Kaip neigiamas COVID-19 tyrimo atsakymas virto teigiamu: SAM komentaras

Portalas kauno.diena.lt savaitės pradžioje skelbė publikaciją apie neįprastą situaciją, pasitaikiusią Alberto Šekštelo šeimoje. Anot vilniečio, jo žmona atliko tyrimą dėl koronaviruso ir per porą valandų sulaukė skirtingų rezultatų. Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) atstovai trečiadienį pateikė savo komentarą dėl tokio nesusipratimo.

Dėl painios situacijos šeima skambino ne tik Karštosios koronaviruso linijos telefonu 1808, bet ir į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą (NVSC), tačiau atsakymo į rūpimus klausimus taip ir negavo.

„Šeštadienį mano žmona gavo neigiamą testo rezultatą, apsiskelbėme et urbi et orbi ir džiaugėmės, – pasakojo vyras. – Bet virusas „prisikėlė“. Vakare žmona dėl viso pikto patikrino e. sveikatą ir testas iš neigiamo pavirto į teigiamą. Galvojom, vaidenasi. Bet ne.“

Pirmadienį situacija pradėjus domėtis portalo kauno.diena.lt žurnalistams, klausimai buvo išsiųsti tiek SAM, tiek NVSC atstovams. Trečiadienį SAM Spaudos tarnybos patarėja Neringa Mikėnaitė atsiųstame laiške teigė, kad apie šį painų atvejį nežino: „Nežinodami daugiau detalių to pakomentuoti negalime.“

Dėl kokių priežasčių asmuo galėjo gauti skirtingus tyrimo atsakymus? „Galimi du variantai: pirma, kai gaunami skirtingi atsakymai iš to paties mėginio – galimai pirmas rezultatas buvo įvestas neteisingas, o paskui buvo koreguotas. Tuo atveju tyrimo protokole turėtų būti nurodyta, kad tai yra koreguotas rezultatas, todėl tikėti reikėtų paskutiniu (koreguotu) rezultatu. Kitas variantas, kai skirtingi rezultatai gaunami iš skirtingų mėginių. Taip kartais pasitaiko, kai antro mėginio rezultatas gaunamas anksčiau negu pirmo mėginio, kai mėginiai būna tiriami skirtingose laboratorijose“, – aiškino SAM atstovė.

Ji tikino, kad tokie atvejai, kai asmuo sulaukia skirtingų koronaviruso tyrimo atsakymų, pasitaiko retai. 

Pasiteiravus, ką rekomenduotų asmenims, kurie susidūrė su tokia painia situacija kaip ir ši šeima, specialistė teigė, kad reikia tikėti paskutiniu gautu rezultatu. „Reikia tikėti paskutiniu gautu rezultatu (koreguotu tyrimo protokolu). Jeigu tai nėra to paties rezultato koregavimas, o dviejų mėginių skirtingi rezultatai, gydytojai turi paaiškinti pacientui, kad taip gali būti dėl anksčiau įvardintų priežasčių. Tokiu atveju rekomenduojama paimti naują mėginį ir kartoti tyrimą tam pacientui“, – rašė N. Mikėnaitė. 

Norėjo įsitikinti, ar tikrai gali grįžti į darbą

Pirmadienį portalui A. Šekštelo pasakojo, kad jo žmona dirba sveikatos srityje, tad tyrimą dėl koronaviruso darėsi ne kartą.

„Tyrėsi gal 16 - 17 kartų. Prieš keletą savaičių žmona darėsi testą ir tada buvo nustatyta, kad ji serga COVID-19. Prasirgome visa šeima, – portalui  pasakojo pašnekovas. – Žmona buvo saviizoliacijoje, bet šiandien planavo grįžti į darbą. Norint jai grįžti į darbą, darytis testo neprivaloma, nes nuo simptomų pasireiškimo ji jau prasirgo 10 dienų, simptomų nebejaučia. Tačiau, kadangi jos darbas yra atsakingas, kontaktuojama su žmonėmis, tai ji nusprendė tyrimą pasidaryti, kad būtų 100 proc. tikra, jog nebeserga.“

Praėjusį penktadienį moteriai buvo atliktas tyrimas dėl koronaviruso, o jo rezultatai, anot A. Šekštelo, gerokai sutrikdė.

Vyro paviešintuose kadruose matyti, kad e. sveikatos žinutėje pateikiama skirtinga informacija. Pirmą kartą e. sveikatoje buvo rašoma, kad tyrimo atlikimo data ir laikas yra 2020 m. lapkričio 7 d. 12.27 val., atsakymas – SARS-CoV-2 RNR – nerasta. Informaciją patikrinus šiek tiek vėliau, anot vyro, įrašai jau buvo kitokie – tyrimo atlikimo data ir laikas yra 2020 m. lapkričio 7 d. 14.49 val., atsakymas – SARS-CoV-2 RNR – rasta. Registracijos kodas ir kita svarbi informacija sutampa.

Vyras tikino, kad pirmadienį nei iš NVSC, nei iš kitų institucijų atsakymo į rūpimus klausimus nesulaukė.

„Mūsų tikslas buvo išsiaiškinti, kurie duomenys yra teisingi ir ką daryti toliau. Prašėme 1808 konsultantės duoti laboratorijos kontaktus, tačiau jų neturėjo, tad davė NVSC kontaktus. Jeigu sunku prisiskambinti į Karštąją koronaviruso liniją, tai savaitgalį prisiskambinti į NVSC – dar sunkiau. Be pertraukos skambinome 40 minučių, tuomet NVSC atstovai nukreipė į Nacionalinį maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutą. Galiausiai NVSC pažadėjo su mumis susisiekti, – pasakojo vyras. – Mano žmonai klaidingai nustatė diagnozę, tai ji turi teisę žinoti priežastis ir kokia diagnozė yra teisinga. Dabar mes nei priežasčių žinome, nei galime gauti pirminio šaltinio paaiškinimą, nes, tarkim, jei gydytojas pasako diagnozę, tai pacientas turi teisę sužinoti iš paties gydytojo, kokiais duomenimis ta diagnozė yra pagrįsta.“

Pirmadienį dėl kilusios painios situacijos moteris pasitarė su šeimos gydytoju. Medikas jai patarė tikėti paskutiniu gautu rezultatu, tad vilnietė į darbą neina ir toliau. Kitą tyrimą dėl koronaviruso ji žada darytis ateinantį penktadienį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Dalia

Dalia portretas
Paėmė tepinėlį iš burnos, nosiaryklės, bet žinutės į telefoną ar e. paštą negavau. Tokiu atveju aš galiu būti viruso nešiotoja, nes laiku manę niekas neinformavo. Štai kaip dirba laboratorijos darbuotojai. Viskas priklauso nuo žmogaus supratimo...

Neprinokes

Neprinokes portretas
Man tai patinka karantinas, kol baigsis karantinas, nereiks praustis,skųstis, po kauke nesimato, galiu kai kam ir liežuvį parodyti. Sutaupiau muilo, nereikia rankų plauti, nusiplauna parduotuvėje.

tonis

tonis portretas
kuo daugiau teigiamų testų,tuo daugiau pinigų iš Europos sąjungos dėl koronos,kaip jūs nesuprantat.ir mano sūnui tas pats buvo ir nieko nepaaiškina.Prieš operaciją -neigiamas ,o po operacijos virto teigiamu,nors laikas nurodytas,kada paimtas mėginys buvo operacijos laikas,tai yra tuo metu buvo atliekama operacija
VISI KOMENTARAI 9

Galerijos

Daugiau straipsnių