- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministras Marius Skuodis žada, kad vienos intensyviausių šalies magistralių „Via Baltica“ ruožą nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos planuojama pradėti tiesti kitąmet ir baigti rekonstruoti iki 2024 metų pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planas ir numatomų darbų etapai pristatyti penktadienį Marijampolėje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais, verslo bendruomene ir visuomene.
„Via Baltica“ yra strategiškai svarbi Lietuvos ir tarptautiniam susisiekimui, tai – vienas intensyviausių tranzito ruožų šalyje, kuriame gausu ir skaudžių eismo įvykių. Tolesnė šio kelio dalies nuo Marijampolės iki Lenkijos sienos rekonstrukcija jau netrukus pasistūmės į priekį, turime suplanuotą finansavimą, aiškų darbų planą ir numatytus darbų etapus. Dėsime visas pastangas, kad kuo greičiau galėtume naudotis tarptautinius infrastruktūros saugos ir eismo organizavimo standartus atitinkančiu keliu“, – sakė susisiekimo ministras M. Skuodis.
„Via Baltica“ ruožo nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos sienos (nuo 56,83 iki 97,06 km) rekonstravimo darbai bus pradėti 2022 m. – jau atliktas strateginio poveikio aplinkai vertinimas, taip pat patvirtintas šio ruožo rekonstravimo specialusis planas, pagal kurį kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų. Šiuo metu vykdomos žemės paėmimo procedūros ir projektavimo darbai.
Šis ruožas, kurio bendras ilgis 40,23 km, bus rekonstruojamas pagal automagistralėms keliamus reikalavimus, juo bus galima važiuoti 130 km/h greičiu.
Atlikus rekonstrukciją, šiame ruože bus įrengtos saugios dviejų lygių ir žiedinės (jungiamuosiuose keliuose) sankryžos, lygiagretūs su pagrindiniu keliu jungiamieji keliai, nauja sunkiojo transporto stovėjimo aikštelė. Taip pat numatoma paplatinti esamus arba įrengti naujus tiltus per upes, pastatyti triukšmo slopinimo užtvarą.
Pasak ministro, anksčiau šį kelio ruožą buvo numatyta sutvarkyti iki 2026 m., tačiau peržiūrėjus planus darbai spartinami ir ankstinami – šio 40 km ruožo darbų pabaiga numatyta iki 2024 m. galo. Užbaigus ir šį etapą, viena intensyviausių magistralių šalyje bus galima saugiai 130 km/val. greičiu važiuoti nuo Kauno per Marijampolę iki pat Lenkijos sienos. Pirmasis ruožas nuo Kauno iki Marijampolės miesto rekonstruotas 2018 m. pabaigoje.
Bendras „Via Baltica“ ilgis Lietuvoje – 268 km, jį sudaro penki magistraliniai keliai: A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (dalis), A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai, A17 Panevėžio aplinkkelis ir A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga. Iki 2030 m. visas „Via Baltica“ kelias, einantis per Lietuvos teritoriją, bus rekonstruotas, kad atitiktų pagrindiniam TEN-T kelių tinklui keliamus eismo organizavimo ir saugos reikalavimus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Suskaičiavo: pigesnių Velykų Lenkijoje ieškantiems lietuviams teks nusivilti3
Atvykus į Lietuvos ir Lenkijos pasienyje esančius Suvalkus, miestelio turguje girdisi lietuviški balsai. Užsukus į vietinę maisto prekių parduotuvę, balsai dar garsesni. Lietuviai į Lenkiją vis dar traukia įsigyti pigesnių prekių. Patikrinus...
-
Po rinkos dalyvių pastabų Medijų rėmimo fondas pratęsia paraiškų pateikimo terminą
Po rinkos dalyvių pastabų Medijų rėmimo fondo taryba pratęsė paraiškų pateikimo terminą finansinei paramai gauti, penktadienį pranešė fondas. ...
-
LB planuoja rengti pirkinių sumos apvalinimo informavimo kampaniją2
Seimui ketvirtadienį galutinai nustačius, kad nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma ir taip pamažu atsisakoma vieno ir dviejų centų monetų, Lietuvos bankas (LB) planuoja rengti informavimo kamp...
-
Gyventojai nerimauja dėl pirkinių sumų apvalinimo: ar nebandys prekybininkai pasipelnyti?11
Vieno ir dviejų centų monetų Lietuva atsisako nuo kitų metų. Tokį sprendimą ketvirtadienį galutinai priėmė Seimas. Nors politikai aiškina, kad kainų tai nepaveiks, o Lietuva kasmet sutaupys po pusę milijono, kuriuos išleidžia monet...
-
Lietuvos bankas: per pandemiją gyventojai sutaupė 6,2 mlrd. eurų6
Lietuvos gyventojai per dvejus metus trukusią koronaviruso pandemiją sutaupė 6,2 mlrd. eurų – tiek pinigų jie neišleido net ir sparčiai augant infliacijai bei mažėjant perkamajai galiai, penktadienį pranešė Lietuvos bankas (...
-
Dirbančius savarankiškai vejasi pandemijos skolos „Sodrai“: įstaigoje – skambučių apgultis3
Išsiuntus 115 tūkst. pranešimų, susijusių su privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokomis per karantino laikotarpį, „Sodra“ šiomis dienomis sulaukia skambučių apgulties, sako „Sodros“ atstovė. ...
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu13
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse1
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais6
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms2
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...