Kelių duobes fiksuoja „protingas“ lazerinis skeneris

Vokietijoje kelių kokybei skiriama itin daug dėmesio. Remiantis prognozėmis, 2016-aisiais keliams prižiūrėti bus skirta rekordinė suma – 3,5 milijardo eurų.

Tam, kad kelių priežiūra taptų pigesnė, Fraunhoferio instituto specialistai pasiūlė naudoti naują technologiją, suteikiančią galimybę greitai įvertinti kelio būklę.

Tyrėjai sukūrė sistemą, kuri naudoja lazerinį skenavimo įrenginį, sumontuotą galinėje automobilio dalyje. Jis gali nustatyti kelio defektus automobiliui važiuojant 100 km/val. greičiu.

Skenerio dydis – kaip ne itin didelės batų dėžutės. Jis tvirtinamas maždaug trijų metrų aukštyje. Įrenginyje sumontuotas besisukantis veidrodis, kuris nukreipia lazerio spindulį pagal eismo kryptį.

Spindulys paskleidžiamas 70 laipsnių kampu – tokiu būdu nuskenuojama išsyk keturi metrai kelio ploto. Nuo asfalto atsispindėjęs signalas fiksuojamas specialiu detektoriumi. Prietaiso tikslumas – 0,15-0,3 mm. GPS padeda nustatyti, kurioje kelio vietoje yra defektas.

Dar vienas sistemos privalumas – ji gali dirbti tiek dieną, tiek naktį. Skeneris, pavadintas „Pavement Profile Scanner“, jau išbandytas. Nuo praėjusių metų vasaros jis įvertino 15 tūkst. kilometrų Vokietijos kelių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nietis

nietis portretas
Tai geras daiktas. Mūsų kelininkai jei turėtų tokį prietaisą, galėtų nustatyti ar Kaune duobėtos gatvės. Būtų puiku. Gal prie šio prietaiso dar būtų galima kokį priedą pritaisyti, kad nustačius kelio defektą (juk bent teoriškai taip gali būti) ir savo lazeriu iš karto pašalintu? Ir dar 100 km/h greičiu ! Super

mū portretas
mūsų keliais toks prietaisas ir savaitės neatlaikytų. ne mechaniškai, ne - tiesiog protas nučiuožtų, nes jis keliams, o ne arimams skirtas...

a

a portretas
kaune jis perkaistu
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių