Pereiti į pagrindinį turinį

Galimybe žengti į Lietuvą domisi įmonės iš 11 šalių

2014-11-12 12:26
DMN inf.
Galimybe žengti į Lietuvą domisi įmonės iš 11 šalių
Galimybe žengti į Lietuvą domisi įmonės iš 11 šalių / Shutterstock nuotr.

26 prekės ženklų atstovai iš 11 šalių trečiadienį susirinko Vilniuje įvertinti verslo plėtros galimybių Lietuvoje ir ieškoti potencialių partnerių. 

Bendrovės iš JAV, Kanados, Rusijos, Ispanijos ir kitų valstybių atvyko į didžiausią regione franšizavimui skirtą parodą „Franchise Hub Expo 2014“. Tarp renginio dalyvių – tokie garsūs tinklai kaip „Subway“, „Steak‘n‘Shake“, „Esquires Coffee“, „Dairy Queen“. Pastarasis priklauso garsiam investuotojui, milijardieriui Warrenui Buffettui.

Franšizė – tai verslo plėtros modelis, kai įmonė savo padalinį steigia ne tiesiogiai, o patiki tai pasirinktam partneriui. Mainais už tai šiam partneriui leidžiama naudotis žinomu prekės ženklu, produktų receptūromis, verslo procesais ir kitais vertingais verslo elementais. Dažniausiai tokį plėtros modelį taiko viešojo maitinimo tinklai, kavinės, drabužių gamintojai.

„Nors Lietuvoje jau veikia dalis garsiausių pasaulio franšizių, pavyzdžiui, „McDonald‘s“ ar IKEA, tačiau daug žinomų vardų vis dar nėra. Tarp ryškiausių pavyzdžių – kavinės „Starbucks“, restoranai „Burger King“ ir kt. Prekės ženklai neateina į Lietuvos rinką nebūtinai dėl to, kad mes jiems neįdomūs. Tiesiog esame maža šalis ir tam, kad būtume pastebėti, turime įdėti pastangų. Vienas iš šio renginio tikslų – atvežti tarptautinius prekės ženklus į Lietuvą ir paskatinti čia užmegzti verslo kontaktų“, - pasakoja franšizavimo ekspertas, strateginių vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ direktorius Ilja Malkinas.

Anot jo, prieš renginį atlikta interneto vartotojų apklausa parodė, kad Lietuvoje gyventojai šiuo metu labiausiai pasigenda „Starbucks“ kavinių (30 proc.), greito maisto užkandinių „Burger King“ (19 proc.) ir restoranų „Hard Rock Cafe“ (15 proc.). Ketvirtoje pozicijoje liko spurgomis garsėjantis „Dunkin‘ Donuts“, penktoje – garsaus britų šefo Jamie Oliverio įkurtas restoranų tinklas „Jamie‘s Italian“. Balsavime savo nuomonę išreiškė beveik 7000 žmonių.

Renginyje savo franšizes pristato ne tik užsienio bendrovės, bet ir lietuviško kapitalo įmonės. Tarp dalyvių – drabužių gamintojas „Audimas“, restoranų tinklai „Čili Pica“, „Soya“, „Charlie Pizza“, nekilnojamojo turto brokeriai „Capital Realty“ ir kt.

Renginio metu taip pat vyksta konferencija, kurioje savo patirtimi ir pamokomis apie franšizių kūrimą dalinasi prekės ženklų atstovai ir šios srities ekspertai. Pagrindinį pranešimą Vilniuje pristatė daugiau nei 5000 užkandinių turinčio tinklo „Dairy Queen“ viceprezidentas plėtrai Amiras Kremeras. Šis tinklas, kurio metinė apyvarta viršija 3 mlrd. JAV dolerių, priklauso vieno garsiausių pasaulio investuotojų Warreno Buffeto valdomam investicijų bendrovei „Berkshire Hathaway“.

Paroda ir konferencija „Franchise Hub Expo“ šiemet vyksta trijose šalyse: Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje. Jos metu besidomintiems teikiama informacija ir konsultacijos įvairiais su franšize susijusiais klausimais. Dalyviai taip pat gali tiesiogiai pabendrauti su beveik 30-ies įvairių prekių ženklų atstovais, ieškančiais vietos partnerių. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų