Pereiti į pagrindinį turinį

Interneto kompiuteriai – gimę pačiu laiku

2008-11-13 09:00
Interneto kompiuteriai – gimę pačiu laiku
Interneto kompiuteriai – gimę pačiu laiku / AFP nuotr. Populiarumas: nors interneto kompiuteriai iš pradžių siūlyti mokiniams ir studentams, juos renkasi daug platesnė naudotojų grupė.

Interneto kompiuteriai pasirodė tinkamoje vietoje ir tinkamu metu. Pasaulis juos iš karto įsimylėjo. Įsimylėjo taip stipriai, kad net pamiršo ekonomines negandas. Įprastų kompiuterių pardavimui ėmus mažėti, mažieji kompiuteriai gali tapti tuo gelbėjimo ratu, kuris iš keblios padėties ištrauks gamintojus.

Numoję ranka apsiriko

Mažas, lengvas ir pigus. Tai pagrindiniai interneto kompiuterio pranašumai. Prieš kelerius metus didieji kompiuterių gamintojai į juos žvelgė kiek ironiškai ir laikė trečiosioms pasaulio šalims skirtais gaminiais. Esą jų galimybių tikrai nepakaks daugeliui prie įprastų kompiuterių įpratusių žmonių.

Vos pasirodę, jie buvo graibstomi visur – nuo Europos iki Japonijos. Į šią naujovę investavę mažesni gamintojai sulaukė savo valandos. Taivano bendrovė "Acer" trečią šių metų ketvirtį pagal kompiuterių pardavimą Europoje užkopė į pirmą vietą ir šiame regione aplenkė ilgametį pasaulinį lyderį HP. Visame pasaulyje "Acer" užimamą kompiuterių rinkos dalį šiais metais padidino nuo 9,7 iki 12,5 proc.

Tokios sėkmės paslaptis – interneto kompiuterių "Acer One" gama. Palyginti su įprastais gaminiais, šie atrodo kiek atgyvenę. Kita vertus, tokie kompiuteriai kainuoja tiek, kiek ir geras telefonas. "Acer" vertinimu, interneto kompiuteriai ir yra būtent tokie įrenginiai, kurie užpildo spragą tarp mobiliojo telefono ir įprasto nešiojamojo kompiuterio.

Sunkumai nesukliudys

Nors interneto kompiuteriai kol kas sudaro vos 5 proc. parduotų kompiuterių, jų pardavimas sparčiai auga. Tyrimų bendrovės "Gartner" analitikai prognozuoja, kad šiais metais pasaulyje bus parduota 5,2 mln. interneto kompiuterių, o per artimiausius ketverius metus jų pardavimas išaugs dešimteriopai – iki 50 mln. vienetų.

"Acer" viceprezidentas Emanuele'is Accolla tikisi, kad šių kompiuterių pardavimui įtakos neturės ir ekonomikos sunkumai. Anot jo, automobilių pardavimas Europoje šią vasarą mažėjo ketvirtadaliu, o interneto kompiuterių, palyginti su praėjusiu ketvirčiu, nupirkta 55 proc. daugiau. Vadinasi, šis įrenginys sulaukė pirkėjų, jo žmonėms iš tiesų reikia.

Interneto kompiuterius renkasi įvairūs žmonės. Nepatyrusiems tai patraukli alternatyva renkantis pirmąjį kompiuterį, pažengusiems – patogus priedas prie jau turimo stalinio ar nešiojamojo kompiuterio. Nenuostabu, kad atrasta niša siekia pasinaudoti ir kiti gamintojai: savo mažylius yra pristatę "Asus", MSI, HP, "Dell" ir keli kiti gamintojai.

Populiarėja ir pas mus

Lietuvoje galima rinktis kelių gamintojų interneto kompiuterius. Parduotuvės "BMS Megapolis" Vilniuje vadovas Tomas Amblažėjus pasakojo, kad vos prieš metus šalies rinkoje pasirodžiusi naujovė jau patraukė pirkėjų dėmesį. Nors kol kas jų parduodama 10 kartų mažiau už įprastus nešiojamuosius kompiuterius, pardavimas sparčiai didėja.
Pasak T.Amblažėjaus, nemažai parduotuvės klientų šiuos įrenginius renkasi kaip antrą kompiuterį ir namuose palikę stalinį ar didesnį nešiojamąjį, šį ima į keliones.

Parduotuvės vadovas tikino, kad mažieji kompiuteriai kuo puikiausiai tinka naršyti internetą, atsakyti į e. laiškus, redaguoti dokumentus, bendrauti per interneto pokalbių programas ar peržiūrėti interneto filmukus.

Interneto kompiuteris

Dažniausiai turi 9 colių įstrižainės ekrano, 0,9–1,6 GHz spartos procesorių, 512 MB–1 GB aktyviosios atminties, keliasdešimties gigabaitų talpos "flash" tipo arba standųjį diską, belaidį ryšį, USB jungtis. Kompiuterio kaina siekia 800–1800 litų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų