8600 litų.
„Tais laikais Lietuvoje plastikos chirurgų buvo nedaug, pasirinkimas nedidelis. Patikėjau juo“, – savo pasirinkimą aiškino Anglijos lietuvė.
Kad kažkas ne taip, moteris ėmė įtarti po 3 mėnesių – per tiek laiko nuo operacijos dar nebuvo praėjęs patinimas, nosis įdubo, o galiausiai pasunkėjo kvėpavimas, ypač sportuojant.
„Kai dėl to kreipiausi į chirurgą, pakvietė atvykti į konsultaciją, nuvykus 8 mėn praėjus po operacijos suleido užpildu ir pasakė, bus gerai, o konsultacijos metu neatsakė į visus man kilusius klausimus. Kartą pasiūlė kreiptis į psichologą“, – patirtimi dalijosi moteris.
Evos teigimu, per tą laiką ji susirgo depresija ir tiesiog negalėjo žiūrėti į savo atvaizdą veidrodyje, jautėsi kalta dėl savo sprendimo, nedrįso kovoti už savo, kaip pacientės, teises.
Dėl to ji kurį laiką užsisklendė ir nuoskaudą kentė viena.
Tačiau 2012 metais moteris vėl ryžosi susisiekti su chirurgu ir pareikšti, jog jo darbo rezultatu yra nepatenkinta, o gydytojas jai pasiūlė įdėti silikoninį implantą, tačiau tiksliai nežinojo, kokio dydžio reikėtų, tai suglumino moterį ir ji ėmė dvejoti dėl pakartotinės operacijos.
„Sakė, kad tokia procedūra truktų apie 20 minučių, o man reikėtų už tai susimokėti. Tačiau vėliau šis pasiūlymas buvo atšauktas, nes chirurgas apsigalvojo ir elektroniniu paštu pranešė, jog reikėtų imti kremzlę iš šonkaulio“, – pasakojo E. Rotmonaitė.
Tada lietuvė atsakymo ieškojo vienoje Londono plastinės chirurgijos klinikoje. Ten išgirdo, kad jai nuo nosies pašalinta per daug kremzlės.
Operacija Londone jai būtų kainavusi apie 10 000 svarų sterlingų, todėl tokio pasirinkimo teko atsisakyti.
Tik 2018-aiaisis revizinė operacija jai buvo atlikta Irane. Lietuvė sako, kad rezultatu yra patenkinta.
„Beje, ši operacija truko 4 valandas. Kaune man žadėta tai padaryti per 20 minučių“, – pabrėžė skirtumą moteris.
Ko laukė?
Paklausta, kodėl tik dabar viešai prabilo apie dešimtmečio senumo įvykius, Eva Rotmonaitė atsakė, kad pastaruoju metu pastebėjo daugiau moterų, kurios nukentėjo nuo nekokybiškų plastinės chirurgijos paslaugų ir net nuo to paties gydytojo.
„Manau, kad apie tai reikia kalbėti, nes atrodo, jog ši tema – stigma. Reikia padėti moterims, patekusioms į tokią situaciją. Viešuose pasisakymuose matau tai, ką iškenčiau pati – jos jaučia kaltę ir gėdą, suserga depresija, prireikia psichologų ar net rimtesnės medikų pagalbos. Yra nusiskundimų dėl krūtinės, pilvo, akių vokų, nosies operacijų“, – vardijo lietuvė.
Manau, kad apie tai reikia kalbėti, nes atrodo, jog ši tema – stigma.
Anot moters, dalijimasis informacija yra itin svarbus norint išvengti panašių atsitikimų, tačiau visi iki šiol jos parašyti vieši atsiliepimai ištrinami iš socialinių tinklų, specializuotų medicinos interneto puslapių ištrinami, ji pati apšaukiama šmeižike, konkurentų pasamdyta melage, sulaukia grasinimų teismais.
„Tačiau reikia pralaužti ledus ir kalbėti apie tai. Nukentėjusias moteris bandoma priversti jaustis taip, kad joms būtų gėda, kad tai atrodytų kaip jų kaltė. Taip nėra. Reikia galiausiai perlipti šį barjerą“, – kalbėjo E. Rotmonaitė.
Ji su keliomis bendramintėmis šiuo metu vienijasi specialioje „Facebook“ grupėje „Plastinių operacijų klaidos“ ir prašo atsiliepti daugiau nukentėjusiųjų.
„Svarbiausias tikslas – informacija ir palaikymas. Nes kartais atrodo, kad šioje srityje per 10 metų niekas nepasikeitė“, – sakė Londono lietuvė.
Chirurgo vertinimas
ANGLIJA.today susisiekė ir su chirurgu Sauliumi Vikšraičiu, jis atsakė į užduotus klausimus.
– Kaip jūs vertinate situaciją, kai vienu metu plūsteli skirtingų pacientų skundai dėl jūsų galimai nekokybiško darbo?
– Klinikai yra žinoma apie socialiniame tinkle „Facebook“ sukurtą grupę, kur daugiausia dalinamasi neigiamo pobūdžio įrašais apie Lietuvos plastikos chirurgus ir jų darbus. Mano žiniomis, neigiamą nuomonę ir įžeidžiančius įrašus apie mane grupėje yra išplatinusios pacientės, kurioms operacijos klinikoje atliktos prieš daugelį metų, pavyzdžiui, daugiau nei dešimtmetį, nors klinika niekada nebuvo ir nėra gavusi jokių pretenzijų dėl tų operacijų.
Daug šios grupės narių profilių yra netikri. Tokia situacija atrodo keistai, tačiau suprantame, jog socialinis tinklas „Facebook“ yra erdvė, kurioje gali būti skleidžiama tiek apgaulinga, tiek asmenis šmeižianti informacija. Todėl mes tiek savo esamus, tiek ir būsimus pacientus skatiname situaciją vertinti ramiai ir šaltu protu.
– Ar pastaruoju metu į jus dėl priekaištų tiesiogiai kreipėsi bent kelios pacientės?
– Ne, klinika nėra gavusi grupėje besireiškiančių pacienčių pretenzijų. Tik stebime išpuolius elektroninėje erdvėje siekiant formuoti neigiamą nuomonę apie mūsų kliniką. Stebime kibernetines atakas vykdomas bangomis, kurias lydi organizuoti sinchroniniai veiksmai bei kryptinga šmeižto informacijos banga. Manoma, jog karantinas paaštrino verslo vienetų konkurenciją.
– Gal galėtumėte paaiškinti, kaip įprastai elgiamasi tokiais atvejais, kai pacientai lieka nepatenkinti jūsų (ar kito chirurgo) darbu?
– Pacientai kartais nėra patenkinti estetinės operacijos rezultatais, nes ko pacientas tikisi „teoriškai“, jo paties gali netenkinti, pamačius šio lūkesčio praktinį įgyvendinimą jo kūne.
Tokiais atvejais pacientai netgi keletą kartų kreipiasi į tą patį, o kartais – ir kitą – plastikos chirurgą, siekiant gauti įsivaizduojamą, subjektyviai susikurtą rezultatą.
Mūsų klinikos tikslas yra maksimaliai pasiekti kiekvieno paciento norimą rezultatą ir, kad pacientai po bet kokių plastinių operacijų, kuriomis siekiama tik estetinio rezultato, būtų visapusiškai patenkinti. Todėl tais atvejais, kai pacientų lūkesčiai nepasiekiami po pirmos operacijos, situaciją sprendžiame individualiai, dažnu atveju yra siūlomos korekcinės operacijos ar procedūros.
Pirminis šaltinis: https://www.anglija.today/gyvenimo-istorijos/vienijasi-plastikos-chirurgu-darbu-nepatenkintos-lietuves?fbclid=IwAR2cd7Mfe4AthmJvdjYxPe7dCgFhTRiM-hCw2_UIOQMHv-r1d6e31I4mPfE
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
COVID-19 Lietuvoje: 29 nauji atvejai, viena mirtis1
Praėjusią parą Lietuvoje nustatyti 29 nauji COVID-19 atvejai, fiksuota viena mirtis, rodo sekmadienį paskelbti Valstybės duomenų agentūros duomenys. ...
-
„Tylioji žudikė“, nešanti mirtį nieko neįtariantiems lietuviams: norinčiųjų pasitikrinti – eilės22
Maždaug 5 tūkst. žmonių Lietuvoje turi „tyliąja žudike“ vadinamą aortos aneurizmą, tik to neįtaria. Kadangi šios ligos neišduoda jokie simptomai, didžiųjų miestų gyventojai galėjo nemokamai pasitikrinti, ar pagrindinė j...
-
Į Kauno dramos teatrą – tikrintis sveikatos8
Minit Pasaulinę aortos dieną medikai kauniečius pakvietė į Kauno dramos teatrą, tačiau šį kartą ne žiūrėti spektaklio, o nemokamai pasitikrinti pilvo aortą. Ultragarso tyrimas užtrunka vos kelias minutes, tačiau gali išgelbėti gyv...
-
COVID-19 statistika: 304 nauji atvejai, vienas žmogus mirė7
Praėjusią parą nustatyti 304 nauji COVID-19 atvejai, fiksuota viena mirtis, rodo šeštadienį paskelbti Valstybės duomenų agentūros duomenys. ...
-
Pasaulinei širdies dienai paminėti Klaipėdos medikai rengia dviračių žygį1
Pasaulinei širdies dienai paminėti sekmadienį Klaipėdos universiteto ligoninės (KUL) medikai rengia dviračių žygį. ...
-
SAM atnaujina išankstinę pacientų registracijos sistemą – bus daugiau funkcijų
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) atnaujina išankstinę pacientų registracijos informacinę sistemą (IPR IS), žada daugiau galimybių pacientams valdyti registraciją pas šeimos gydytojus ir gydytojus specialistus. ...
-
COVID-19 statistika Lietuvoje: 304 nauji atvejai, mirčių nefiksuota4
Praėjusią parą nustatyti 304 nauji COVID-19 atvejai, mirčių nuo šios ligos nefiksuota, rodo penktadienį paskelbti Valstybės duomenų agentūros duomenys. ...
-
Iš demencijos palatų – širdį virpinančios istorijos1
Visame pasaulyje pažymint Tarptautinę Alzheimerio ligos dieną, „RAUDONOS NOSYS Gydytojai klounai“ vakar pasidalijo istorijomis, kaip prisibelsti į senjorų širdis per demencijos rūką. ...
-
Susižaloję paspirtukininkai pas medikus plūsta kasdien: situacija tik blogėja16
Avariją su paspirtuku patyrusi Raminta Naujanytė-Bjelle sako, kad po šio įvykio pamėgtos transporto priemonės atsisakys visiems laikams. Tuo tarpu medikai praneša, kad situacija tik blogėja. Į priėmimo skyrius susižaloję paspirtukininka...
-
Musmirių prisivalgęs vyras: pradėjo putos eiti iš burnos19
Jau kelias paras Vilniaus universitetinės ligoninės reanimacijoje gydomas vyras, kuris savo noru, be jokio apsirikimo, suvalgė raudonųjų musmirių. Vilnietis prisipažįsta, kad jų valgė iš smalsumo, o rinko už pinigus kaimynui, susiruošu...