V.Adamkus: mokytojo profesijai reikia sugrąžinti prestižą

Prezidentas Valdas Adamkus, penktadienį dalyvaudamas apskritojo stalo diskusijoje apie pedagogų rengimo problemas, atsakingas institucijas paragino iš esmės imtis mokytojų rengimo sistemos pertvarkos ir sugrąžinti prestižą mokytojo profesijai.

„Minėdami švietimo pertvarkos dvidešimtmetį, ypač dažnai girdime klausimus, ar per šiuos metus švietimo sistemoje pavyko pasiekti tuos tikslus, kuriuos išsikėlėme Atgimimo metais?", - klausė V.Adamkus, pažymėdamas, kad į šiuos klausimus dažniausiai girdime neigiamus atsakymus.

Šalies vadovo nuomone, visos kalbos apie švietimo sistemos tobulinimą liks tik kalbomis, jei ir toliau pertvarkas planuojantys ir jas vykdantys asmenys skirs tiek mažai dėmesio pagrindiniam švietimo objektui - vaikams ir jaunimui.

„Mokyklą baigęs jaunimas turi būti kūrybingas ir smalsus, jautrus šalia esančiam žmogui ir neabejingas visuomenės, kurioje gyvena, ateičiai. Todėl labai svarbu, kokie yra ir kokie bus mokytojai, kuriems patikėsime mūsų vaikų ir visuomenės ateitį", - sakė Lietuvos vadovas.

V.Adamkus atkreipė dėmesį, jog pastaraisiais metais dažnai pasigirsta skundų dėl suprastėjusio pedagogų autoritetas ir šios profesijos prestižo.

„Mokytojai skundžiasi dideliu krūviu bei alinančiu darbu, mažu darbo užmokesčiu, psichologiniu ir net fiziniu nesaugumu. Todėl jau šiandien privalome spręsti susikaupusias problemas ir nelaukti, kol Lietuvoje nebebus kam dirbti mokykloje",- sakė prezidentas.

„Prieš kelerius metus pertvarkant mokytojų rengimą daug vilčių teikė Pedagogų rengimo koncepcija ir joje įtvirtintos nuostatos. Tačiau numatytos pedagogų rengimo pertvarkos kryptys taip ir nebuvo įgyvendintos. Todėl raginčiau susimąstyti ir atsakyti į klausimą: ar neatėjo laikas pedagogų rengimą paskelbti nacionalinės svarbos dalyku ir tai įtvirtinti reikiamais politiniais sprendimais?", - klausė V.Adamkus.

Prezidentas pažymėjo, kad Švietimo ir mokslo ministerija, kaip mokytojų rengimo užsakovė, privalo suformuoti aiškią mokytojų rengimo politiką, kuri taptų privaloma visoms pedagogus rengiančioms mokykloms.

„Lietuvos mokykloms privalome sugrąžinti prestižą. Mokytojo profesija turi tapti patraukli ir konkurencinga darbo rinkoje, o ją rinktis turėtų tik gabiausi abiturientai. Kūrybingumas ir nuolatinis tobulėjimas turi būti mokytojo darbo kasdienybė. Todėl būtina rasti būdų, kurie motyvuotų jaunus žmones rinktis šį sunkų kelią ir nelengvą pašaukimą",- teigė šalies vadovas.

Apskritojo stalo diskusijoje dalyvavo mokytojai, mokinių tėvai, pedagogų rengėjai, valstybės valdymo ekspertai, Švietimo ir mokslo ministerijos vadovai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių