Pereiti į pagrindinį turinį

„Celeritas“: naujasis „Ferrari“, vadinamas „greičiu“?

„Celeritas“: naujasis „Ferrari“, vadinamas „greičiu“?
„Celeritas“: naujasis „Ferrari“, vadinamas „greičiu“? / Aldo Schurmann nuotr.

„Celeritas“. Ne. Tai – ne pilna burna spagečius maumojančio italo pastangos ištarti žodį „celiulitas“. Šiu(r)kštu! Tačiau itališkų pastangų šiame lotynų kalbos žodyje, kuris, be kita ko, reiškia „greitumas“ (arba tiesiog „greitis“), nepagailėta. Galbūt nutiks ir taip, jog netolimoje ateityje šis žodis taps ir kūnu. O kol kas – „Celeritas“… „Ferrari Celeritas“.

Panašu, jog Turine įsikūrusi dizaino studija „Istituto d’Arte Applicata e Design“ (IAAD) legendinio „Ferrari“ konceptų monopoliją sutelkusi į savo rankas. Tačiau galbūt ji šito ir verta. Pretenzijas į „Ferrari“ koncepcijų monopolininkes IAAD dar sykį pateikė nauju kūriniu – „Ferrari Celeritas“.

Įspūdingai ir kiek netikėtai atrodančio dizaino autorius – IAAD studijuojantis Aldo Šurmanas (Aldo Schurmann). Dvivietis, nepaprastai greitas, itališkų tėtušio Enzo superautomobilių dvasią visiškai įkūnijantis dizaino šedevras, sukurtas „niekam kitam, išskyrus nežmonišką greitį“.

Britų „Top Gear“ pusiau juokais, pusiau rimtai teigia, jog dizaino autorius įkvėpimo sėmėsi iš dviejų gyvūnų, kuriems neabejinga ir leidinio redakcija – žirgo ir ryklio. Du ryškūs galiniai aptakai (angl. – „spoilers“) generuoja prispaudžiamąją jėgą ir optimizuoja stabdžių sistemos galimybes. O žemo profilio kėbulas, kokpitas ir akseleratorių iki dugno spustelėti viliojanti automobilio aura… Visa tai – tiesiai iš vadovėlių apie „F1“ bolidus ir jų konstravimą.

Kadangi tai – tik dizaino koncepcija, desertui pateikti techninių charakteristikų kol kas nėra galimybių. Kita vertus, ar reikalingi kokie nors desertai, kai pagrindinis patiekalas – štai toks?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų