- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis žada, kad vienos intensyviausių šalies magistralių „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos planuojama pradėti tiesti kitąmet ir baigti rekonstruoti iki 2024 metų pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planas ir numatomų darbų etapai pristatyti penktadienį Marijampolėje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais, verslo bendruomene ir visuomene.
„Via Baltica“ yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, tai – vienas intensyviausių tranzito ruožų šalyje, kuriame gausu ir skaudžių eismo įvykių. Tolesnė šio kelio dalies nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija jau netrukus pasistūmės į priekį, turime suplanuotą finansavimą, aiškų darbų planą ir numatytus darbų etapus. Dėsime visas pastangas, kad kuo greičiau galėtume naudotis tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus atitinkančiu keliu“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.
„Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos (nuo 56,83 iki 97,06 km) rekonstravimo darbai bus pradėti 2022 m. – jau atliktas strateginio poveikio aplinkai vertinimas, taip pat patvirtintas šio ruožo rekonstravimo specialusis planas, pagal kurį kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų. Šiuo metu vykdomos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.
Šis ruožas, kurio bendras ilgis 40,23 km, bus rekonstruojamas pagal automagistralėms keliamus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 km/h greičiu.
Atlikus rekonstrukciją, šiame ruože bus įrengtos saugios dviejų lygių ir žiedinės (jungiamuosiuose keliuose) sankryžos, lygiagretūs su pagrindiniu keliu jungiamieji keliai, nauja sunkiojo transporto stovėjimo aikštelė. Taip pat numatoma paplatinti esamus arba įrengti naujus tiltus per upes, pastatyti triukšmo slopinimo užtvarą.
Pasak ministro, anksčiau šį kelio ruožą buvo numatyta sutvarkyti iki 2026 m., tačiau peržiūrėjus planus darbai spartinami ir ankstinami – šio 40 km ruožo darbų pabaiga numatyta iki 2024 m. galo. Užbaigus ir šį etapą, viena intensyviausių magistralių šalyje bus galima saugiai 130 km/val. greičiu važiuoti nuo Kauno per Marijampolę iki pat Lenkijos sienos. Pirmasis ruožas nuo Kauno iki Marijampolės miesto rekonstruotas 2018 m. pabaigoje.
Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje – 268 km, jį sudaro penki magistraliniai keliai: A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (dalis), A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai, A17 Panevėžio aplinkkelis ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Iki 2030 m. visas „Via Baltica“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas, kad atitiktų pagrindiniam TEN-T kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vartotojų atstovas: „Perlo Energijos“ pasitraukimas nėra pats blogiausias variantas vartotojams3
Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, Vartotojų aljanso vicepirmininkas Rytis Jokubauskas sako, jog vartotojams žala būtų didesnė, jei įmonė teik...
-
Kada Taivano pažadai duos vaisių Lietuvai?7
Po Nancy Pelosi vizito Lietuvos delegacija lankėsi Taivane, kur susitiko su taivaniečiais ir aptarė klausimus susisiekimo srityje. Tačiau vėliau – griežtas atsakas iš Kinijos ir nutraukti ryšiai su Lietuva susisiekimo srityje. Ką tai...
-
D. Kreivys: Vyriausybė skirs dalines kompensacijas „Perlo Energijos“ klientams1
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad Vyriausybė skirs dalines kompensacijas nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ klientams, pastarajai pranešus apie veiklos stabdymą. Ministras taip pat pabrėžė neigiamai vertin...
-
Gamintojai pašiurpę nuo elektros kainų: kaip parduoti dvigubai brangesnę produkciją?35
Elektros kainų rekordas verslui kelia siaubą ir jie atvirai sako, kad jei tokios kainos laikytųsi ir ateityje, jie būtų priversti kainas didinti dvigubai. Verslininkas, Pramonininkų konfederacijos prezidentas Vidmantas Janulevičius teigė, kad sąskaito...
-
R. Pocius: „Perlo Energijos“ veiklos stabdymas susijęs su nenoru ieškoti alternatyvų1
Antros pagal klientų skaičių nepriklausomos elektros tiekėjos „Perlo Energijos“ sprendimas stabdyti veiklą nėra susijęs su jos finansiniais rezultatais – tai susiję su bendrovės nenoru ieškoti alternatyvų, sako Valstybinės e...
-
Ūkiai raginami saugotis afrikinio kiaulių maro2
Padažnėjus afrikinio kiaulių maro atvejams, Žemės ūkio ministerija ragina dar to nepadariusius įdiegti ūkiuose biologinio saugumo priemones. Tam ministerija siūlo ir finansinę pagalbą – nuo rugsėjo 26 d. iki spalio 31 d. organizuojamas papild...
-
Ekspertas: iš pat pradžių buvo aišku, kad „Perlas Energija“ nutrauks veiklą4
Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlui Energijai“ pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, energetikos ekspertas Vidmantas Jankauskas tuo nesistebi ir sako, kad tokį įmonės sprendimą rizikų neįvertinusiai įmonei ...
-
Energetikos viceministrė: visuomeninė elektros kaina nuo kitų metų augs23
Energetikos viceministrė Inga Žilienė sako, kad rinkose augant gamtinių dujų ir elektros kainoms, nuo kitų metų sausio didės ir visuomeninė elektros kaina. Ji aktuali maždaug 400 tūkst. vartotojų – jiems visuomeninis tiekėjas „Ignitis&...
-
„Sodra“: gyventojų pajamos antrąjį ketvirtį augo lėčiau nei kainos1
Darbo pajamos antrąjį šių metų ketvirtį ir toliau augo, tačiau jos augo mažiau nei metinė infliacija, teigia „Sodra“. ...
-
Muitinė dėl sankcijų nuo pavasario nepraleido daugiau nei 3 tūkst. krovinių
Lietuvos muitininkai nuo kovo mėnesio dėl įvairių pažeidimų neleido atlikti daugiau nei 3 tūkst. importo, eksporto ir tranzito procedūrų, į šalį neįleista 1,2 tūkst. transporto priemonių su rusiškomis ir baltarusiškomis prek...