Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilio apžvalga: 7 serijos BMW

2010-11-04 17:23
Automobilio apžvalga: 7 serijos BMW
Automobilio apžvalga: 7 serijos BMW

Jei kažkas neveiks

Pirmą kartą 7 serijos BMW su E38 kėbulu visuomenei buvo pristatytas 1994 m. Nepaisant prabėgusių metų, automobilis vis dar laikomas prestižiniu. Be to, jis labai patogus ir turi variklį, kurio pavydi kiti automobilių gamintojai. Modelis su minėtu kėbulu buvo gaminamas iki 2001 m., tad antrinėje rinkoje jų pasirinkimas didelis, tad paieškojus galima rasti net labai geros būklės modelį.

Kainos svyruoja nuo kelių iki keliasdešimties tūkstančių litų. Dažnas mūsų krašte parduodamas automobilis turi ir dujinę įrangą, kuri leidžia smarkiai sumažinti kuro išlaidas. O išlaidų toks automobilis pareikalaus. Kita vertus, yra puiki proga palyginti savo norus ir galimybes. Jeigu planuojate pirkti BMW 7, bet negalėsite jo remontui skirti kelių tūkstančių litų, reiktų pasiieškoti paprastesnio varianto.

Standartiškai 7 klasės modeliai turi labai gausią ir turtingą sąrangą, tad prieš perkant naudotą automobilį būtina kruopščiai patikrinti, kaip veikia visi automobilio privalumai. Jeigu pastebėsite, kad kažkas neveikia, reikalaukite pardavėjo mažinti kainą. Dažnokai pasitaiko, kad neveikia šoninių veidrodėlių suskliaudimo mechanizmas. Praktinės naudos iš tokio privalumo gal ir nėra labai daug, tačiau perkant prestižinį automobilį norisi, kad veiktų viskas. Jeigu gedimas bus pastebėtas per vėlai, jo remontą teks apmokėti patiems.

Žymiai daugiau laiko ir investicijų pareikalaus klimato sistemos bloko ar bet kurio kondicionieriaus elemento remontas. Meistrai rekomenduoja ypač atidžiai tikrinti praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio viduryje pagamintus automobilius. Visgi, reikia pripažinti, kad šios problemos, nors ir pasitaiko, nėra per daug dažnos. Automobilių su E38 kėbulu elektronika veikia patikimai.

Varikliai

Daugiausia antrinėje rinkoje automobilių su benzininiais varikliais, tačiau dyzelinių irgi pasitaiko. Paprasčiausi modeliai su indeksu „725d" turėjo 6 cilindrų 2,5 l 143 AG variklį.

Dideliam automobiliui to per maža, tad tokio modelio rekomenduotina nepirkti. Vertėtų paieškoti BMW 730d arba BMW 740d. 2,9 l 730d variklis turi 193 AG, BMW 740d gali pasigirti 3,9l 245 AG agregatu. Tai jau rimčiau. Be to, dyzelinis variklis veikia tyliai ir tvarkingai. Žinoma, tokiam varikliui tiks tik kokybiškas kuras, tad apie pogrindines degalines verčiau nė negalvoti.

Taip pat būtų galima pagalvoti apie specialų tepalo šildytuvą, palengvinantį variklio užvedimą žiemą. Beje, reiktų bijoti ne to, kad dyzelinis variklis žiemą neužsives. BMW automobilių savininkai su tokia problema susiduria labai retai. Gerokai blogiau bus sugedus turbinai, aukšto spaudimo kuro siurbliui arba deformavusis cilindrų bloko galvutei. Turbinos keitimas (arba remontas) kainuos nemažai, tačiau bloko galvutės remontas gali atsieiti tiek, kiek naudotas mažesnis automobiliukas.

Iš benzininių variklių dažniausia sutinkami 8 cilindrų agregatai, bet pasitaiko ir 6 cilindrų 2,8 l 193 AG varikliukas. Buvo laikas, kai modelis 728i buvo visai neblogas pasirinkimas, nes 6 cilindrų varikliukas patikimas, tačiau reiktų nepamiršti, kad tarnauja jis trumpiau už galingesnius V8 variantus. Taip pat, pirmųjų gamybos metų 2,8 l variklius dažniau tenka remontuoti. Dar rečiau, bet galima rasti 7 serijos modelį su 3 l varikliu.

V8 varikliai yra dviejų tūrių: 3,5 l 238 AG ir 4,4l 286 AG. Būtent į šiuos variklius ir reiktų orientuotis. Jie ne tik veikia patikimai ir ilgai, bet ir užtikrina automobiliui puikią dinamiką. Chroniškų problemų V8 varikliai neturi, nebent kartais pradeda leisti tepalus vožtuvo dangtelis. Pasak meistrų, į retą lašėjimą dėmesio galima nekreipti, o jeigu teks keisti tarpinę, tai kainuos palyginti nedaug.

Tiems, kurie nori pasirodyti, yra sukurtas 7 serijos BMW su V12 varikliu. Jie yra dviejų tūrių - 5 l arba 5,4 l. Varikliai labai patikimi. Kalbama, kad automobilį prižiūrint jie gali tarnauti iki milijono kilometrų. Visgi reiktų žinoti, kad BMW 750i eksploatacija kainuos gerokai brangiau negu modelių su silpnesniais varikliais. Taip yra dėl brangesnio techninio aptarnavimo ir gerokai brangesnių atsarginių dalių. Pastebėta, kad modeliuose su galingiausiais varikliais greičiau dėvisi važiuoklės dalys. Avarijos atveju tokį automobilį pigiau parduoti negu remontuoti, tad verčiau pirkite modelį su V8 varikliu.

Patikimi BMW varikliai turi du pagrindinius „priešus": prastą benziną, dėl kurio viskas dėvisi daug greičiau, ir perkaitimą. Tiesa, kalbama, kad kai kuriems varikliams perkaitimas praeina be pasekmių, bet taip atsitinka retai. Jeigu variklis perkaito, ruoškitės nemažoms išlaidoms. Gali tekti remontuoti cilindrų bloko galvutę, tad norėdami to išvengti periodiškai valykite radiatorių ir stebėkite aušinimo skysčio lygį. Būtinai kartkartėmis apžiūrėkite ir vamzdelius bei sujungimus, nes jie irgi gali pradėti leisti skysčius.

PD, važiuoklė ir kita

Paprastai 7 serijos automobiliai turi automatinę pavarų dėžę, kartais - su galimybe pačiam perjungti pavaras. PD veikia patikimai, bet perkant nenaują automobilį reiktų nepamiršti, kad transmisija gali reikalauti remonto. Kokia tikrojo PD būklė ir kiek kainuos remontas pasakyti galima tik ją nuėmus ir atidarius. Be to, jei servise pasakys, kad vieną arba kitą detalę reiktų keisti, tuojau pat ją pakeiskite. Ypač tai taikytina tarpinėms. Tada išlaidos bus mažiausios.

Labai norint, galima rasti BMW 7 ir su MPD, tačiau gerai pagalvokite, ar jums jos reikia? Juk šis modelis sukurtas patogiam važiavimui, tad mechaninį pavarų perjungimą verčiau palikti kitiems automobiliams.

Inžinieriai pasistengė ir 7 serijos BMW su E38 kėbulu gavo patikimą važiuoklę. Deja, norint viską galima sulaužyti. Ypač, jei spausi iš automobilio viską ir nestabdysi prastesniame kelyje ar prieš „gulinčius policininkus". Tokiu atveju kas 60 000-80 000 km gali tekti keisti priekines rutulines atramas. Jeigu pirkdami automobilį pamatysite, kad jos susidėvėjusios, bandykite numušti kainą, nors šiaip nei atramos, nei svirtys ar atraminės gumos nėra brangios. Galima rasti ir naujų, neoriginalių, bet puikiai tinkančių detalių. Įvertinus tai, kad kalbame apie prestižinį automobilį, važiuoklės tvarkymas nebus labai brangus.

Dėl pirkimo reiktų suabejoti, jeigu susidėvėjusios vadinamosios H formos svirtys. Reikalas tas, kad jos lyg ir amžinos, tad, jei savininkas sugebėjo jas „sunešioti", įdomu, kas su automobiliu buvo veikiama? Taip pat atkreipkite dėmesį į amortizatorius. Jeigu jie paprasti, keitimas brangiai nekainuos. Gerokai daugiau teks pakratyti piniginę, jei automobilis turės originalius reguliuojamus amortizatorius.

Dar viena detalė - 7 serijos modelio vairo sistema turi vairo varikliuką. Jeigu automobilis bus nuriedėjęs 200 000 km, ji gali būti susidėvėjusi. Bandymai jį remontuoti dažniausia baigiasi nesėkme ir tenka pirkti nepigiai kainuojančią naują detalę.

Apibendrinant galima pasakyti, kad 7 serijos BMW su E38 kėbulu eksploatacija kainuoja nepigiai. Ir tik tokiu atveju, jei niekas negenda, nes apie remontą ir galvoti nesinori. Modeliai su V8 arba V12 varikliais 100 km kelio suryja iki 20 l benzino. Tai - rimtas trūkumas, tačiau automobilis turi ir daugybę privalumų. Jis yra prestižinis, pinga lėtai, patogus, turi patikimus ir ilgai tarnaujančius variklius. Jeigu norite ir galite sau tokį leisti, tada pirmyn.

BMW 7-serijos (E38) 728i L techninės charakteristikos:

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Sedanas

Durų skaičius

4

Vietų skaičius

5

Ilgis

5124 mm

Plotis

1862 mm

Aukštis

1435 mm

Ratų bazė

3070

Bagažinės talpa

500 l

VARIKLIS

Variklio tūris

2793 cm3

Kuro paskirstymo mechanizmas

dohc

Maitinimo sistema

Išskirstytas įpurškimas

Galia

193/5300 AG

Sukimo momentas

280/3950 Nm

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Užpakaliniai

Pavarų skaičius, APD

5

PAKABA

Priekinės pakabos tipas

Skersinė svirtis

Užpakalinės pakabos tipas

Nuožulni svirtis

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara

Apsisukimo spindulys

9,9 m

STABDŽIŲ SISTEMOS TIPAS

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

85 l

100 km/val. pasiekia

9,6 s.

Maksimalus greitis

225 km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje

8,3 l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

16 l/100 km

Prošvaisa

120 mm

Automobilio masė

1800 kg

Leidžiama automobilio masė

2250 kg

Padangos

215/65 R16

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų