Skubi pagalba po darbo valandų: tai turi žinoti kiekvienas Pereiti į pagrindinį turinį

Skubi pagalba po darbo valandų: tai turi žinoti kiekvienas

2025-05-02 12:27
LNK inf.

Ar žinote, kur kreiptis nemokamos pagalbos susirgus per šventes arba ką daryti susirgus naktį?

Skubi pagalba po darbo valandų: tai turi žinoti kiekvienas
Skubi pagalba po darbo valandų: tai turi žinoti kiekvienas / D. Labučio / ELTOS nuotr.

Plačiau šia tema pakomentavo ligonių kasos Paslaugų kompensavimo sk. vyr. Specialistė Diana Prochorova. 

– Kur kreiptis, jei sveikata sutrinka vėlai vakare, naktį, savaitgalį ar per šventes, kai poliklinika, kurioje žmogus yra registruotas, nedirba?

– Pacientai turėtų kreiptis į skubios ambulatorinės pagalbos kabinetus. Šiuo metu tokie kabinetai veikia Vilniuje ir Šiauliuose. Vilniečiai turėtų kreiptis į Vilniaus miesto klinikinės ligoninės patalpose įkurtą skubiosios medicinos pagalbos kabinetą. Šiauliuose toks kabinetas veikia Dainų pirminės sveikatos priežiūros centre.

A. Ufarto / BNS nuotr.

– Kokie simptomai yra ūmios būklės?

– Pavyzdžiui, jeigu pakyla temperatūra – suaugusiems ji turėtų siekti 38 laipsnius ar daugiau ir nekristi nuo įprastai vartojamų vaistų bei laikytis ilgiau nei tris paras. Vaikams – apie dvi paras, o jei karščiuoja kūdikis, būtina nedelsiant vykti į ligoninės skubiosios pagalbos skyrių.

– Ar prieš vykstant reikia paskambinti?

– Ne, skambinti nereikia. Pacientai registruotis neturi. Svarbu žinoti, kad pagalba dėl ūmių būklių teikiama nemokamai per 24 val. Nepriklausomai nuo to, ar pacientas yra draustas, ar ne, – jei jo būklė atitinka ūmių būklių sąrašą, pagalba bus suteikta.

– O jeigu paaiškėja, kad būklė nėra ūmi?

– Tokiu atveju gydytojas gali pasiūlyti susimokėti už paslaugas arba rekomenduoti kreiptis į šeimos gydytoją jo darbo metu.

– Kada galima kviesti greitąją pagalbą?

– Greitąją pagalbą reikėtų kviesti, kai žmogus jaučia stiprų skausmą – 8–9 balų, netenka sąmonės, prasideda traukuliai ar yra kitų ūmių būklių, kai pats nebegali nuvykti į gydymo įstaigą. Tokiu atveju būtina kviesti pagalbą.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

– Ar galima tiesiog pasikonsultuoti telefonu?

– Taip, pasikonsultuoti galima paskambinus numeriu 113. Gydytojas telefonu patars, kaip elgtis, kokius vaistus vartoti. Esant poreikiui, gali sujungti ir su greitąja pagalba.

– Kuo skiriasi numeriai 112 ir 113?

– Skambinant 112, atsiliepia bendra dispečerinė. Ji apklausia pagal specialų klausimyną ir nustato, kokios pagalbos reikia bei kokią brigadą siųsti. 

– Ar šventiniu savaitgaliu padaugėja ūmių būklių?

– Taip, jų padaugėja. Tačiau svarbu pabrėžti, jog žmonės turėtų kreiptis tik dėl ūmių būklių. Jei reikia pratęsti nedarbingumą ar išsirašyti vaistus dėl lėtinių ligų – tai nėra skubios pagalbos atvejis ir už tokią paslaugą nemokama pagalba nėra teikiama.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų