Lietuvoje pagal statistiką daugiausia eismo įvykių vairuotojai padaro per pirmuosius dvejus metus. Lietuvoje vairuotojo pažymėjimas išduodamas 18 metų sulaukusiems asmenims, taigi galima daryti išvadą, kad pavojingiausi prie vairo 18-19 metų jaunuoliai. Kokia padėtis didžiausiose pasaulio valstybėse?
„Associated Press" paskelbė amerikiečių draudimo bendrovės „State Farm Mutual Automobile Insurance Co" tyrimo rezultatus. Bendrovės specialistai ištyrė 2000-2005 m. eismo įvykius JAV ir nustatė, kad daugiau negu pusė jų įvyko dėl vairuotojų paauglių kaltės.
Per šį laikotarpį eismo įvykiuose nukentėjo daugiau kaip 2,5 mln. vaikų nuo 8 iki 17 metų amžiaus, 9 807 iš jų žuvo. Dauguma avarijų įvyko per išeigines. Bene pagrindinės priežastys: pasirinktas nesaugus greitis, neprisegti saugos diržai, vairavimas apsvaigus nuo alkoholio.
Amerikiečių tyrinėtojai tikina, kad eismo įvykio tikimybė dvigubai didesnė, jeigu prie vairo sėdi 16-19 m. paauglys, negu tuomet, kai vairuoja 25 metų žmogus. Pamatę tokią statistiką, amerikiečiai gavo progos susimąstyti, kad vertėtų padidinti vairuotojų amžiaus cenzą bent jau iki 16 metų. Šiuo metu pagal galiojančius įstatymus 9 JAV valstijose vairuoti galima sulaukus 14 metų, maždaug 30 valstijų - sulaukus 15, kitose - nuo 16.
Kaimyninėje Rusijoje pastaruoju metu KET tik griežtinamos, tačiau problemų užtenka. Kelių eismo inspekcija avarijas sukėlusių asmenų amžiaus statistikos taip pat neveda, tad galima manyti, kad Rusijoje tai nėra tokia problema kaip JAV. Kita vertus, Rusijoje, kaip ir Lietuvoje, vairuotojo pažymėjimą galima gauti tik sukakus 18 metų, tad paauglių daromų avarijų skaičius tikrai mažesnis negu JAV. Nepilnamečių, neturinčių teisės vairuoti transporto priemonę, daromos avarijos sudaro apie 1-2 proc. bendro eismo įvykių skaičiaus.
Draudimo statistika rodo, kad daugiausia nuostolių pridaro būtent nepatyrę vairuotojai. Asmenims, nesukakusiems 22 metų, taikomas aukštesnis koeficientas draudžiantis privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Daugelis draudimo bendrovių aukštesnį koeficientą besidraudžiantiems KASKO draudimu taiko iki 25 m. Kita vertus, šis sprendimas turi rimtą pagrindą. Jauni vairuotojai dažniausiai vairuoja agresyviai. Stingant patirties, viskas dažnai baigiasi eismo įvykiais. Apie 15-mečius prie vairo verčiau nekalbėti. Akivaizdu, kad Rusijoje eismo įvykių tik padaugėtų, jeigu vairuotojo pažymėjimai būtų išduodami jaunesniems vairuotojams.
Naujausi komentarai