Šaltis stingdo sąnarius, ypač nejudrius

  • Teksto dydis:

Sąnarių skausmais vis dažniau skundžiasi jaunimas. Medikai tvirtina, kad tai yra fizinio aktyvumo stokos padarinys.

Po traumų ir vyresniems

Sąnarių skausmai – viena dažniausių problemų, dėl kurios kreipiamasi į sveikatos specialistus, ypač keičiantis orams.

Nors kiekvieno žmogaus organizmas į oro pokyčius reaguoja skirtingai, temperatūros, slėgio ir drėgmės pasikeitimai dažniausiai neigiamai paveikia sąnarių būklę. Nemalonūs pojūčiai kankina ne tik senjorus. Dėl fizinio aktyvumo stokos sąnarių skausmais vis dažniau skundžiasi ir jaunimas.

Vaistininkė Jovita Juodsnukytė atkreipia dėmesį, kad oro pokyčiai stipriausiai paveikia sąnarius tų, kurie yra patyrę traumų, ir vyresnių žmonių, kuriuos kamuoja lėtiniai sąnarių uždegimai.

Temperatūros, slėgio ir drėgmės pasikeitimas dažniausiai neigiamai paveikia sąnarių būklę.

"Suprastėjus orams ir padidėjus drėgmei, vis dažniau sulaukiame nusiskundimų, susijusių su sąnarių ligomis. Vyresniems žmonėms dažniausiai atsinaujina lėtinių uždegimų, o jautresniems jauniems pacientams – buvusių traumų skausmai", – išskiria J.Juodsnukytė.

Saugotis šalčio

Sušalus kojas, sąnarių pažeidimai pasireiškia ne iš karto, tačiau šaltis tikrai sukelia skausmą ir sąstingį.

"Sušalti kojas ypač pavojinga sergantiems sąnarių ligomis, nes jos paūmėja", – pažymi vaistininkė ir primena, kad šaltomis ir darganotomis dienomis reikia avėti neperšlampamą šiltą avalynę.

Sušalus ir pajutus sąnarių maudimą, jį malšinti rekomenduojama augaliniais šildomaisiais tepalais. Jei jaučiate stiprų skausmą, į pagalbą galima pasitelkti preparatus, kurių sudėtyje yra nesteroidinių vaistų nuo uždegimo.

Sąnariams patinus, sąstingiui ar skausmui nepraeinant, pasak specialistės, būtina kreiptis į gydytoją.

Daugiau judėti

Specialistė J.Juodsnukytė tvirtina, kad sąnarių problemos vis labiau kamuoja ir jaunus žmones. Ypač tuos, kurie daug laiko praleidžia sėdėdami, neužsiima jokia fizine veikla ar turi antsvorio.

"Mažai judant, sąnariai galiausiai pradeda stingti, mažiau išsiskiria kremzlę sutepančio skysčio. Turint antsvorio, kiekvienas papildomas kilogramas didina krūvį sąnariams", – vaistininkė akcentuoja, kad gerai sąnarių būklei palaikyti ypač naudingas sportas – plaukimas.

Norint išvengti sąnarių problemų, pasak J.Juodsnukytės, reikėtų reguliariai sportuoti, per pertraukas darbe dažniau pasivaikščioti ar atlikti mankštą. Naudinga vartoti gliukozamino, chondroitino, kolageno turinčius preparatus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių