- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
26 prekės ženklų atstovai iš 11 šalių trečiadienį susirinko Vilniuje įvertinti verslo plėtros galimybių Lietuvoje ir ieškoti potencialių partnerių.
Bendrovės iš JAV, Kanados, Rusijos, Ispanijos ir kitų valstybių atvyko į didžiausią regione franšizavimui skirtą parodą „Franchise Hub Expo 2014“. Tarp renginio dalyvių – tokie garsūs tinklai kaip „Subway“, „Steak‘n‘Shake“, „Esquires Coffee“, „Dairy Queen“. Pastarasis priklauso garsiam investuotojui, milijardieriui Warrenui Buffettui.
Franšizė – tai verslo plėtros modelis, kai įmonė savo padalinį steigia ne tiesiogiai, o patiki tai pasirinktam partneriui. Mainais už tai šiam partneriui leidžiama naudotis žinomu prekės ženklu, produktų receptūromis, verslo procesais ir kitais vertingais verslo elementais. Dažniausiai tokį plėtros modelį taiko viešojo maitinimo tinklai, kavinės, drabužių gamintojai.
„Nors Lietuvoje jau veikia dalis garsiausių pasaulio franšizių, pavyzdžiui, „McDonald‘s“ ar IKEA, tačiau daug žinomų vardų vis dar nėra. Tarp ryškiausių pavyzdžių – kavinės „Starbucks“, restoranai „Burger King“ ir kt. Prekės ženklai neateina į Lietuvos rinką nebūtinai dėl to, kad mes jiems neįdomūs. Tiesiog esame maža šalis ir tam, kad būtume pastebėti, turime įdėti pastangų. Vienas iš šio renginio tikslų – atvežti tarptautinius prekės ženklus į Lietuvą ir paskatinti čia užmegzti verslo kontaktų“, - pasakoja franšizavimo ekspertas, strateginių vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ direktorius Ilja Malkinas.
Anot jo, prieš renginį atlikta interneto vartotojų apklausa parodė, kad Lietuvoje gyventojai šiuo metu labiausiai pasigenda „Starbucks“ kavinių (30 proc.), greito maisto užkandinių „Burger King“ (19 proc.) ir restoranų „Hard Rock Cafe“ (15 proc.). Ketvirtoje pozicijoje liko spurgomis garsėjantis „Dunkin‘ Donuts“, penktoje – garsaus britų šefo Jamie Oliverio įkurtas restoranų tinklas „Jamie‘s Italian“. Balsavime savo nuomonę išreiškė beveik 7000 žmonių.
Renginyje savo franšizes pristato ne tik užsienio bendrovės, bet ir lietuviško kapitalo įmonės. Tarp dalyvių – drabužių gamintojas „Audimas“, restoranų tinklai „Čili Pica“, „Soya“, „Charlie Pizza“, nekilnojamojo turto brokeriai „Capital Realty“ ir kt.
Renginio metu taip pat vyksta konferencija, kurioje savo patirtimi ir pamokomis apie franšizių kūrimą dalinasi prekės ženklų atstovai ir šios srities ekspertai. Pagrindinį pranešimą Vilniuje pristatė daugiau nei 5000 užkandinių turinčio tinklo „Dairy Queen“ viceprezidentas plėtrai Amiras Kremeras. Šis tinklas, kurio metinė apyvarta viršija 3 mlrd. JAV dolerių, priklauso vieno garsiausių pasaulio investuotojų Warreno Buffeto valdomam investicijų bendrovei „Berkshire Hathaway“.
Paroda ir konferencija „Franchise Hub Expo“ šiemet vyksta trijose šalyse: Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje. Jos metu besidomintiems teikiama informacija ir konsultacijos įvairiais su franšize susijusiais klausimais. Dalyviai taip pat gali tiesiogiai pabendrauti su beveik 30-ies įvairių prekių ženklų atstovais, ieškančiais vietos partnerių.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai9
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.3
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...