Informacinė visuomenė
„Infobalt“ atradimai
Šiais metais kiek mažesnio masto tradicinė paroda „Infobalt-2004“, veikusi Vilniaus „Litexpo“ parodų centre, jau pirmosiomis dienomis sulaukė žiūrovų antplūdžio. Šių metų “Infobalt” parodos šūkis - “Malonus gyvenimas informacinėje visuomenėje”. Daugelis parodos dalyvių kiek įmanoma stengėsi pateisinti šūkį, todėl lankytojams buvo siūlomi ne tik naujausi informacinių technologijų sprendimai, bet ir daugybė pramogų.
Informacinių technologijų specialistai skundėsi, kad 2004-ųjų parodoje trūko esminių naujienų, tačiau paprastam lankytojui tikrai netrūko pramogų ir malonių įdomybių.
Vaizdai ir garsai
Savo tradicinėje parodos vietoje įsikūrusi telekomunikacijų bendrovė „Omnitel“ šiemet pristatė mobiliųjų technologijų galimybes garsais ir vaizdais. Pristatytos paslaugos įkūnijo naują bendrovės šūkį „Lengvai ir užtikrintai“: viskas skirta mobiliojo ryšio naudotojų patogumui.
„Omnitel“ viceprezidentas Dainius Pupkevičius spaudos konferencijoje sakė, kad bendrovė akcentuoja siūlomų paslaugų pasirinkimo, įjungimo ir naudojimo paprastumą. Tarp mobiliojo ryšio naudotojų vis populiarėja vaizdo žinučių (MMS) paslauga: jų paklausa buvo ypač didelė Atėnų olimpiados metu. Tai liudija, kad rinka jau subrendo šioms paslaugoms, klientai pamėgo vaizdine medžiaga papildytą informaciją.
Naujausia paslauga, kurią teikia vienintelė „Omnitel“, – „Pyptonas“. Šia linksma pramoga gali naudotis „Omnitel“ ir „Omnitel Ekstra“ abonentai: vietoje įprasto laukimo signalo galima nemokamai klausytis dainos įrašo, anekdoto, linksmo pranešimo, pasakojimo ar jūros ošimo.
Verslininkams „Omnitel“ pasiūlė mobiliojo biuro paketą „Omni Connect“. D.Pupkevičius sakė, kad išoriškai paprastas ir lengvas įrenginys leidžia už palankią kainą bet kur jungtis prie interneto, elektroninio pašto ar įmonės informacinių sistemų.
„Omnitel“ stendas parodoje buvo išrinktas geriausiu.
Internetas populiarėja
Viena didžiausių šalies telekomunikacijų bendrovių “Lietuvos telekomas” parodoje sumontavo milžinišką 3 metrų skersmens ir 15 metrų ilgio šviesolaidžio imitaciją, kurios šviesos, garso ir vaizdo efektai padėjo kiekvienam lankytojui savo pojūčiais “išbandyti” interneto greitį. „Lietuvos telekomas“ nuolat reklamuoja interneto galimybes ir dėl palankios kainos internetas vis populiarėja namų ūkiuose. Informacinės visuomenės plėtros komiteto nuomone, šiais metais namų segmentas taps vienu iš interneto naudotojų skaičiaus augimo katalizatorių. Per artimiausius 12 mėnesių kompiuterį įsigyti planuoja beveik 12 proc. namų ūkių.
Bendrovė “Bitė GSM” parodoje „Infobalt“ pristatė “El. piliečio” koncepciją – modernių telekomunikacijų technologijų galimybes versle, kasdieniame gyvenime ir laisvalaikiu. Buvo demonstruojama naujovė, galinti užtikrinti namų saugumą, išsikviesti pagalbą bei patogiau gyventi.
Dalyviai iš Azijos
Vienuoliktą kartą Lietuvos sostinėje vykusioje “Infobalt” parodoje dalyvavo apie 200 įmonių, tarp jų ir 29 užsienio bendrovės iš 10 pasaulio valstybių.
Didelį parodos plotą užėmė įvairios Taivano įmonės, reklaminiuose bukletuose demonstravusios savo produkciją ir galimybes. Taivano verslo vystymo tarybos atstovai kantriai aiškino lankytojams apie tolimosios Azijos šalies ekonomiką, informacinių technologijų laimėjimus, poilsio ir turizmo galimybes.
Universalus bankomatas
Naujos kartos bankomatą demonstravo bendrovės „Penki kontinentai“ narys BS2. Visi įpratę iš bankomatų gauti grynųjų pinigų, papildyti mobiliojo telefono sąskaitas. Atrodė, kad daugiau bankomatai nieko nesugeba.
Kompanijos „Wincor Nixdorf” bankomatai jau gali vykdyti ir atvirkštinę operaciją – į asmens sąskaitą priimti grynuosius pinigus. BS2 pardavimų vadybininkas Andrius Butkus pasakojo, kad nedoram žmogui neįmanoma apgauti tokio bankomato ir įsiūlyti padirbtus banknotus arba šiaip kokius popieriukus: moderniausia banknotų kontrolė falsifikatus išmeta lauk.
Skaitmeninė televizija
„Balticum TV“ papildomai laimėjo Lietuvos radijo ir televizijos komisijos konkursą trims skaitmeninės televizijos programoms retransliuoti ir numato pradėti jau 4 skaitmeninių TV programų retransliacijas. Kaip teigė administracijos direktorius Virginijus Jurgelevičius, „Balticum TV“, pasiūliusi geros kokybės skaitmeninės televizijos programas – „TV1000”, “Viasat Explorer”, “Viasat History” – įveikė kolegas iš TV3 ir „Tango TV“, taip pat pretendavusius pradėti savo programų skaitmeninę transliaciją tuo pačiu kanalu. Skaitmeninė technologija leidžia vienu TV kanalu retransliuoti net 6 TV programas eteryje. Kiek anksčiau, šių metų pavasarį, vykusiame konkurse transliuoti per tą pačią 53-iojo TV kanalo skaitmeninę stotį Vilniuje „Balticum TV“ iškovojo galimybę retransliuoti naują savo pačių kuriamą filmų kanalą „Balticum Auksinis“.
“Ateityje skaitmeninė televizija gerokai pakoreguos televizoriaus žiūrėjimo įpročius. Tai – galinga techninė revoliucija, apversianti aukštyn kojom žmonių supratimą apie televiziją ir komunikaciją apskritai”, - sakė V.Jurgelevičius. Skaitmeninės technologijos jau įsitvirtino JAV bei užima vis didesnę rinką Europoje.
Skaitmeninė fotografija
Lankytojai buvo aplipę bendrovės „Vilbra“ stendą: čia buvo demonstruojami naujausi įvairių gamintojų skaitmeniniai fotoaparatai, kurių populiarumas rinkoje vis didėja.
„Canon“, „Nikon“, „Pentax“ - geidžiamiausi modeliai, tarp fotografų turintys puikią reputaciją. „Vilbros“ stende visi galėjo išbandyti įvairius modelius, palyginti jų technines galimybes, konsultuotis su firmos specialistais. „Vilbra“ taip pat turėjo kuo vilioti parodos lankytojus – piešimas ant nuogo merginos kūno traukė ne vieną žvilgsnį.
Kitoje salėje akį traukė nematytas raudonas automobilis – taip prisistatė bendrovė “Baltic Optical Disc” (BOD). Jos vadovas Vidmantas Janulevičius taip apibūdino stendą: “Pristatome naujausius produktus - pavyzdžiui, neseniai išleistą DVD apie Lietuvos krepšinį, pristatome ir netradicinį požiūrį į kompaktinius diskus –
Naujausi komentarai