Ar maudynės eketėje, sveika mityba, vitaminai padeda kovoti su koronavirusu?

  • Teksto dydis:

Kaip ištverti COVID-19 pandemiją, kaip įgyti imunitetą, ar išvis įmanoma jį įgyti? Ar gali padėti vaisiai, daržovės, maudymasis eketėje ir kiti sveikatinimosi būdai? Apie tai TV3 aktualijų laidoje „Karštai su tv3.lt“ diskutuos Lietuvos sveikatos mokslo universiteto profesorius Albertas Skurvydas ir biomedicinos mokslų daktarė Vita Pašukonienė.

„Dabar labai populiarėja maudynės eketėse. Ar sveika maudytis lediniame vandenyje, ar tai padeda ugdyti atsparumą ligoms?“, – klausė laidos vedėjas, tv3.lt portalo vyr. redaktorius Artūras Anužis.

„Kiekvienas grūdinimasis duoda naudos organizmui, padeda ugdyti atsparumą ligoms. Stresas po truputį didinimas organizmui duoda naudos, bet staigus gali padaryt daugiau žalos nei naudos. Kai žmonės lenda masiškai be apšilimo, be pasiruošimo, tai gali ir širdis sustoti nuo tokio didelio streso. Grūdintis tikrai reikia, bet su sveiku protu tai turi būt daroma“, – sako laidos, rodomos pirmadienį 19.30 val.  per TV3, pašnekovė biomedicinos mokslų daktarė V. Pašukonienė.

Jai pritarė ir kitas laidos svečias prof. A. Skurvydas.

„Grūdinimas super gera priemonė stiprinti kūną, imunitetą. Imuninę sistemą geriausiai stiprina laipsniškas grūdinimas, pradedant nuo 15 laipsnių ir ne ilgiau kaip 45-60 sekundžių ir tik po kelių savaičių galima žemint temperatūrą. Šokt į ledinį vandenį nepasiruošus – bus milžiniškas šokas organizmui ir gali baigtis blogai. Po tokio įlindimo į eketę net 24 val. imunitetas būna dvigubai silpnesnis“, – kalba A. Skurvydas.

Šokt į ledinį vandenį nepasiruošus – bus milžiniškas šokas organizmui ir gali baigtis blogai. 

Dar vienas klausimas užduotas laidos svečiams: ar gali padėti kovoti prieš infekciją sveika mityba ir kokia ji turėtų būti?

„Riebalai organizmui apskritai labai reikalingi. Riebalinis sluoksnis yra atsargų šaltinis. Yra visiškai tiesioginis ryšys tarp riebalinio audinio ir imuniteto. Nėra gerai visiškai sunaikinti savo riebalinį sluoksnį, bet nesveika ir nutukti.  Riebalų mes gauname pakankamai ir visokių. Mums trūksta nesočiųjų rūgščių Omega-3, tai jų mums reikia papildomai. Lašiniai niekam nepakenkė, jei jie yra su saiku vartojami. Ypač geras produktas žiemą – raugintos daržovės“, – apie mitybą kalbėjo V. Pašukonienė.

Gera fizinė būklė dar ne viskas, ne mažiau svarbu ir psichologinė savijauta.

„Geriausiai gerina nuotaiką: numeris vienas – fiziniai pratimai 15-20 min. intensyviai, arba valandą pasivaikščiot, antroje vietoje hobiai – rašyt, skaityt, remontuot ir t.t. Labiausiai nuotaiką gadina nieko neveikimas ir tyrinėjimas kiek, kur, kas susirgo ar numirė. Nieko neveikimas – blogiausia, bet kuo užsiimk ir bus žymiai geriau“, – apie tai, kaip gerinti psichologinė savijautą kalbėjo profesorius.

Jam pritarė ir V. Pašukonienė: „Gera nuotaika yra geras stimulas imuninei sistemai“, – teigė ji.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

Daugiau straipsnių